wieeeh (wat lijkt Chica dan klein
) Dartan:
Dartan:
zit:
kijk:
nog een keer zit:
af:
dat water is wel heel leuk, maar toch ook wel weer héél eng
Heeeeeelllpppp!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
dat halster geval is trouwens niet omdat ze agressief is, maar dat is een follow me, en dat gebruiken we bij de training
(ik dacht ik meld het even
)
hij is erg veranderd of ligt dat aan mij? breder geworden enz
klopt! ze krijgt een dikke nek, en ze word idd heel breed, viel mij ook al op, halsband is ook al een stuk losser gedaan, omdat haar nek zo groeit. ze heeft wel heel veel lol gehad vandaag

Mooie aftekening. Ik zou alleen de halter afdoen als ze losgaat, zelfde waarom je geen halster omdoet als je paard de wei in gaat en zeker niet in het water.
met de follow me om, luisterd ze beter naar de commando's die ik haar geef, ik was met haar aan het trainen, daarom heeft ze hem om.
ze is maar even in het water geweest, en is bij de kant gebleven omdat ze het toch nog wel wat eng vind 
echt niet.
Wat een leuk beest!

Brammetje16 schreef:Is ze ook agressief of valt dat wel mee?
de follow me heeft nog wel effect als ze los is bij haar, ik merk dat ze beter naar de commando's luisterd, wij volgen ook los met de cursus, dan blijft hij ook om, ik merk gewoon dat ze beter naar me luisterd buiten. ze was los idd, maar ze kon nergens achter blijven haken, omdat ik haar niet ver laat gaan, ze moet bij me in de buurt blijven, en is zeker niet verder dan 3 meter van me afgeweest
en ze is niet agressief, maar als een andere hond haar uitlokt reageerd ze daar wel op, meestal alleen met een blafje, als we hier lopen, denk ik wel altijd om haar, want áls ze bijt, ben je ver van huis, maar het valt reuze mee,ik heb haar niet vaak los als we hier lopen, eigenlijk alleen s'avonds op een stukje waar bijna geen andere honden komen, ze loopt los in de groep op cursus, en heeft gister heerlijk gespeeld met Dartan.
hij is nu ong 2 jaar, en chica past er zo'n 3 keer in
geweldige honden vind ik het

kan weer de nuclaire oorlog afblazen.
ik snap je wel hoor, erger me ook aan de voordelen, maar van Nadine wist ik dat het gewoon een vraag was
heb jij ook een staff dan? 
Maar ik heb genoeg ervaring met ze om te weten dat het verschrikkelijk leuke honden zijn, ik heb absoluut geen hekel aan ze.
ik zag al wat voor hondjes jullie hadden, leuke beestjes ook, het zijn idd hele leuke honden, en ook zo leergierig, wij zijn Chica haar 9e baas, en hebben in 3,5 week de basiscursus gehaald (konden er niets mee toen ze kwam, echt niets, rustig lopen? wat is dat, ik moet hangen en springen en gek doen) nu loopt ze super mee.. we horen ook vaak van mensen die een tijdje niet geweest zijn: is ze ziek ofzo? hoezo? ja ze is zo rustig
ik kende er idd ook verschillende voordat wij haar kregen, en vind het ook hele leuke honden

) was echt van 'zit!'
maar moest er opzich ook wel om lachen. 
heb ik gedaan
moest ik ook wel lachen