[Foto] Superschattig: Heilige Birmaan kittens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

[Foto] Superschattig: Heilige Birmaan kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 18:37

Ik kan het toch niet laten Bloos Ik wilde jullie deze foto's toch even laten zien, ze zijn zo schattig, als je die koppies ziet smelt je toch gewoon? Lovers

Het zijn overigens kittens van de poezen van mijn moeder, ze heeft een cattery met 3 poezen waarmee gefokt wordt. Ze doet dit echt als hobby, en beleeft er ontzettend veel plezier aan, de kittens komen dus geen aandacht en goede zorgen tekort. De poezen krijgen ook nooit meer dan 1x per jaar een nest (vaak nog minder Knipoog)

Allereerst de kittens van Sophie, ze heeft 4 Seal Point kittens gekregen:
1 dag oud, bij hun mama! (het zijn dan echt net larfjes Nagelbijten / Gniffelen)
Afbeelding
1 van de kittens, heerlijk aan het slapen, hier bijna 2 weken oud! Lovers
Afbeelding
Ruim 5 weken oud Haha!
Afbeelding
En de laatste van de kittens van Sophie, hier 9 weken oud
Afbeelding

En dan nu de kittens van Nouschka, Nouschka heeft een Blue tabby point katertje en 2 Blue tortie tabby poesjes. Haar kittens zijn 5 weken jonger dan die van Sophie!
Op een hoopje, 1 dag oud
Afbeelding
Bijna 2 weken oud
Afbeelding
Ze worden al steeds nieuwschieriger Haha!, hier bijna 3 weken oud!
Afbeelding
En de laatste, net 4 weken oud, lekker in slaap gevallen op mijn arm, dit kitten komt vanaf eind juli bij mijn vriend en mij wonen! Haha! Is ze niet superschattig??? Lovers Schijnheilig
Afbeelding

En, wat vinden jullie van de kittens, lieve pluizebolletjes zijn het toch? Haha! Schijnheilig

kainda

Re: [Foto] Superschattig: Heilige Birmaan kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:36

Kusje Wat een schatjes.
ze zijn echt prachtig.

Wat super leuk hé jonge katjes.
Ik heb er op dit moment twee van twee weken oud bij mijn Turkse Van poesje Vingers aflikken

Zijn het ras zuivere kittens?
(ik wil heel graag tzt een birmaan poesje erbij)

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:48

Ze zijn echt super schattig ..... prachtig hoor !!!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:48

oww zo gaaf ik wil zo graag een heilige birmaan echt prachtige katten met die blauwe ogen

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:21

Bedankt voor de leuke reacties! Haha!

wirona schreef:
Kusje Wat een schatjes.
ze zijn echt prachtig.

Wat super leuk hé jonge katjes.
Ik heb er op dit moment twee van twee weken oud bij mijn Turkse Van poesje Vingers aflikken

Zijn het ras zuivere kittens?
(ik wil heel graag tzt een birmaan poesje erbij)

Wat een leuke katten heb je ook (heb even gespiekt in je profiel Knipoog)

Ik vind jonge katjes ook helemaal geweldig (ben gewoon ook echt kattengek Bloos), ik ben ook zo blij dat er straks eentje (poesje op de laatste foto) hier in Utrecht bij mij komt wonen! Haha! Ik probeer nu ook vaak naar mijn ouders te gaan om even bij de kittens te kunnen kijken.

De birmaantjes zijn allemaal raszuiver, ze krijgen allemaal een stamboom. De poezen waarmee we fokken hebben ook echt een super karakter, ze zijn zo lief! Mijn moeder vind dat ook het aller belangrijkst, dat de kittens een goed karakter hebben. Mensen zeggen heel vaak dat we maffe katten hebben omdat ze zo lief zijn dat je er echt alles mee mag doen Haha!

