sheela schreef:Goh leonoor, wat zijn het weer schattige kittens geworden. Bevallen jouw poezen overdag of ook wel 's nachts? Ben jij er altijd bij of bevalt er ook wel eens eentje zonder jouw toezicht? Pas geleden heb ik mijn allereerste poezenbevalling mee mogen maken van een opvangpoes die hier een tijdje kwam wonen. Ze kreeg 4 kittens en de eerste 2 kreeg ze toen wij nog even weg waren. Tegen half 9 waren we thuis en toen had ze er al 2. Nummer 3 lag volgens mij in stuit. Daar had ze het best zwaar mee. Nummer 4 rolde er een half uurtje later van zelf uit. Hoe help je een poes als een kitten in stuit ligt? Kun je dan helpen of laat je dat haar zelf oplossen? Uiteindelijk is dit verhaal niet zo goed afgelopen want in 5 dagen tijd gingen er 3 kittens dood. Nummer 4 is na een week of 3 overleden. Toen zat ze niet meer bij ons. Erg sneu, weet ook niet wat de oorzaak was. De mama zorgde ook niet echt heel goed voor haar kroost.
Maar in ieder geval is het bij jou weer netjes gegaan. Succes met het groot krijgen. Het zijn toch echte beauties die bengaaltjes.
Even nadenken wat de tijdstippen van bevallingen waren.
Naomi was de 1e bij mij, die begon rond 22.00
Chanel de 1e keer was om 03.00, de 2e keer om 10.00
Naomi de 2e keer (was toen van vriendin, door omstandigheden bij mij) rond 17.00
Nevil de 1e keer rond 16.00, KS om 19.30, 2e keer rond 15.00, KS rond 17.00
Nathalee dan rond de middag. Tara een poes van een ander beviel onverwachts overdag, die betrapte ik met 4 kittens.
Dus eigenlijk maar 1 keer van de 8 gedurende de nacht en 1 keer van de 8 dat ik het gemist heb.
Als ze in stuit liggen en de poten én staart zijn eruit help ik zeker door zachtjes mee trekken tijdens een perswee.