Nieuwe aanwinst: terrarium en Baardagaam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Nieuwe aanwinst: terrarium en Baardagaam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:47

Hallo,

Mijn vriend wou al jaren een terrarium maar ik vond het altijd maar niets Bloos Dat levende voer, kruipers enge dieren etc. Tot we vandaag naar een beurs gingen.

Vond de Baardagaam wel erg leuk en hij schijnt voor terrariabeginners redelijk makkelijk te houden zijn. Net in onze eigen woonplaats een terrarium gekocht en ingericht en daar zit hij dan onze Sjakie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is nog niet helemaal af. Moet nog andere voerplaats maken. Nu even een schotel gepakt ziet er niet uit en het slotje moet er nog op vandaar dat kartonnetje Tong uitsteken

Alja

Re: Nieuwe aanwinst: terrarium en Baardagaam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:49

niet om het een of ander maar wat kun je nou met zo n dier?
alleen naar kijken of kan die ook uit zijn hok enzo?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:55

Ja je kan er er uit nemen. Hij vind onder zijn kin kietelen erg fijn en is erg mak. Verder vind ik het erg leuk om naar te kijken vooral. Zo'n soort woestijnschilderij in de woonkamer wat af en toe beweegd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:58

Ik vind het wel mooi om te zien maar zou het zelf nooit nemen, vind het misschien wel een beetje sneu ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:58

Terrarria zijn erg leuk maar ook een pak werk en vaak erg technisch. Lees je dus erg goed in, want qua verzorging is het even zoeken in het begin. Veel succes met je nieuwe aanwinst!
Hoe oud is hij?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:23

Ik heb het grootste terrarium uitgezocht in de winkel dus sneu is hij denk ik niet.

Ja ik ga mij goed inlezen. De vriend van mijn schoonzusje heeft ze ook gehad dus daar kan ik veel aanvragen en de terrariumwinkel mag ik ook altijd bellen/binnenlopen voor tips.

Hij is circa 4 jaar oud (man van winkel wist het niet precies) en zat 2 maanden in de winkel. Hij is erg tam omdat ze hem er wel eens uitnamen en met de hand voerden. Schijnt ook beter te zijn met de hand voeren omdat krekels en meelwormen kunnen bijten.

Dit terrarium is qua opbouw gelukkig erg simpel. Achterwandje en lampophangingen zaten er al in. 2 verschillende lampen gekocht. We hoefden geen luchtbevochtiger oid te kopen. Deze zag ik er in beide winkels waar we geweest zijn ook niet in bij dit soort dieren. Ben erg benieuwd hoe onze nieuwe hobby gaat lopen. Ben iig erg enthousiast.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:28

Ik heb ooit eens gehoord dat een Baardagaam zich vormt naar de grootte van zijn hok.

Heb je dus een heel klein hokje dan blijft hij maar klein, maar weet niet zeker of dit waar is Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:30

Deze word niet veel groter schijnt maar ja wie weet he word hij lekker nog groter Haha!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:31

Wow die is al groot zeg!
Wij hebben 1 jonge baadagaam,ongeveer 'n half jaar oud nu,die is nu nog een stuk kleiner Haha!
Begint ook al tam te worden; je kan 'm zo oppakken, en kriebelen over zijn lijfje heen vind ie ook lekker Haha!
Wens je er verder veel plezier mee!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:41

Ik wou express een grote zodat ie al tam was omdat we er nog geen ervaring mee hebben. Dit was ook de enige die ze hier hadden zitten dus dat kwam goed uit en nu wist ik ook meteen hoe groot de bak ongeveer moest zijn.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:42

brrrrrrrrr voor mij zou het niets zijn..
je kunt er nooit lekker mee wandelen, knuffelen of lekker in zn vacht kruipen Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:46

ik vind persoonlijk dat terrarium nog erg klein voor zo een grote baardagaam
veel plezier met je aanwist Lachen
is een mooie hobby reptielen houden
(ben zelf slangen kweker)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:47

Wij hebben ook een baardagaam gehad op school... erg leuke beestjes Haha!
Af en toe een lekker badje geven (lauw water) vinden ze ook heerlijk. (let wel op dat ze dan ontspannen en al hun ontlasting laten lopen Haha! )

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:52

Ik kreeg als tip hem min. 2 x per week met de plantenspuit te bespuiten. Schijnen ze idd heerlijk te vinden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:56

onley schreef:
ik vind persoonlijk dat terrarium nog erg klein voor zo een grote baardagaam
veel plezier met je aanwist Lachen
is een mooie hobby reptielen houden
(ben zelf slangen kweker)

Slangen zijn ook erg mooi maar durf die zelf niet te houden Bloos

Het terrarium is een meter in de lengte en ruim 52 cm hoog. Volgens de verkoper was dit ruim zat hij verzuipt er ook echt in.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:04

