Chihuahuapupje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: Chihuahuapupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:03

nee, maar over een paar jaar wil je misschien wel weer een hond..
En de redenatie, anders had iemand anders hem wel gekocht vind ik echt heel frustrerend.. Hoe meer vraag naar de broodfokpuppies, hoe meer ze gefokt worden! Hoe minder mensen een boordfok pup nemen, hoe minder ze gefokt worden.. heel simpel Knipoog
zitten zou ik nog even mee wachten Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:04

btw je denkt misschien nu dat jij dat pupje tenminste een goed huis hebt gegeven, maar hoe meer van zulke pups er verkocht worden hoe meer ze gefokt worden, dus hoe meer teefjes voor de fok die een slecht leven krijgen. Met die ene pup die een goed leven krijgt, krijgt een andere hond wel weer een slecht leven...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:05

het is echt een schatje Vingers aflikken
maar inderdaat het is geen chihuaha maar het belangrijkste is dat hij lief is Tong uitsteken

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:07

Wat zou het dan wel zijn als het geen chihuahua is want ze is wel superieniemini klein en als je dr op de kop houd Tong uitsteken dat de oortjes gaan staan is het echt precies een chi :d

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:10

een kruising..tussen een chi en iets anders..? Tong uitsteken

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:31

Ik zou willen zeggen dta ze heel erg schattig is (is ze vast wel)
maar ik weet niet of het aan mijn computer ligt maar de foto's doe het niet bij mij Scheve mond

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:48

anneliesdj schreef:
detour schreef:
Een hond in die leeftijd gaat richting puberteit, zit er ahw een beetje tussen in. Knipoog

Omdat het dier al moet hebben geleden voor het uberhaupt beet, observatie e.d. zijn belangrijke dingen. Pling

heb zelf met honden gewerkt en onze hond heb ik een bekkenkanteling operatie laten ondergaan. Het gaat super met haar. Ach gut

Daarbij kunnen andere factoren ook een rol hebben kunnen spelen mbt bijten. NIet elke hond met HD bijt nl.

Ik heb me altijd laten vertellen dat er geen oplossing was voor HD, alleen pijnstillers.

Niet elke hond zal gaan bijten met HD maar bij die van ons heb ik wel gemerkt dat hij prikkelbaarder was, lijkt me niet onlogisch aangezien zo'n pijnstiller vast niet alle ongemakken weghaalt. En ik bedoel niet in het wilde weg bijten he, heb ik ook in mijn bericht staan.

Of een hond van 5 maanden nog een pup is is ook sterk afhankelijk van het ras, de mijne was toen in elk geval nog wel een pup. Alleen de kleinere rassen zitten dan al in de pubertijd.

Dat is niet waar, heb colleges gevolgd bij ethologen en artsen. Sorry, maar puberleeftijd is niet ras afhankelijk. Knipoog

Verder is Yvonne Krooshof de grondlegger van de bekkenkantelingoperatie in NL, zij past deze operaties met succes toe in NL sinds jaren. Ook zijn er bij haar andere artsen in de leer geweest.

Misschien je even verdiepen in wat het inhoudt, dan zie je wat er mogelijk is. Mijn hond kan nu pijnloos door het leven en net zo oud worden als een andere hond. Er hangt alleen een enorm kostenplaatje aan. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 01:09

Waar is het puber zijn dan wel van afhankelijk? Uitgegroeid zijn?

@ TS; opvoeding begint al heel vroeg en spelenderwijs kun je je hondje leren zitten, komen, liggen ed. Ze is nu nog wel erg jong dus leer 1 commando per keer en oefen dat meerdere keren per dag slechts enkele minuten. Pas als je pup het commando goed kent ga je over met het volgende commando.
Beloon vooral heel veel en als het even niet lukt stop er dan gewoon mee en probeer het later weer.
Maar realiseer je wel dat je pup nog heel jong is, beetje oefenen kan geen kwaad maar snel resultaat kun je nu nog niet verwachten, pas als je pup zo'n 4/5 maanden is kun je wat meer gaan trainen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 01:31

x_Sannee schreef:
Wat zou het dan wel zijn als het geen chihuahua is want ze is wel superieniemini klein en als je dr op de kop houd Tong uitsteken dat de oortjes gaan staan is het echt precies een chi :d

Een hondje jonger dan 7 weken

Lees jij nooit iets over broodfok?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:27

anneliesdj schreef:
Waar is het puber zijn dan wel van afhankelijk? Uitgegroeid zijn?

