21 juli 2009 kwam er een hondje op de wereld. Het was een Engelse Basset. Een paar weken later kreeg ze een leuk thuis. En daar werd ze Sies genoemd. Wat achteraf echt de perfecte naam was voor deze hond. Het was gewoon een echte Sies. Ze heeft het vaak moeilijk gehad. Ze had hele zwakke darmen. En dat gaf vooral in het begin veel problemen. We zijn toen de deur van de DA platgelopen. Uiteindelijk kwam ze van die problemen af. Ze heeft altijd zwakke darmen gehouden. Het was ook normaal dat ze om de 2 weken een dag ziek was. Soms waren het meerdere dagen en dan hielden we haar extra goed in de gaten. Maar meestal was er dan alsnog niets aan de hand. Totdat ze een jaar of 3 was. Ze werd opeens hartstikke ziek. We zijn meteen naar de DA gegaan. Die zag meteen dat het goed fout zat. Dus ze hebben er alles aan gedaan. De dag erna kwamen we beneden, en Sies lag nog steeds doodziek in de mand. Je zou zeggen dat ze toen op het randje van leven en dood stond. Dus we gingen naar een grotere DA met haar. Met spoed. En dat was maar goed ook. Ze had een acute baarmoederontsteking. Als we een dagje langer hadden gewacht, dan was ze er al niet meer geweest. Daarna ging het jaren goed. Zo nu en dan wel ziek natuurlijk, maar dat gaf niets. We weten waar het vandaan kwam. En als we het toch niet vertrouwden, de DA ligt 100 meter verderop. Tot een half jaartje geleden. Toen kwamen we erachter dat ze een of andere bult in haar hals had. Sies moest toch op controle, dus konden we het meteen vragen. Die bult was toen 3 bij 4 cm. Er was niks aan de hand. We konden hem gewoon laten zitten als het een vetbult was volgens de dierenarts. Helaas had ik daar een ander gevoel over. Na onderzoek bleek het toch gewoon een vetbult te zijn. Dus we waren allemaal opgelucht. Afgelopen zondag zagen we toch dat die bult enorm was gegroeid. De dag erna hadden we de DA gebeld. Dus hup er naartoe. Ja dat was toch niet goed. Die bult moest eruit. Anders zou er een slagader kunnen knappen. En ze kan er uiteindelijk ook in stikken. Het was wel een operatie met een groot risico. Maar de DA wilde het risico wel nemen. Ik had er toch een verstrikt gevoel bij. De operatie zelf zou goed gaan, maar of ze het daadwerkelijk zou halen, dat wist ik niet. Ik moest echt vechten met die gevoelens. En toen was gisteren de dag van de operatie geweest. De operatie is goed gegaan. Er waren wel echte zweetmomentjes geweest volgens de dierenarts. Ze heeft het net gehaald. Wij waren blij naar huis gegaan met Sies. We hebben even naar haar hals gekeken. En die was weer precies zoals hij moest zijn. We waren zo blij. Ik heb gezellig met haar in de zon gezeten. Ze was nog helemaal suf, dus veel deed ze niet. Na bijna 2 uur merkte ik dat ik toch teveel in de zon had gezeten

Ik heb natuurlijk ook een paar foto's als herinnering. Hier zijn ze dan:
We beginnen maar met mijn favoriete foto. Waar je precies haar karakter kunt zien. Wat zal ik haar sulligheid gaan missen. Het was echt de sulligste hond die je maar kon hebben. En met een hartje van goud

De, waar zit jij naar te kijken, foto. Ze hield enorm veel van spelen. En dat is altijd zo geweest. En hier valt dat te zien

Ze had altijd wel trek. Als er eten was, was Sies er ook. Ze stond altijd wel te bedelen. En dat kon ze ook heel goed. Ze trok altijd zo'n zielig gezicht alsof ze nog nooit wat had gehad. Wij moesten er altijd om lachen. Bij pootjes geven likte ze soms al, zo van, ik krijg wat! Hier valt dat te zien

Dit is een van de mooiste foto's die ik ooit heb gemaakt naar mijn mening. Ze staat er zo mooi op

Hier is haar enorm mooie lompe lichaam. Ik hield daar zo enorm van. Dat haar lichaam gewoon al verteld hoe ze is.

En zoals elke Basset, heeft ze natuurlijk zo'n gezicht als ze rent

sorry dat deze foto gedraaid staat.
De 'Hallo, ik ben Sies!' foto. Ik moet altijd zo om deze foto lachen

Ze is ook altijd een enorme luie wammes geweest. Was ze niet druk bezig met bedelen, spelen of met mij bezig, dan lag ze wel ergens te slapen.

Eergisteren was de allerlaatste keer dat ik met haar in de zon kon liggen als haar oude zelf. Dat heb ik natuurlijk vast gelegd. Je wist maar nooit. En het is maar goed dat ik dat heb gedaan.

En deze foto was van gisteren in de zon. Ze was nog enorm suf

En natuurlijk branden we voor Sies vandaag een kaarsje. We missen je zo. Wat zal het vreemd zijn zonder jou. Max mist je ook al. Ik weet zeker dat hij ook het beste wenst voor je

Rust zacht Sies. Het ga je goed. Veel plezier in de hondenhemel. We zullen je missen. Het was een leuke tijd samen