Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uppojono

Berichten: 3643
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:59

Sinds ongeveer mei hebben wij een kauwtje, een kleine kraai. Zijn moederkraai was nergens te vinden en kraaiko was meer dood dan levend. We hebben al meer tamme kauwtjes gehad en dus brachten mensen hem naar m'n vader toe. Dus met goede zorg, is het een volwassen Kauw geworden.

Kraaiko is supertam en vliegt gewoon vrij in de rondte. Hij heeft een groot hok (kippenhok) maar eigenlijk zit hij daar nooit meer in, alleen zijn eten en drinken staat daar. Tegenwoordig slaapt hij gewoon in een boom.

Nu waren we hem vanaf donderdagavond kwijt. Aangezien onze andere kauwtjes ook vaak rond deze tijd wegvlogen, dachten we dat hij met een groep kauwtjes mee was gegaan, om zometeen weg te trekken. Nu kwam ik zaterdag op stal (5 km verderop) en er werd mij verteld dat er een valse kraai rondvloog, dat ik moest oppassen. Hij zou op je hoofd gaan zitten en gaan pikken. Omdat ze hem weg wilde hebben, hebben ze hem bekogeld met lege flessen (gelukkig mis) en met water. Dus ik: "Wáááát, das Kraaiko!". Al helemaal boos dat ze hem hadden bekogeld en 'vals' noemden.. Hij is juist harstikke tam en gaat gewoon mee op de fiets en zit idd vaak op je hoofd. Maar ze hadden hem bang gemaakt en ik kon hem niet vinden. Na een harde roep: "Kraaaaaaaiikooooo", kwam er iets zwarts aangevlogen en kwam direct bij me zitten..

Tja, hoe krijg je die stoute wegvliegende kraai weer thuis? Dan maar mee in de auto. Vond ie helemaal geweldig.

Afbeelding
Mijn Tom Tom Kraai navigatie systeem

Afbeelding

Afbeelding
Jaja, ik kan goed vliegen hoor..

Afbeelding
Wat nou!!

Als je er toch bent, laat even een berichtje achter..

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:01

lachwekkend maar ik zou er ook bang voor zijn geef ik eerlijk toe

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:18

Hihi...een echt Ko Ko navikraaisysteem Haha! .Lachen hoor...jammer dat mensen zo'n vogel meteen veroordelen.
Ik hoop dat hij snel zijn weg vind en maak nog eens wat plaatjes van hem.Leuk!!

Groetjes,Tinky

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:19

Tinky12 schreef:
Hihi...een echt navikraaisysteem Haha! .Lachen hoor...jammer dat mensen zo'n vogel meteen veroordelen.
Ik hoop dat hij snel zijn weg vind en maak nog eens wat plaatjes van hem.Leuk!!

Groetjes,Tinky

Huilen van het lachen ROFL


Ik zou er wel bang voor zijn denk ik. Nagelbijten / Gniffelen Die laatste foto is echt geweldig. Ja

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:21

Ja...die laatste foto,ze kunnen zo lekker bijdehand kijken he Haha!

HaileysComet
Berichten: 1219
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:27

Echt leuk! Die is goed tam. Zelf ben ik absoluut niet bang voor vogels, maar ik kan me wel voorstellen dat als je niks met vogels hebt en er landt zo'n kauwtje op je hoofd, je toch wel erg schrikt.

Echt grappig dat hij gewoon meerijdt!

Anoniem

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:30

Gelukkig kan hij gewoon vrij rondvliegen. Opgesloten zitten is niks voor zulke vogels. En bovendien illegaal als ze niet in gevangenschap geboren zijn (en dus geen gesloten pootring hebben). Lachen

Uppojono

Berichten: 3643
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:44

Ow dat wist ik niet eens van die pootring.. Nou ja, ik denk dat we nog maar kort van hem kunnen genieten en dat hij zo meteen aan het eind van de zomer meetrekt me de andere kraaien. Zou ik jammer vinden, maar daar hoort hij eigenlijk..

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:46

wat leuk man!!
gaaf zeg Tong uitsteken
eigenwijs koppie Haha!

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:50

Geweldig beest, prachtig! Ik heb vroeger een -vleugellamme- tamme ekster gehad. Dat was ook zo'n portret.

