Jong poesje gekregen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Jong poesje gekregen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 22:08

Oh, ik ben zo blij *LOL*

Van de jongste zoon van Henry (mijn hubbie) heb ik een heel lief schattig rood katertje kado gekregen *LOL*
Hij is vernoemd naar de gulle gever Roy, we hebben hem Rooy(ke) genoemd.

Rooyke is nu 7 weken oud en ik heb hem donderdagavond gekregen. Moederpoes Oscar en haar zoon Homer zijn het er nog niet helemaal (lees: helemaal niet) mee eens, maar de schade is tot nog toe minder groot dan voorheen. We hadden toen een volwassen (asiel)exemplaar toegevoegd, maar na 2 maanden vlogen de bloempotten nog steeds door het huis, dus dat was geen succes. Er wordt heel wat afgegromd, maar er zijn gelukkig geen klappen gevallen.

Dit is ie dan! Haha!

Foto's gemaakt op donderdagavond toen hij pas een half uurtje bij ons was:

Afbeelding

Hmmmm, wat zie ik?
Afbeelding

Een bewegende vinger Ja
Afbeelding

Wasda?
Afbeelding

Ik kom effe wat dichterbij, dan kunnen we elkaar goed zien Haha!
Afbeelding

Moe maar voldaan, samen met de baas:
Afbeelding

Gisteren en vandaag heeft hij ook al in de tuin gespeeld. Uiteraard houden we hem goed in de gaten, maar gelukkig blijft ie telkens keurig op een halve meter afstand van ons. Maakt geen aanstalten om weg te lopen, en hij komt elke minuut langs voor een knuffeltje *LOL*

Effe mijn allerstoerste blik opzetten, dan weten jullie meteen dat er met mij niet te spotten valt Cool
Afbeelding

Uhhhhh, een konijn??? Cool, daar ga ik eens even bij kijken:
Afbeelding

Ze zeggen allemaal dat ik een boefje ben, ik heb geen idee waarom ze dat zeggen
Afbeelding

Zo'n digi is best leuk, ook handig dat er een koordje aan zit:
Afbeelding

Nieuw speeltje!
Afbeelding
Afbeelding

Van al dat spelen word je best wel moe:
Afbeelding

Nou, ik hou het voor gezien hoor!
Afbeelding

_Caitje__

Re: Jong poesje gekregen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:10

Wat een schattig beestje

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:10

wat een schatje, veel plezier ermee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:15

Aaah wat een lieverdje! Vooral die foto waarop ze zo lief tegen de arm van die meneer aanligt. Om verliefd op te worden Tong uitsteken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:17

Waaauw Oscar wat ben je verwend door je vent Knipoog
Nou ja door de zoon van je vent dan Knipoog

Wat een heerlijk bekkie heeft ie zeg

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:21

Wat een heerlijke dreutel! Maar wat lijkt hij vreselijk op mijn vorige katje, Muts. Als hij nu net zo lief wordt dan heb je er echt een hele fijne aan!
Hoe dan ook, heel veel plezier met dat jochie, lijkt me een heerlijke wildebras...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:23

Jeetje wat een scheetje! Lovers
Wij krijgen d'r over anderhalf/2 weken ook weer 1, krijg d'r plots ineens kèiveel zin in door deze foto's! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:27

ohhhh, wat een droppie!!
Die is lief Lachen
En wat heerlijk zo'n jonkie aan het spelen, kun je uren naar kijken Haha!

Veel plezier en geluk met hem

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:28

Bedankt allemaal Lachen

Meneer is nog steeds op grote verkenningstocht en komt daarbij allerlei spannende zaken tegen *LOL*
Soms is ie ook behoorlijk boeverig, en dan moet je hem toch even corrigeren. Dat valt niet mee, want stiekem moet ik dan toch wel heel erg lachen hoor *LOL*
De gordijnen heeft ie ook ontdekt en daar trekt ie zich dan zo een meter aan op. Als ie daar zo in hangt te zwiepen dan moet je hem toch even streng toespreken, maar ondertussen lig je wel helemaal dubbel om dat onschuldige koppie en die zwiepende gordijnen Haha!

