Emmy is bij ons gekomen, maar we weten verder niets van haar. Ze zou weg moeten omdat de vorige eigenaar moest verhuizen en daar mochten geen honden gehouden worden.
Ze zou toen 12 weken zijn, maar dat geloven we niet. Er was ook geen paspoort bij en ze was niet geënt. Ook niet gechipt trouwens. Misschien niet de allerbeste keus geweest om haar mee te nemen, maar ze zat daar ook niet geweldig. Jong stelletje, meisje zat op school en werkte, jongen werkte de hele dag, pup zat alleen, op een bovenwoning, we konden het niet over ons hart verkrijgen haar daar te laten zitten.
Maar goed, we zijn best nieuwsgierig wat er nou in kan zitten. Volgens de vorige eigenaar zou ze kruising mops-terrier zijn, dat lijkt me niet kloppen. In ieder geval geen mops.
Qua karakter is ze echt een schatje. Zeer mensgericht en heel erg lief. Maar om nou te zeggen dat ik bepaalde karaktertrekken herken van een bepaald ras, nee.
Ze is wel heel ondernemend, vindt alles leuk en interessant. Maar in huis is ze heerlijk rustig eigenlijk. Sloopt bijna niet, praktisch zindelijk en ze luistert eigenlijk heel erg goed voor haar leeftijd. Ideaal hondje dus. Ze is nu ongeveer 35 cm hoog denk ik.
Wat zien jullie er in?