Layza heeft pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Layza heeft pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:11

Hallo,
al een paar daagjes geleden heeft mijn 75% border collie teef Layza 8 pups gekregen Pling
ze is gedekt door een border collie Jack.
hier een paar foto's (ze ligt nu lekker binnen in een andere kist,dit was de ''kraamkist'' en die was een beetje smerig ze was ook nog een beetje in de rui Knipoog)
het was allemaal snel gegaan Pling ze had gewacht tot wij (mijn vader en ik) thuis waren, na 5 minuten was de eerste er al. verder zijn ze allemaal gezond en gaat het goed Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dit waren ze tot nu toe.
sorry voor de wat onduidelijke foto's ,, ik plaats over een tijd nog wat foto's van alleen de pups en hou jullie op de hoogte Knipoog

even nog Layza Clown
Afbeelding
bedankt voor het kijken

_Ismay__

Re: Layza heeft pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:13

Wat een schatjes Haha! !
Layza zelf is ook echt een mooie hond Lachen !

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:14

lieve pups Pling enmooie moeder Pling veelplezier er nog mee

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:15

dankjewel iedereen Pling

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:19

Wat een prachtige moeder en wat een schattige pups Haha!
Veel plezier ermee en houd ons op de hoogte!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:19

AAAhh Tong uitsteken echte schatjes!!!
Layza is echt een supermooi beestje Lachen

Ik vind die bruine die bij de laatste foto wat apart ligt van de groep echt heeel schattig Tong uitsteken

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:21

Maantjj schreef:
AAAhh Tong uitsteken echte schatjes!!!
Layza is echt een supermooi beestje Lachen

Ik vind die bruine die bij de laatste foto wat apart ligt van de groep echt heeel schattig Tong uitsteken

haha ja dat is ook een heel andere kleur bruin als de andere Knipoog ik ben zelf ook benieuwd hoe ze gaat worden
oww en het zijn 3 reutjes en 5 teefjes Tong uitsteken

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:36

volgend jaar willen we meschien weer een nestje.. ja ik weet het het is al een beetje vroeg maar Clown
iemand nog een leuke reu? kwa ras? dit keer hadden we dus een border collie omdat de moeder dat ook is Knipoog
maar meschien lopen er nog wel wat leuke rassen rond voor mooie pups.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:47

Marian_ schreef:
volgend jaar willen we meschien weer een nestje.. ja ik weet het het is al een beetje vroeg maar Clown
iemand nog een leuke reu? kwa ras? dit keer hadden we dus een border collie omdat de moeder dat ook is Knipoog

Niet?

Of heb je een rashond met papieren waarop je met hoogste zorgvuldigheid een top-pa met papieren erop gezet hebt en je nog een keer zo zorgvuldig een nestje wilt hebben ter bevordering van de gezondheid, het ras en het karakter?

Gelukkig is de bevallig goed gegaan, een leuk verschillend nestje!

Nu nog namen verzinnen! Clown Vork

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:34

Hannanas schreef:
Marian_ schreef:

Niet?

Of heb je een rashond met papieren waarop je met hoogste zorgvuldigheid een top-pa met papieren erop gezet hebt en je nog een keer zo zorgvuldig een nestje wilt hebben ter bevordering van de gezondheid, het ras en het karakter?

Gelukkig is de bevallig goed gegaan, een leuk verschillend nestje!

Nu nog namen verzinnen! Clown Vork

het is geen 100% border collie dus nee geen rashond.
hij heeft wel een paspoort e.d. Knipoog
ze is 75% border collie en de overige 25% goldenretriever
mijn vader wou haar meschien laten dekken met een golden retriever? Clown
wat denken jullie?
en ja de namen Vingers aflikken kom maar op..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:24

Leuk nestje, met ongelofelijk schattige pups.
In namen ben ik vreselijk slecht, dus die zal ik je besparen.

Ik zou niet nog een nestje fokken met deze teef.
Wat denk jij bij te dragen aan de wereld met nog een nestje kruisingen? Kruisingen die niet getest zijn op HD/ED/patella/blindheid/hartruis enz. Kruisingen die dus een veel grotere kans hebben op een van die 2 ziektes. Zeker binnen de Golden Retriever komen HD en ED ongelofelijk vaak voor. En dan als laatste.. je wilt dus kruisingen fokken waarvan er al héél veel in het asiel zitten, hoe leuk hun moeder ook is/was.