@ TS; opvoeding begint al heel vroeg en spelenderwijs kun je je hondje leren zitten, komen, liggen ed. Ze is nu nog wel erg jong dus leer 1 commando per keer en oefen dat meerdere keren per dag slechts enkele minuten. Pas als je pup het commando goed kent ga je over met het volgende commando.
Beloon vooral heel veel en als het even niet lukt stop er dan gewoon mee en probeer het later weer.
Maar realiseer je wel dat je pup nog heel jong is, beetje oefenen kan geen kwaad maar snel resultaat kun je nu nog niet verwachten, pas als je pup zo'n 4/5 maanden is kun je wat meer gaan trainen.

Nee, want de puberteit duurt zo tot ongeveer een maand of 14 en ze groeien tot hun 18-24 maand door inclusief uitdijen. Knipoog

Ik doel voornl op het hormonale in de hond. Heb een pubergroep honden odner mijn hoede gehad (voornl de bazen dan Haha! ) en trachtte de bazen te blivjen stimuleren, want alles wat de pup leert lijkt het dier soms overboord te gooien als het onder invloed raakt van feromonen, en zijn eigen ïk"begint te manifesteren. Knipoog

Het "hierkomen"en "volgen" werden soms hilarische tafereeltjes, een mastino die gewoon ging liggen en letterlijk alles negeerde wat het baasje vroeg, een Lab die ineens iets rook en trachtte het baasje mee naar links te sleuren, etc. En als je dan niet volhoudt maar opgeeeft, ja, dan heb je dus een probleem voor de opvolgende maanden en jaren. Eenmaal door de puberteit heen komt het allemaal wel goed, hoor! Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:30

Waarom duurt de puberteit qua gedrag dan langer dan 14 maanden? Jr van mijn moeder was met ongeveer 8 maanden een puber aan het worden tot ongeveer haar 2e jaar.
Daarna werd ze ook rustiger en stabiele in haar gedrag.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:31

Tuurlijk, net als bij mensen is het variabel, zie het als een gemiddelde.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:31

Mijn jr is nu net 1 jaar gewonnen en zit net sinds een paar maanden in de puberteit. Denk dat het bij haar nog minimaal een aantal maanden duurt voordat ze er uit komt.
Gefeliciteerd trouwens Detour!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:59

Nee ze is niet jonger dan 7weken want dan zou zehelemaal nog niet zo goed kunnen rondrennen en het is al echt een miniatuur hondje. Gefeliciteerd Detour!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:01

x_Sannee schreef:
Nee ze is niet jonger dan 7weken want dan zou zehelemaal nog niet zo goed kunnen rondrennen en het is al echt een miniatuur hondje. Gefeliciteerd Detour!

Studeer jij voor dierenarts?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:04

Uh nee? Wat is dat voor aparte opmerking?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:15

Ik vind het een prachtig hondje hoor!
Rashond of geen rashond!
(en dit betekend niet dat ik het niet erg vind van de broodfok)

Geniet er maar fijn van!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:30

detour schreef:
Nee, want de puberteit duurt zo tot ongeveer een maand of 14 en ze groeien tot hun 18-24 maand door inclusief uitdijen. Knipoog

Ik doel voornl op het hormonale in de hond. Heb een pubergroep honden odner mijn hoede gehad (voornl de bazen dan Haha! ) en trachtte de bazen te blivjen stimuleren, want alles wat de pup leert lijkt het dier soms overboord te gooien als het onder invloed raakt van feromonen, en zijn eigen ïk"begint te manifesteren. Knipoog