Wat voor kleur birmaan poesje zou je tzt willen, of maakt kleur je niet zoveel uit? Knipoog

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:48

Geweldig lief zeg!
Als we weer een huiskat bij mogen wil ik er zo een!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:49

[BB] -> [BB-ITP] Lachen

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:52

Dit kan echt niet! Kunt zo'n schattige foto's niet ongestraft hier plaatsen hoor Haha!
Hier smelt toch iedereen voor Tong uitsteken
Wat een dotjes en die blauwe oogjes........ *LOL*

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:54

ow, ziet er superschattig uit Lovers!! Hoeveel verschillende kleurtjes zijn er zo?

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:55

Wat lief Lovers ! ohh voor die blauwe kraaltjes val je echt flauw Bloos !

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:01

Ik vraag me inderdaad ook af welke kleurtjes ze allemaal kunnen hebben! Als ik ooit een poes zal willen, dan word t er zo een als boven aan. Aan welke prijs moet je eigelijk denken voor de aanschaf van zo'n dotje?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:12

Ann schreef:
[BB] -> [BB-ITP] Lachen
Bloos! Sorry! Volgende keer zal ik beter opletten! Clown

@ Frenka: Moet je nagaan als je ze in het echt ziet, ik wil ze iedere keer als ik bij mijn ouders ben weer allemaal meenemen naar Utrecht Nagelbijten / Gniffelen Die blauwe oogjes houden ze trouwens ook, zijn typisch voor het ras Ja (veel jonge katten hebben namelijk blauwe ogen, maar dan veranderd de kleur als ze ouder worden, bij Birmanen dus niet Knipoog)

@ BraveSpots en PingWing:
Er zijn in principe 6 verschillende kleuren die voorkomen:
Seal point: de donkerste kleur, de aftekeningen zijn dan bruin-zwart (de kittens op de eerste foto's krijgen die kleur)
Chocolate point: de aftekeningen zijn chocolade bruin, en de rug enzo blijft wit (bij seal wordt die ook wat donkerder creme achtig)
Blue point: Een 'verdunning' van Seal, de aftekeningen zijn dan blauw-grijs (zoals de moeder van het nest op de eerste foto's)
Lilac point: Een 'verdunning' van chocolate, de aftekeningen zijn dan lavendelroze-grijs achtig
Red point: De aftekeningen zijn rood tot warm-oranje
Cream point: De aftekeningen zijn pastel creme kleurig
Dan zijn er nog een paar variaties:
Tabby point: De kat heeft 1 van de kleuren hier boven, maar dan gecombineerd met wit, dus je ziet witte strepen door de aftekeningen (vooral op de kop)
Tortie point: De kat heeft 1 van de 1e vier kleuren hierboven, maar dan gecombineerd met rood, dus je ziet rode strepen/vlekken in de aftekeningen
Je kunt ook weer een combinatie hebben van tortie en tabby, dat hebben de 2 poesjes (die zijn Blue tortie tabby point) uit het laatste nest dus, dat is vrij zeldzaam Knipoog

Zo'n kitten kost bij mijn moeder 400 euro (hoop geld ik weet het Bloos), ze zijn dan wel meerdere keren geent en ontwormt, en ze hebben echt zo'n super karakter! Ja (En ze zien er natuurlijk gewoon zo leuk uit Schijnheilig)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:16

Ooo wat lief! Ik wil echt al heel lang een Birmaan, ze zijn zo supersweet Lovers

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:40

Oewhhh Heilige Birmanen Lovers. Die ogen zijn toch om verliefd op te worden?!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:58

Aah wat schattig Lovers

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:24

@TS: hoe kan je dat dan precies het verschil zien bij pasgeboren kittens? Of is dat iets voor kennersogen?

Mij zien ze er allemaal gewoon wat wittig uit Clown .

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:34

Aaaahhhh...wat een dotjes...Heerlijk kittengeweld...

Ik heb momenteel ook 2 Birmanen...
Pixel van bijna 4 een seal point (ex) kater
Yuugi van bijna 1 een red point (ex) kater

Daarvoor heb ik ook nog een Blue tabby point gehad...Milo was zijn naam...Hij is helaas
overleden...
Ook hebben wij tijdelijk een blue point Birmaan in huis gehad...