Een paspoort wil overigens niks zeggen over de daadwerkelijke gezondheid. Dat zegt alleen iets over de chip, de inentingen en de uiterlijke gezondheid (bijvoorbeeld niet te dik, goede nagels, geen prutoogjes) en die uiterlijke gezondheid doet er niets toe als je gaat fokken, omdat dat vaak niet erfelijke dingen zijn.

Ik zou dus niet fokken, hoe schattig de pupjes ook zijn. En áls je dan persee kruisingen wilt fokken, doe dan de benodigde onderzoeken, bij moeder én bij vader. Denk er goed over na.

En laat er méér dan een jaar tussen zitten. Een bevalling is zwaar, het laten zogen van de pups nog zwaarder. Daar moet een hond van herstellen. En daar zou ik meer dan een jaar voor nemen.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:28

Ik vindt het superlieve hondjes.
Maar ik vindt net als een paar andere niet dat je verder moet gaan fokken.
Ten eerste heeft het geen nut omdat het geen ras is dus het is niet voor de verbetering.
Ten 2e kijk eens hoeveel beestjes er al zijn de asiels zitten overvol.
Ik heb zelf een konijnen/cavia asiel en er zijn er echt teveel.
denk daar eens aan.
Ik vindt het wel gave puppy's hoor en de moeder is supermooi.

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:48

Dit is geen fokken maar dit is vermeerderen. Wat heeft het voor nut om met een vuilnissebakkie een nestje te nemen totaal niet. Het voegt totaal geen waarde aan toe vind ik. En dan nog weet je niet eens of pa en ma gezond zijn. Wat dus ook al gezegt is. BEtreft HD en ED. Laat je hond helpen en stop met onnodig pups te wereld brengen. Waaar doe je het voor? Niet te verbetering van het ras toch?

maar voor de rest is de moeder een mooie hond.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 20:00

shirley23 schreef:
Dit is geen fokken maar dit is vermeerderen. Wat heeft het voor nut om met een vuilnissebakkie een nestje te nemen totaal niet. Het voegt totaal geen waarde aan toe vind ik. En dan nog weet je niet eens of pa en ma gezond zijn. Wat dus ook al gezegt is. BEtreft HD en ED. Laat je hond helpen en stop met onnodig pups te wereld brengen. Waaar doe je het voor? Niet te verbetering van het ras toch?

deze ''vuilnisbak'' die volgens jou geen nut heeft om een nestje te fokken.. nou pa&ma zijn gezond teminste pa is van een fokker en heeft zijn hond na laten kijkn dus Knipoog ma is ook nageken door de DA.
het gaat niet om het ras toch? teminste wij zijn de pups binnen 2 weken allemaal kwijt (verkocht)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:19

Heeft de DA bij moederhond ook foto's gemaakt?

En mooi hoor dat je deze allemaal kwijt bent binnen 2 weken. Maar die garantie heb je niet. Ik vind het gewoon heel onverstandig. Puur omdat je niet weet wat voor genetische afwijkingen er allemaal achter moeder zitten. Je hebt namelijk geen stamboom en weet (dus) niet wat de ouders zijn van moeder, of de grootouders.

Ik vind het erg onverstandig, er zijn echt al genoeg honden op de wereld.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:39

Marian zelf is 14, dus die heeft daar te weinig kennis over denk ik zo.

Spijtiger vind ik het dat haar ouders het o zo leuk vind, dit vermeerderen. Verdrietig

Tip: Vang anders een nestje hondje op van een asiel bijvoorbeeld ipv nog meer honden op aarde te laten komen terwijl asiels worden overspoelt door de velen honden!
Dan draag je bij aan wat positiefs en heb je ook je o zo lieve puppy's.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:06

leuke puppy's
plaats je straks als de pups wat ouder zijn ook weer foto's
ben namelijk heel benieuwd hoe ze zijn als ze wat ouder zijn Haha!
leuke moeder ook

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:53

Marian_ schreef:
shirley23 schreef:

deze ''vuilnisbak'' die volgens jou geen nut heeft om een nestje te fokken.. nou pa&ma zijn gezond teminste pa is van een fokker en heeft zijn hond na laten kijkn dus Knipoog ma is ook nageken door de DA.
het gaat niet om het ras toch? teminste wij zijn de pups binnen 2 weken
allemaal kwijt (verkocht)

Hoe weet jij nou 100% zeker dat de ouders gezond zijn. Ook al zijn ze onderzocht door een DA. Heb je foto's laten maken van haar heupen? of van haar ellebogen. Dus op HD en ED. Volgens mij niet. want anders had je er wel op gereageerd. Dit is onnodig vermeerderen. Er zijn al genoeg kruissingen in het asiel.

