Het was al even geleden dat we via corgi wandelingen een leuk iets hadden georganiseerd. De laatste keer was een bbq na een gezellige wandeling. Deze keer besloten ze een workshop schapendrijven te organiseren!

Het was tevens voor hem de eerste keer om zo dicht bij een schaap te zijn, dus ik stond er compleet open in. Het kon alle kanten uit gaan, al was ik wel érg nieuwsgierig omdat hij afgelopen zomer ook zwaluwen bij elkaar probeerde te drijven

Nadat de eerste paar honden waren geweest, was het onze beurt. Jarvis had er al zin in, want de hele tijd zag en rook hij die bolletjes wol al voorbij komen

De 10 meter lijn was om nog wat controle te houden, en er waren ervaren border collies aanwezig om mee te helpen waar nodig. Al met al ontzettend goed georganiseerd, en een mooie kennismaking met deze tak van werken. De honden mochten 2x 10 minuten, en tussen alles door zijn de schapen meerdere malen gewisseld.
1. Racekees

2.

3.

4.Damn you, get back here!

Door naar ronde 2! Daar waren we beide aan toe

Deze keer ging een lichtere lijn aan, omdat hij met de oranje lijn net wat te veel voelde bij het kleinste beetje druk wat er op de lijn kwam te staan. Als gevolg daarvan had hij de neiging om dwars door de kudde te denderen

Nieuwe lijn eraan, en dat ging gelijk een stuk beter!
5. Waterplassen? Gisteren totaal geen probleem! (Normaal gesproken zitten er hond etende monsters in waterplassen, dus hier dien je overheen te springen

6. Get...

7. BACK!

8. Samen werken met de BC, die blik van hem...fantastisch

9.

10. Brave wolkjes

11.

12.

13.

14. Die flubberlippen

15. Hier was het feestje weer voorbij. Jarv zijn enthousiasme echter nog niet!

Zeker voor herhaling vatbaar, omdat ik toch van Jarv het werkende karakter erg waardeer. Hij vond dit erg leuk om te doen, en ik vind het erg gaaf om een dier in te zetten waar hij voor gefokt is (oké...officieel werken corgi's met groter vee, maar je moet ergens beginnen