Allemaal, mijn nieuwe grote liefde: Minty!

Ja, ik ben dierenarts

Maar ze was zo dapper en lief!
Na stabilisatie op de praktijk hebben we afgelopen zondag nog een stukje van het pootje moeten amputeren omdat er teveel schade was. Die nacht was de opname leeg, dus ze zou helemaal alleen daar zitten. Dat vond ik sneu, dus hup, kitten mee naar huis!
Toen had ik voor mezelf al bedacht dat ik haar wel een thuis zou willen geven. Er is geen eigenaar bekend, dus ze kon niet naar huis. In verband met haar leeftijd (vermoedelijk 7-8 weken oud) en haar verwonding kan ze ook niet zomaar naar het asiel. Een opvanghuis zou beter zijn. Nou, dat kan ik zelf ook prima.
Dus overlegd met de instanties, en ik mocht haar mee naar huis nemen. Ze staat uiteraard wel geregistreerd op amivedi, maar heel stiekem hoop ik dat ze niet gemist wordt en ze bij mij mag blijven. Ik wilde sowieso al een kat, dus dit komt wat onverwacht, maar is niet ondoordacht.
Ik heb zelf geen huisdieren, dus ik had niet zoveel in huis. Inmiddels is de kitten inboedel besteld en die wordt morgen geleverd. Via marktplaats snel een bench op de kop getikt, want ze moet wel rustig aan doen met haar pootje.
Genoeg verhaal, nu kitten foto's!
Eerste dag op de praktijk. Stabiliseren en aan laten sterken voor de operatie.

Maar ze voelde zich best goed gelukkig

Na de operatie lekker bij mij thuis bijkomen. Ik had helemaal niets in huis, dus het was even impoviseren. Eten, kattengrit en een mandje kon ik natuurlijk van de praktijk lenen, en ik had nog wel een groot krat (waar ze uit kroop natuurlijk

Inmiddels zit ze bij mij thuis, in haar eigen revalidatie centrumpje:

We hebben plavuizen, maar ze red zich erg goed. Ze kan echt super hard sprinten met haar drie pootjes.

Na het spelen, eten en drinken heeeeeeeel moe

Mocht iemand Minty kennen of missen, neem gerust contact op. Natuurlijk ben ik verliefd, maar als zij ergens gemist wordt zou het fijn zijn als zij wisten dat ze of een goed huisje heeft, of dat ze haar zelf weer mee naar huis nemen.