Z'n eerste klap heeft ie ondertussen ook te pakken. Ik zat buiten even met Oscar (de oudgediende Knipoog) te knuffelen en toen zag ie mijn hand bewegen. Springt ie zo vanuit de stoel bovenop mijn hand, en dus ook bovenop Oscar. Oscar heeft sinds de komst van Rooyke een niet toegankelijke zone van ongeveer 4 meter om haar heen, en daar is meneer al meerdere keren (lees: de hele dag door) voor gewaarschuwd door luidruchtig gegrom en geblaas. Oscar schrok zich een ongeluk van dat kleine monster dat zo op haar rug sprong, en toen had ie een pats te pakken. Die overigens nul indruk maakte, maar dat terzijde Knipoog

Rooyke heeft ook een kittentuigje gekregen Cool Vanochtend is ie al mee geweest in de auto, hij is bij mijn vader koffie wezen drinken Haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:33

Oscar schreef:
Oscar heeft sinds de komst van Rooyke een niet toegankelijke zone van ongeveer 4 meter om haar heen, en daar is meneer al meerdere keren (lees: de hele dag door) voor gewaarschuwd door luidruchtig gegrom en geblaas.

Huilen van het lachen
Dit heb je geweldig beschreven Nagelbijten / Gniffelen
Dat ruime stuk 'personal space' houdt onze Abessijn ook nog steeds in stand t.o.v. het Bengaalse ettertje Haha!

Jullie Rooyke is een scheetje hoor; ben gek op rooien. Mijn ouders hebben ook altijd rooien gehad Lovers De huidige heet Japie Knipoog

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:46

Wat een leukerd hebben jullie zeg!
Het is precies de oude kat die mijn ouders vroeger hebben gehad, alleen was dat een vrouwtje. Ja
Veel plezier met dit dropje.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:50

Wat een schatje!
Veel plezier met hem...

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:02

oeh helemaal geweldig!

Een rode katje en ook nog eens blauwe ogen!
Net als mijn Felix Knipoog
Heb toevallig hier ook een topic over hem, neem gerust een kijkje!

Maar je hebt echt een schatje!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:23

Aaaah Ossie wat een schatje. *LOL*
Mag ik 'm es lenen?

Wat een leuk beeest. Lovers

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:20

Mamamiesje, als ik het goed begrijp is onze Oscar niet de enige met zo'n onzichtbare cirkel om haar territorium? Haha!
Japie is wel een erg coole naam, lekker simpel ook *LOL*

Orisje, ik kom meteen even kijken, leuk!

Roos, jij mag hem lenen Ja
Het liefst 's ochtends vroeg een keer.
Jammer genoeg hebben we geen behang, want vanochtend had ik hem er wel achter willen plakken:

Ik was vanochtend extra vroeg opgestaan (al niet bepaald mijn sterkste punt Knipoog) om nog even met het mormel te spelen zodat ie niet de hele dag alleen zou zitten. Nou, dat heb ik geweten.

In 20 minuten tijd heeft ie het volgende aangericht:
- 5 keer halverwege de gordijnen gehangen
- 4 keer bovenop de konijnenkooi gesprongen (zo hard als ie kon), Bob en Ad dus boos Boos!
- Homer zo hard laten schrikken dat Homer spontaan begon te kotsen (en dat mocht ik opruimen)
- Bloemenvaas omgegooid en in 100.000 stukken laten vallen.

En toen was ik het zat en heb ik hem terug in de bijkeuken gezet. Verder is ie wel heel lief hoor Haha!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:22

wat super super super schattig!!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:24

Haha geweldig die verhalen haha!

Wat een leuk beest ook om te zien, vooral die foto bij het konijnen hok zo lekker eigenwijs Haha!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:10

Oscar schreef:
Jammer genoeg hebben we geen behang, want vanochtend had ik hem er wel achter willen plakken:

Ik was vanochtend extra vroeg opgestaan (al niet bepaald mijn sterkste punt Knipoog) om nog even met het mormel te spelen zodat ie niet de hele dag alleen zou zitten. Nou, dat heb ik geweten.