Wat een geweldig ras is het...Zo lief...Je kunt er ook echt alles mee doen...
Bij mij hadden ze als kitten wel allemaal de nare eigenschap om aan snoertjes te knagen...

Echt een super ras...

PS...de gemiddelde prijs van de Birmaan ligt momenteel toch wel op een €500,-

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:35

BraveSpots schreef:
@TS: hoe kan je dat dan precies het verschil zien bij pasgeboren kittens? Of is dat iets voor kennersogen?

Ze worden helemaal wit geworden...en krijgen langzaam aan hun kleur...De ene kleur onwikkeld zich
sneller dan de andere kleur...
Kennersoog dus... Knipoog

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:38

agossie Lovers
Ik ben absoluut geen kattenfan.
Maar die heilige birmanen zijn p r a c h t i g... Kwijl
Echt zo mooi.
Als ik een eigen huisje heb komt er zo'n kat in de vensterbank te liggen Nagelbijten / Gniffelen ROFL

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 20:53

Chichiba schreef:
BraveSpots schreef:

Ze worden helemaal wit geworden...en krijgen langzaam aan hun kleur...De ene kleur onwikkeld zich
sneller dan de andere kleur...
Kennersoog dus... Knipoog

Helemaal waar, in het begin zagen we het ook niet altijd even snel hoor, nu zien we het steeds sneller Knipoog
De hele donkere kleuren (Seal en Chocolate) zie je al heel snel, seal bv al op de 2e dag!
Je kunt dat verschil ook heel goed zien bij de kittens hierboven, de bovenste kittens zijn seal point, en worden dus heel donker, daar zie je de neusjes dus al heel vroeg kleuren. De kittens op de onderste foto's, van het andere nest, zijn blue tabby en blue tortie tabby, veel lichter dus, dan zie je ze pas veel later kleuren. Of ze tabby en/of tortie worden zie je weer aan de kleur van het neusleertje, en nog een aantal andere dingen. Nog niet zo makkelijk dus Knipoog Je moet gewoon even wachten, hun echte, definitieve kleur hebben ze pas als ze een jaar zijn!

@ Chichiba: Ook birmanen fan dus, ze zijn ook zo leuk! Ze zijn inderdaad echt superlief, je kunt er alles mee Ja Dat van die snoertjes komt mij gelukkig niet bekend voor Nagelbijten / Gniffelen Gave Birmaan ook op je avatar, je eigen seal point (ex) kater denk ik? Haha!
De prijzen voor birmanen die ik hoor zijn inderdaad steeds vaker 450 a 500 euro. Mijn moeder houdt het voorlopig nog even op 400 euro, ze zegt dat ze dan al het gevoel heeft dat ze iemand een rib uit zijn lijf trekt ROFL Ze doet het ook niet om er rijk van te worden, ze vind het gewoon ontzettend leuk! Ja

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:07

Mirjammie schreef:
@ Chichiba: Ook birmanen fan dus, ze zijn ook zo leuk! Ze zijn inderdaad echt superlief, je kunt er alles mee Ja Dat van die snoertjes komt mij gelukkig niet bekend voor Nagelbijten / Gniffelen Gave Birmaan ook op je avatar, je eigen seal point (ex) kater denk ik? Haha!
De prijzen voor birmanen die ik hoor zijn inderdaad steeds vaker 450 a 500 euro. Mijn moeder houdt het voorlopig nog even op 400 euro, ze zegt dat ze dan al het gevoel heeft dat ze iemand een rib uit zijn lijf trekt ROFL Ze doet het ook niet om er rijk van te worden, ze vind het gewoon ontzettend leuk! Ja

Ja helemaal...Ik ben ooit begonnen met een Brit...Helaas door veel pech is zij overleden...
Toen kwam er een Birmaan, Milo...Daar moest een 2de bij komen, Pixel...Milo is toen door
dezelfde pech (FIP) overleden...Toen hebben we een tijdje een ander (ex) kereltje opgevangen...
Na ruim een jaar nadat Milo was overleden is Yuugi gekomen...Rood was echt mijn droom...