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:43

Geweldig Haha!. Vind het wel sneu dat ze Kraaio meteen bekogelen.
Lief hoe hij op het stuur zit.. Wou hij niet zelf rijden Nagelbijten / Gniffelen

Chichiba

Berichten: 1030
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:37

Wij hadden vroeger dus ook zo'n beestje op de camping...Hij was ws bij iemand weggevlogen
die hem als klein kauwtje heeft opgevoed...Nou ik kan je zeggen dat het geen pretje was een
tamme kauw in de buurt te hebben...De kleine kinderen waren niet veilig...Als je met iets
buiten liepen werd je aangevallen...Eten...en dat is toch echt geen natuurlijk gedrag...
Allemaal gillende kinderen...mensen die niet meer naar buiten durfden...Men durfde niet meer
buiten te eten...Ook de mensen in de tenten niet (die hebben toch geen keus)
Nee geen succes...

Doordat hij aan mensen gewend is, is hij niet meer bang maar juist brutaal...Mensen worden
daarom juist bang voor hem omdat hij ze niet meer uit de weg gaat...

Sorry voor het negatieve verhaal...Wij hebben echt slechte ervaringen met tamme kauwen...

Veel plezier nog met hem...zolang hij er nog is...

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:39

Wat grappig zeg! Haha!

Ik wil ook wel zo´n Navikraaisysteem Ja

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:40


Lab_iris

Berichten: 1014
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:43

Bloos! waar woon jij in de buurt dan..? ik kwam ook vanlaatst een tamme kraai tegen, ging zomaar op mn stuur zitten! en toen dacht ik zo die durft! ( wist nog niet dat hij tam was,) dus ik probeerde hem aan te raken, komt ie zo op mn hand :| schrok me lam, daar heeft ie een tijd gezeten, is toen weer weg geflogen... dat was in st.pancras ( in de buurt van alkmaar )

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:47

@Lab_iris: Bedoel je nu de TS of mij? Bloos

Anoniem

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:15

Uppojono schreef:
Ow dat wist ik niet eens van die pootring.. Nou ja, ik denk dat we nog maar kort van hem kunnen genieten en dat hij zo meteen aan het eind van de zomer meetrekt me de andere kraaien. Zou ik jammer vinden, maar daar hoort hij eigenlijk..


Dan weet je het nu. Haha!

Alleen een erkende vogelopvang heeft het recht om een ongeringde in nederland in het wild voorkomende vogel te houden. Anderen die dat doen zijn strafbaar en die hangt een fikse boete + inbeslagname boven het hoofd.

En hij hoort inderdaad in een groep. Ja Maar zoals hier ook al gezegd leveren tamme kraaien en kauwen in het wild vaak overlast op voor andere mensen, ze worden als erg brutaal gezien en daarom wordt er door sommige mensen maar korte metten mee gemaakt...

Uppojono

Berichten: 3643
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:20

@ Chichiba: Ik kan me voorstelle dat wanneer je zo een ervaring hebt met tamme kauwen, je idd er niet erg enthousiast over bent. Ze worden idd soms wel erg brutaal, maar je kunt zo een diertje toch ook niet aan z'n lot over laten? Bovendien gaan niet alle tamme kauwtjes mensen aanvallen. De onze gaat gewoon op je hoofd zitten, maar doet echt niet. Hij is juist blij met mensen, krijgt van alles enzo. Maar kan me goed je reactie voorstellen.

@ findira : Wat een leuk kauwtje die van jou zeg. Idd dat van je werk afleiden is zo herkenbaar. Hij wil helpen in de tuin, helpen met de auto wassen, helpen schuur opruimen, haha..
Is die al lang weg..?

@ Lab_iris: Ik woon in het uiterste noorden van Groningen. Dus denk dat hij niet zo ver weggaat.. Tong uitsteken..