Het "hierkomen"en "volgen" werden soms hilarische tafereeltjes, een mastino die gewoon ging liggen en letterlijk alles negeerde wat het baasje vroeg, een Lab die ineens iets rook en trachtte het baasje mee naar links te sleuren, etc. En als je dan niet volhoudt maar opgeeeft, ja, dan heb je dus een probleem voor de opvolgende maanden en jaren. Eenmaal door de puberteit heen komt het allemaal wel goed, hoor! Knipoog

Mijn dog heeft nog helemaal niet gepuberd en wordt mij ook veel verteld dat ik dat ook niet hoef te verwachten voor hij zo'n 16 maanden is. Dat is hij inmiddels al wel geweest, hij is nu bijna 18 maanden maar dus nog geen gepuber en dat terwijl hij reu is en dat de laatste maand ook echt begint te 'voelen'.

@ TS; als je nu volgende week bij de DA bent, vraag dan ook meteen hoe oud hij haar schat, bij zo'n kleine pup kan hij dat tot op de week nauwkeurig vertellen. Dan weet je zeker waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:31

Ja zal ik doen. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:50

x_Sannee schreef:

Thanks! Ach gut

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:00

x_Sannee schreef:
Uh nee? Wat is dat voor aparte opmerking?

Omdat je eerst niet wist hoe oud het hondje was en nu kun je opeens zien dat ze wel minstens 7 weken is...........maar maakt niet uit. Het is een schattig hondje.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:43

Het is zeker een leukerd Lovers!
Chi of niet, een leuk koppie heeft hij zeker Haha!! (betekent niet dat ik de broodfok 'goedkeur' oid, ik ben er ook op tegen!)

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:40

MarcoBorsato schreef:
x_Sannee schreef:

Een hondje jonger dan 7 weken

Lees jij nooit iets over broodfok?

Ik denk ook wel dat het hondje jonger dan 7 weken is, ik schat week of 5.
Of het een echte Chi is is gewoon te vroeg om daar iets over te zeggen, ze heeft wel het kopje van een echte Chi verder is het gewoon afwachten en wat maakt het ook uit verder Chi, Rotweiller of weet ik wat als jij er maar blij mee bent, en eerlijk gzegd had ik haar ook niet laten zitten hoor daar is ze gewoon veels te leuk voor.
De redenering dat jij op deze manier de broodfok in stand houd vind ik nog al ver gezocht en het verbaast me dat iedereen die hier kritiek geeft zelf ook allemaal honden hebben maar ja bij hun is het natuurlijk anders Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:47

Ik heb niet gezegt dat ze de broodfok in stand houd, ik zeg alleen dat ik het niet vind kloppen om te zeggen ach dan heeft dat hondje tenminste een goed huisje, want er komt net zo hard weer een broodfokhondje voor terug. Broodfok moet gewoon verboden worden...

En hoezo verbaast het je dat iedereen die hier kritiek heeft honden heeft?? lijkt me juist helemaal niet verbazingwekkend..
misschien even uitleggen wat je redenatie erachter is, dat het je verbaast??

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:02

Frances die honden zijn ook ooit gefokt.
Waarom zouden al degene die kritiek hebben wel het recht hebben om een hond te kopen en ts niet.
Dat het hondje nou toevallig een Chihuahua is is voor vele aan genoeg om kritiek te hebben.
Als je je eens in de broodfok zou verdiepen en geloof me dat komt echt niet alleen in Polen enz voor maar ook hier in Nederland en Belgie.
Alle rassen worden gefokt bij broodfokkers niet alleen die kleine Chihuahua en wie zegt dat dit hondje bij een broodfokker vandaan komt.
Dit hondje is er nu eenmaal en verdient een lieve baas, zij kan erook niets aan doen dat er mensen zijn die dieren misbruiken.