Ik laat nu toch ook maar een bericht achter hier in het topic. Vind het erg interessant om te lezen, en vind ook de foto's erg leuk. Volgens mij verveelt het fotograferen van de zwerm nooit, aangezien je behoorlijk wat reactiesnelheid nodig hebt
Ook mooi om te zien hoe ze groeien, steeds weer wat groter
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Wat zijn ze leuk zeg, die Zwerm . Welk(e) kleurtje(s) gaan de kleintjes krijgen?
of de kleuren van de ouders (dus zoals die zijn) of van de voorouders.. is nog een verrassing dus al verwacht ik dat de meesten eruit zullen gaan zien zoals paps of mams
Dank jullie wel! het is nog steeds betreden op eigen risico en met gevaar voor eigen leven fotograferen Het gekke is zolang ze de camera niet ziet is er niks aan de hand, doe ik de camera omhoog dan begint ze aan te vallen
ok... foto's Overzicht van de bak met links de bioloog en helemaal rechts de thermostaat. het langwerpige stickertje links is de thermometer. Het water is bijna continue 30 à 31 graden. http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... 1225658126
*klopt af... nog geen gesneuvelden tot nu toe, maar er kan nog van alles gebeuren... er komt een moment dat ze het zonder hun ouders moeten gaan doen. Het zijn idd al minivisjes aan het worden, er is er 1 zelfs heel erg brutaal, die zwemt al regelmatig buiten de zwerm... is ook de dikste van het stel
al is mams nog wat donkerder omdat ze nijdig is dat ik er weer met de camera sta
Discusvissen verkleuren naar gelang hun gemoedstoestand. Ze kunnen mooi fel van kleur zijn als ze zich op hun gemak voelen, donkerder van kleur (met diepere kleuren) als ze boos zijn of aan het broeden zijn en nog donkerder tot tegen zwart aan als ze zich niet lekker voelen of goed ziek zijn.
Zo net je hele topic doorgelezen! Jeetje wat gaaf en wat beschrijf je dat goed. Wat je net verteld van dat donker tot tegen zwart aan zijn ze hier in de buurt bij de dierenwinkel. Ze eten ook slecht enzo ja ze voelen zich ook niet echt cool in een aquarium waar ze 2 vinslagen kunnen zwemmen Je weet echt wat je doet vind ze ook er super mooi uit zien Dacht namelijk door de dierenwinkel dat ze altijd grijs/zwart zijn.
Leuk zeg, nieuwe foto's! Je ziet goed de groei bij de kleintjes, erg interessant ook om te lezen dat discussen blijkbaar van kleur veranderen als ze broeden of boos zijn, dat wist ik niet Ik blijf dit volgen, super om te zien!
Kwam dit topic per toeval tegen en moet zeggen dat het erg gaaf is hoe je steeds de vorderingen in de groei ziet van al die kleintjes! Erg interessant ook!! Vooral updates blijven geven !
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Ze eten inderdaad ook al zelfstandig en zijn sinds vandaag ook aan het discusvoer van de ouders begonnen al zullen ze daar niet zo heel veel van binnen kunnen krijgen omdat dat vrij grof voer is. Het zijn net Piranha's als je het voer in de bak gooit
vergeet ik te schrijven dat je bij sommige visjes de strepen al kunt zien zitten bij bepaalde lichtval. Verticale strepen betekend, in dit geval, dat ze de kleur van mams zullen krijgen (Blauw Turqoise). Marlboro zoals paps is, is altijd zonder die strepen. Er zitten dus in ieder geval Blauw Turqoisen tussen de pukkies.