1 meter bij 50 is zegmaar het minimale voor 1 zo'n diertje, dus is zeker niet groot. Groot kan je zeggen als de bak 1.50 is voor 1 zo'n diertje. Clown
Ik heb ze ook gehad, en we hebben ook alweer een tijdje een terrarium staan, en we zijn rustig opzoek naar een leuke baardagaam. Met de plantenspuit vinden ze idd heel erg lekker, en een badje ook. Ik vind het trouwens wel een beetje tegenstrijdig dat dit een woestijndier is, en je er houten dingen in heb liggen ipv stenen. Clown
En ik had als ik jouw was toch eerst wat meer informatie erover opgezocht, ipv opeens besluiten er 1 te nemen en dan gelijk tot aankoop overgaan.
In iedergeval veel succes ermee, het zijn hele leuke diertjes.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 19:24

In de winkel adviseerden ze mij deze spullen ook de houten stronken. In de andere winkel hadden ze dit precies hetzelfde. Verder verschillen de meningen vooraf heel erg. Een impulsaankoop was het zeker niet Knipoog mijn vriend wil al jaren een terrarium.
Voor de warmte wou ik er inderdaad nog een keer een steen voor zoeken maar in principe hoeft dat niet perse. Hij kan op de stronk liggen onder de lamp.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:43

Mag ik je 1 tip geven? Haal je info niet in de winkel Knipoog Het heeft mij een leguaan gekost. Die mannen weten meestal bitter weinig over de reptielen die ze verkopen. Beter is via fora in contact komen met liefhebbers en goede kwekers, die hebben bakken info. Zelf vind je terrarrium ook te klein zo op het zicht, wij bouwden ze meestal zelf. Kost een bom en is niet simpel, maar het kon niet anders, voor groene leguanen was er gewoon geen hok dat groot genoeg was...En dat ze, zoals het bij vissen wél is, groeien naargelang de grootte van het hok, is quatsch Lachen

Let er zeker op dat de temperatuur goed is in je hok, dat je de juiste zaken voert (opnieuw, niet luisteren naar wat de winkel te vertellen heeft) en dat de stress beperkt blijft. Het zijn leuke dieren en je kunt er prima voor zorgen maar het vraagt wat werk Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:24

Op school hebben wij ze ook, vind ze erg leuk om te zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:26

Apart! Vind hem wel gaaf om te zien!
Wist ook niet dat ze zo tam waren!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 09:56

poes schreef:
Mag ik je 1 tip geven? Haal je info niet in de winkel Knipoog Het heeft mij een leguaan gekost. Die mannen weten meestal bitter weinig over de reptielen die ze verkopen. Beter is via fora in contact komen met liefhebbers en goede kwekers, die hebben bakken info. Zelf vind je terrarrium ook te klein zo op het zicht, wij bouwden ze meestal zelf. Kost een bom en is niet simpel, maar het kon niet anders, voor groene leguanen was er gewoon geen hok dat groot genoeg was...En dat ze, zoals het bij vissen wél is, groeien naargelang de grootte van het hok, is quatsch Lachen

Let er zeker op dat de temperatuur goed is in je hok, dat je de juiste zaken voert (opnieuw, niet luisteren naar wat de winkel te vertellen heeft) en dat de stress beperkt blijft. Het zijn leuke dieren en je kunt er prima voor zorgen maar het vraagt wat werk Lachen

Op zich denk ik dat de zaak waar ik hem kocht wel veel verstand van zaken heeft. De man houd de dieren zelf ook voor zijn zoons. Zaak staat ook erg goed bekend in de buurt en mocht altijd langskomen als ik vragen had over de verzorging ed. Vind ik wel erg prettig.

Ik heb mij gister inderdaad meteen op een baaragamen forum aangemeld.
Op het forum las ik dat mijn bak voor 1 baaragaam goed is. Zou ik er 2 hebben dan zou hij 20cm langer moeten zijn dus dat had ik gelukkig goed. Denk dat een foto wellicht ook vertekend. Ga iig mijn best doen zo goed mogelijk voor hem te zorgen. Verder staat ook op internet veel tegenstrijdige info dus probeer dit zo goed mogelijk te filteren en de fokkers op het forum zullen denk ik wel het juiste vertellen.

Groene leguanen zijn idd ook prachtig. Mijn schoonzusje gaat die binnenkort nemen en gaan ook zelf een verblijf maken want die zijn nog een stuk groter.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:04

ik denk dat je inderdaad het ideale dier hebt om mee te beginnen.
Zijn vrij makkelijk en tam.
Veel plezier ermee!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:11

Ik ben ook blij dat we een wat ouder dier hebben genomen. De jonkies zijn wel wat lastiger om voor te zorgen lees ik al.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:15

Gaaf! Haha! Echt een mooi dier Lovers
En inderdaad... dat levende voer Tong uitsteken Houdt mij er ook vanaf een terrarium te hebben *LOL*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:47

Je bent al goed bezig hoor ik Ja Idd veel lezen en dan beetje je gezond verstand gebruiken Lachen Er zullen ondertussen vast al goede winkels bestaan, maar dat heb ik zelf nog niet mogen ervaren helaas. Hoe vriendelijkz e er ook waren Knipoog
Ik denk dat idd een ouder dier ook wat prettiger is, als ze klein zijn is er nog meer risico dat het fout gaat denk ik.

Zijn agamen een beetje actief eigenlijk?