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:55

@Uppojono: Haha ja ze bemoeide zich overal mee. hoorde je mijn vader weer roepen: Nee kakka niet doen! En dan keek ik om, zag je kakke heel hard weg hopsen met een enorm stuk schuurpapier in haar bekje. Hahaha ik kon me uren vermaken met dat dier Haha!
Het is altijd weer jammer als ze weggaan. Maar volgend jaar weer!
Ze is als ik het goed onthouden heb, eind juni weggevlogen, begin juli, en begin mei gekomen. Ze was ons record tot nu toe Tong uitsteken

@Chichiba: Ik kan het me ook voorstellen dat je er dan niet zo blij mee bent, maar die van ons viel ook niet aan.Die wou gewoon bij je zitten en dan ging ze wat aan je kleren plukken om te kijken of het eetbaar was. Maar ze heeft nog nooit iemand aangevallen bij ons.
En die van ons had wel een ring om met ons adres, of moet je dat ook nog ergens opgeven?
Bloos

Uppojono

Berichten: 3643
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 22:31

Haha, ja idd, dat doet die van ons ook.. Steelde laatst m'n vaders sigatet, huppa snel wegvliegen.. Kraaiko is ook ons record, nu afwachten voor hoe lang hij er nog is..

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:34

Haha ja ik wil ook niet weten hoeveel schroefjes, moertjes en ander benden verstopt liggen in ik weet niet wat voor hoekje, regenpijpje Tong uitsteken Tong uitsteken
Mijn vader is in ieder best veel kwijtgeraakt in die maanden Haha!

Chichiba

Berichten: 1030
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:10

Uppojono schreef:
@ Chichiba: Ik kan me voorstelle dat wanneer je zo een ervaring hebt met tamme kauwen, je idd er niet erg enthousiast over bent. Ze worden idd soms wel erg brutaal, maar je kunt zo een diertje toch ook niet aan z'n lot over laten? Bovendien gaan niet alle tamme kauwtjes mensen aanvallen. De onze gaat gewoon op je hoofd zitten, maar doet echt niet. Hij is juist blij met mensen, krijgt van alles enzo. Maar kan me goed je reactie voorstellen.


Nee...ik zou hem ook niet aan zijn lot overlaten...Begrijp me goed...heb een groot dierenhart...
Zou zo'n dier alleen niet kunnen houden en had hem dan naar de vogelopvang gebracht...Als ik
idd buiten woonde had ik het misschien ook zelf gedaan...
Ik snap ook dat ze vaak niets doen en alleen gezelschap van mensen opzoeken...Maar dan
moet jij ook begrijpen dat als ze op het hoofd van een kind van 5 landen en beginnen te
plukken aan het haar of kleding dat dat ook erg bedreigend is...zeker voor kleine kinderen...Ook
al heeft hij geen kwade bedoelingen...Mensen weten hier gewoon niet op te reageren en zien
hem als een gevaar...Ik was toen zelf ook klein en bang...Iedereen bleef binnen, midden in de
zomer...op een camping...Dat gaat gewoon te ver...
Nu had ik natuurlijk heel anders gereageerd...en had ik hem misschien wel naar de vogelopvang
gebracht...Geen idee of ze daar nog wat voor zo'n tamme kauw kunnen betekenen...Maar goed...
Toen hebben ze hem de nek om gedraaid...Ook al ben je zo bang voor het diertje...horen wat
ze ermee gedaan hebben...Nee...daar was ik verdrietig om...Maar wist toen niet beter...

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:15

Ik kan me goed voorstellen dat het hartstikke leuk is om een kauw tam te maken, maar ik zou zo'n dier toch naar een vogelopvang brengen waar ze niet bezig zijn met een vogel 'tam' te maken. Hoe jammer het ook is: door hem buiten te laten vliegen zorg je er voor dat zo'n dier, die mensen niet meer als bedreiging ziet, als lastig wordt ervaren zonder dat er van twee kanten begrepen wordt wat er aan de hand is. Je zal maar zo'n kauw bij je kinderen zien zitten en niet weten dat hij tam is. Het verhaal van de (wilde) kauw die kinderen lastig viel op een schoolplein kan ik nog goed herinneren. Ik hoop dat hij voortaan bij jullie in de buurt blijft, want volgens mij heeft hij het naar zijn zin.

ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:37

vorig jaar hadden wij er ook een op stal die was lief voor diegene die hem voerde en opgevoed hadden maar iedereen anders was hij best gemeen. Ik vond hem best eng en logisch dat hij mij dan steeds moest hebben. Nee ik was best blij toen hij weg was met de andere kraaien.
Maar ik denk dat als hij echt tam is en hij komt als je roept dat dat het best leuk is.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Kraaiko, De tamme Kauw, achter het stuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:36

Haha echt gaaf!
Ik moest echt lachen om die laatste foto!