Wie zegt dat als de pups 8 weken zijn dat die mensen nog steeds een pup willen. Hoe kan jij de toekomstige eigenaren er van overtuigen dat de pups gezond zijn? Of ze geen kans hebben op HD of ED. OF zelfs epilepsie?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 18:55

Hoe weet jij nou 100% zeker dat de ouders gezond zijn. Ook al zijn ze onderzocht door een DA. Heb je foto's laten maken van haar heupen? of van haar ellebogen. Dus op HD en ED. Volgens mij niet. want anders had je er wel op gereageerd. Dit is onnodig vermeerderen. Er zijn al genoeg kruissingen in het asiel.

Wie zegt dat als de pups 8 weken zijn dat die mensen nog steeds een pup willen. Hoe kan jij de toekomstige eigenaren er van overtuigen dat de pups gezond zijn? Of ze geen kans hebben op HD of ED. OF zelfs epilepsie?[/quote]

*zucht*
De vader is een rashond en dus goed onderzocht..
de moeder is onderzocht en blijkt gewoon gezond te zijn Knipoog dus hier hoef ik geen commentaar meer op.
dit ''onnodig vermeerderen'' nee dit is af en toe een nestje erbij.. ga eens kijken in de broodfok dat noem ik ''onnodig vermeerderen'' het volgende nestje is meschien pas weer over 2/3 of meer jaar.. Knipoog

om zeker te weten dat de mensen de pups komen ophalen, betalen ze een bedrag van tevoren.
als de pup ziek is (dit kan gebeuren,, maar dat kan ook bij een rashond) is het gewoon geld terug Knipoog
ik hoef op dit alles geen commentaar meer.

owja ga me ook niet vertellen dat ik maar een hondje uit het asiel moet halen Knipoog of een nestje pups o.i.d
ik snap het best.. daarom hebben we ook al 2 hondjes uit het asiel
die zijn inmiddels 17 & 18. (oude hondjes dus Tong uitsteken )

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 20:07

*zucht*
De vader is een rashond en dus goed onderzocht..
de moeder is onderzocht en blijkt gewoon gezond te zijn Knipoog dus hier hoef ik geen commentaar meer op.
dit ''onnodig vermeerderen'' nee dit is af en toe een nestje erbij.. ga eens kijken in de broodfok dat noem ik ''onnodig vermeerderen'' het volgende nestje is meschien pas weer over 2/3 of meer jaar.. Knipoog

om zeker te weten dat de mensen de pups komen ophalen, betalen ze een bedrag van tevoren.
als de pup ziek is (dit kan gebeuren,, maar dat kan ook bij een rashond) is het gewoon geld terug Knipoog
ik hoef op dit alles geen commentaar meer.
wat betreft HD en ED dit is een kleiner ras (niet klein maar toch) ook is dit een kruising en deze hebben vaker minder kans op HD en ED.. het kan natuurlijk ALTIJD Knipoog

owja ga me ook niet vertellen dat ik maar een hondje uit het asiel moet halen Knipoog of een nestje pups o.i.d
ik snap het best.. daarom hebben we ook al 2 hondjes uit het asiel
die zijn inmiddels 17 & 18. (oude hondjes dus Tong uitsteken )[/quote]

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 20:08

sorry dubbelpost

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:41

Leuke pups hoor en echt een schtige moeder!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:42

ah wat geweldig!! echt superlief! je hond kijkt op de eerste foto ook heel blij:P heel schattig, heel veel plezier ermee!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:46

Heel leuk ja , ook allemaal verschillende kleurtjes Haha!
Dat ze maar een goed tehuis vinden waar ze nooit meer weg hoeven!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:47

Wat een lieferds!

Veel succes met je babies Knipoog