Ja...Ik heb mijn avatar net veranderd (was een oude foto) Helaas krijg ik ze niet beide in mij
Het is ook veel geld...Dat is ook zo...En ik ben zeker niet in de veronderstelling dat fokkers rijk
worden door het fokken van kittens...Er gaat veel geld (en tijd) in zitten...Dat de prijzen omhoog
gaan komt momenteel ook omdat meer mensen gaan testen op erfelijke aandoeningen die ook bij
de Birmaan voorkomen (HCM en PKD) Tja...verder wordt alles natuurlijk gewoon duurder Geld, geld! Nors opkijken

Ik wil alleen nog even zeggen dat Blue tortie...blauw met creme is en Seal torti zwart met rood...
Je hebt ook nog choc torti...choco met rood en lilac torti...lilac met creme...

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 23:00

Chichiba schreef:
Ja...Ik heb mijn avatar net veranderd (was een oude foto) Helaas krijg ik ze niet beide in mijn avatar...Dus alleen Pixel...
Het is ook veel geld...Dat is ook zo...En ik ben zeker niet in de veronderstelling dat fokkers rijk
worden door het fokken van kittens...Er gaat veel geld (en tijd) in zitten...Dat de prijzen omhoog
gaan komt momenteel ook omdat meer mensen gaan testen op erfelijke aandoeningen die ook bij
de Birmaan voorkomen (HCM en PKD) Tja...verder wordt alles natuurlijk gewoon duurder Geld, geld! Nors opkijken

Bedoel je dat mensen hun poezen en katers laten testen, of ook de kittens? Ik weet dat mijn moeder eigenlijk alleen met katers fokt die HCM getest zijn, voor de rest zou ik het niet weten Knipoog

Chichiba schreef:
Ik wil alleen nog even zeggen dat Blue tortie...blauw met creme is en Seal torti zwart met rood...
Je hebt ook nog choc torti...choco met rood en lilac torti...lilac met creme...

Haha, zo ver was ik niet gegaan met mijn uitleg Knipoog Ik bedoelde met rood creme/red, je hebt je er ook wel in verdiept in ieder geval Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:09

Oef, wat een overdosis aan schattigheid *LOL*
Dat zal bij jullie thuis wel een drukke boel zijn!
De kittens zijn natuurlijk te geinig voor woorden, maar ik vind de moederpoes ook heel erg gaaf, wat een prachtig dier! Ze ligt er wel intens van te genieten *LOL*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:12

Oeh Lovers

Wat een schatjes!

Mijn moeder heeft thuis ook 4 birmanen! Een sealpoint, 2 bluepoints en een lilacpoint Haha!
Alle 4 gecastreerde katers Lachen Ze heeft in het verleden ook af en toe een nestje gehad van een poes, maar dat is al lang geleden.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 23:22

Oscar schreef:
Oef, wat een overdosis aan schattigheid *LOL*
Dat zal bij jullie thuis wel een drukke boel zijn!
De kittens zijn natuurlijk te geinig voor woorden, maar ik vind de moederpoes ook heel erg gaaf, wat een prachtig dier! Ze ligt er wel intens van te genieten *LOL*

Het is bij mijn ouders inderdaad een drukke boel, ze hebben ook nog 3 oude siamese katten, en dan 3 HB poezen en nu 9 kittens Nagelbijten / Gniffelen
Sophie (de moederpoes van het eerste nestje) is echt een geweldige moeder, die zorgt echt supergoed voor haar kittens! Ja
De moeder van het 2e nestje (onderste foto's) moest eerst een beetje wennen (is haar 1e nestje) maar nu gaat het helemaal goed Haha!