Ze komen van een cattery, die grotendeels deze 2 rassen kruist.
Dit zijn Pip en Puck , inmiddels bijna 5 jaar oud.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Essie73 schreef:Ik heb dezelfde kruising gehad, alleen was mijn meisje uit een oeps nestje.
Het mooie aan ze vind ik dat ze wel de looks hebben van een abbesijn, maar het mooie volle van de Britse kort haar.
Mijn meisje is uiteindelijk 19 geworden, hoop dat jij net zolang en net zoveel plezier hebt van deze 2 beauty's
xoranlover schreef:Wat een aparte kruising. Hoe is hun karakter?
Ik ben en abessijn (somali) fokker ben wel benieuwd wat er dan van hun karakter wordt als je ze kruist met een Brit. Zou zeker niet mijn keuze zijn maar ze zijn wel goed gelukt.
maliejane schreef:Wat lijken die veel op mijn katje! Mijne is alleen een kruising Savannah (black smoke kleur) met stamboom en brits korthaar zonder stamboom. Altijd al twijfel gehad of er niet abbesijn in haar vaders lijn zit. Alleen in de strepen op haar poten, buik en staart zie je de savannah terug:
[ [url=m/87qSr3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pxkb71.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel echt hele mooie katten heb je!
tita schreef:Kleur Abessijnse looks Britse korthaar
Maar ik persoonlijk zie het nut er niet van in om dit te fokken.
Maar goed ik had een volle Abbesijn en volle Devon rex.
Dus ik denk er wellicht anders over.
xoranlover schreef:Wat een aparte kruising. Hoe is hun karakter?
Ik ben en abessijn (somali) fokker ben wel benieuwd wat er dan van hun karakter wordt als je ze kruist met een Brit. Zou zeker niet mijn keuze zijn maar ze zijn wel goed gelukt.
Unseen schreef:xoranlover schreef:Wat een aparte kruising. Hoe is hun karakter?
Ze hebben zeker hele mooie looks! Maar ik zou zelf ook niet zo gauw een keuze maken voor deze kruising. Beide rassen zijn zo verschillend in karakter! Wij hebben zelf 2 Abessijnen en vrienden van ons hebben Britten, kan me er gewoon niks bij voorstellen hoe een kruising daartussen in de omgang zullen zijn
Unseen schreef:Klinkt erg leuk! Ik wil mijzelf absoluut geen kenner van een van beide rassen noemen hoor, maar wat ik zo zie bij onze Aby's is dat ze erg mensgericht zijn, erg nieuwsgierig, overal altijd bij willen zijn (dat claimerige herken ik wel!), heel actief tot op het drukke af, en die van ons zijn juist niet zo voorzichtig, eerder onhandigZe doen eerst, denken daarna pas. Ze zijn ontzettend vriendelijk en aanhankelijk.
Bij de Britten zie ik meer de wat luie, gauw schrikkerige kat voor mij, continue zo'n "oh god wat gebeurt er" look. Althans, die Britten die ik ken zijn zo. Wel heel vriendelijk en zachtaardig, maar inderdaad meer verlegen en ik vind ze altijd wat minder intelligent overkomenMaar goed ik heb nooit een Brit gehad dus misschien zit ik er helemaal naast!