In 20 minuten tijd heeft ie het volgende aangericht:
- 5 keer halverwege de gordijnen gehangen
- 4 keer bovenop de konijnenkooi gesprongen (zo hard als ie kon), Bob en Ad dus boos Boos!
- Homer zo hard laten schrikken dat Homer spontaan begon te kotsen (en dat mocht ik opruimen)
- Bloemenvaas omgegooid en in 100.000 stukken laten vallen.

En toen was ik het zat en heb ik hem terug in de bijkeuken gezet. Verder is ie wel heel lief hoor Haha!

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen ROFL ROFL Helemaal geweldig!
Je kunt het op de foto's ook goed zien; t is een boefje in een Droppie omhulsel Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 21:25

Ja, dat konijnenhok is bijzonder interessant Ja
Het liefst ligt ie wel een half uur met z'n pootje in het hok te roeren *LOL* Het konijn laten schrikken is ook erg leuk. Andersom vindt het konijn het ook heel erg leuk om Rooyke te laten schrikken, en ook dat lukt best aardig *LOL*

Een boefje in een droppie-omhulsel..... hmmmmm Knipoog
Hij ziet er erg cute uit, maar hij is zo brutaal als een ratje. Zit ik net een zakje chips weg te werken, vliegt ie zo naar m'n hoofd om een stukje chips weg te kapen. Hij griste precies langs m'n tanden, ik schrok me een ongeluk.
't Wordt tijd dat ie eens een toontje lager gaat zingen want hij is wel heeeeeeel erg brutaal hoor *LOL*

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:27

ohhhhhhhhhhhhh wat een poepie maar wel een boefje maar da is meestal met die rode katers wij hebben ook een rode kater en da is ook echt een varken zo af en toe maar wel erg leuk.
Geniet er maar van ze zijn zo groot

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:31

Oeh deze is gevaarlijk, pas maar op: dit is heel duidelijk een echte tijgert in knuffelverpakking *LOL*
Wat een lekker ondeugend snoetje zeg. Die bij het konijnenhok is wel grappig, heel grote nijn, heel klein pluizig katje. Veel plezier ermee en succes met het opvoeden (heb je al een supersoaker aangeschaft) Tong uitsteken

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:33

Wat een leukie!
Volgende week komt ook weer bij ons zo'n kleintje! Lovers

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:44

Wat is dit verschrikkelijk leuk, maar pas je op met hem naar buiten laten gaan ook al blijft hij in de buurt, alles is spannend dus ook op stap gaan en als hij dan uit zijn vertrouwde omgeving raakt dan slaat de paniek wel toe, pas asjeblieft goed op, het zal het eerste jonge katje niet zijn, maar o wat is hij leuk, mijn zus heeft er zo 2 van, een echte tweeling is het een heel verschil met het diertje wat wij in huis hebben genomen, heel erg schuchter omdat hij op straat geboren is en moeder en kittens toen naar het asiel zijn gebracht. Hij heeft echt zijn inprentingsperiode gemist en tot nu toe doet hij zich heel erg veel te kort.Ik hoop dat jullie katje het veel en veel beter zal gaan doen in zijn leven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 21:59

Pretletter, ik lees dat je onze Rooyke kent? Haha!
De plantenspuit staat al klaar, daar gaat ie eerdaags (of binnen enkele minuten Knipoog) wel kennis mee maken.

Rachelle, wat leuk joh!
Plaats je dan ook foto's? Lachen

Staroo, bedankt voor je bezorgdheid Lachen
Onze tuin heeft gelukkig een goede afrastering. We hadden alleen een klein gaatje naast de schutting en een randje onder de toegangspoort. Deze hebben we goed dichtgemaakt dus voorlopig zit ie safe Knipoog Zodra ie over de schutting kan klimmen dan wordt het een ander verhaal, maar voorlopig kan ie (gelukkig) nog maximaal een halve meter klimmen. Nog anderhalve meter te gaan en dan mag de buurvrouw hem terugduwen Knipoog *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:28

Haha, geweldig die updates
Echt een (b)engeltje