Buitenspeeltijd voor de cavia's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Buitenspeeltijd voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 21:13

Vandaag mochten mijn cavia's weer buiten spelen :D Dit was de tweede keer dit jaar, maar afgelopen keer zaten ze op gras en dan liggen ze alleen maar te eten dus nu heb ik de ren verhuisd naar de tegels. Dan kan ik hem ook een stuk groter maken, kunnen ze mooi eens wat aan de vetjes doen.

Ik heb ze maar eens gefilmd, want zeg nou zelf. Wat ziet er nou grappiger uit dan rennende cavia's? Elke keer weer verbaas ik me erover hoe hard ze eigenlijk kunnen met hun lompe lijfjes :+ Er is niks versneld/vertraagd.

Mocht je filmpjes saai vinden zou ik even doorspoelen naar 00.50, zijaanzichten zijn het leukst!

En dan heb ik ook nog wat foto's.

Mijn mannen, Freddy en Diggy mochten eigenlijk eerst. Echter vinden hun buiten spelen alles behalve leuk (eeeeng, al die geluiden!) dus die heb ik vrij snel terug naar binnen gebracht.
01.
Afbeelding

02. Diggy
Afbeelding

Daarna mochten dus de dames en Gompie (castraat) naar buiten, die hadden er meer zin in :D

03. Eerst moest er even geprobeerd worden met hoeveel ze in een tunnel passen _O-
Afbeelding

04. Conclusie, 6 kan best :+
Afbeelding

05. Effie traint haar vetjes eraf! Is hard nodig, ze heeft echt vetkwabjes :=
Afbeelding

06. Nibbit en Effie.
Afbeelding

07. Marley en Mitchy
Afbeelding

08. Effie <3
Afbeelding

09. Gompie, zo'n blije bek zou natuurlijk elke man hebben met 5 van zulke dames :))
Afbeelding

10. In een treintje naar de 'voerbak', die staat ongeveer in het midden ter beloning als ze gaan lopen/rennen :D
Afbeelding

11. Daar moest natuurlijk even bijgetankt worden. Er zit wat muesli, kruidenmix en gedroogd fruit/bloemen in. Dat heb ik deze week voor het eerst voor ze gekocht en ze zijn er helemaal blij mee!
Afbeelding

12. Sammy's wijze bekkie <3
Afbeelding

13. Nibbit, Nib en Marley kunnen het snelst!
Afbeelding

14. En als laatste Marley met haar flaporen :+
Afbeelding

We jagen ze overigens niet op, mijn zus liet ze los aan de andere kant zodat ze terug renden en ze rennen ook zelf rond tussen verschillende beschutte plekjes :)
Laatst bijgewerkt door melody7 op 02-04-16 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

kelseyc

Re: Buitenspeeltijd voor de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:19

super leuke foto's & filmpje! :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:20

Wat een onwijs leuke fotos! Daar word je echt blij van! *\o/*

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:20

Ooh geweldig!

Edit: Ik weet nog wel dat je ze als baby's had! Toen waren ze ook al zo leuk haha!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:22

Hoe schattig!!! <3

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:26

Prachtig filmpje en foto's! Hier ook cavia's 18 om precies te zijn maar ik krijg ze niet zo mooi in beeld als jou hoor.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:45

Bedankt allemaal!!

Klopt Nienke, ik heb een volgtopic gemaakt toen Effie op klappen stond en daarna nog een tijd over ze gepost tot ze wat ouder waren :D

Tooske, wat gaaf dat je er 18 hebt! Je hebt er vooral heel veel geduld voor nodig, ik heb vanmiddag dik 2 uur op mn buik tussen de cavia's gelegen :+

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:49

Prachtige cavia's en leuk filmpje!
Sinds gister heb ik er nog maar 3.. plotseling 1 overleden, was bijna 3 jaar.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:50

Aah zo schattig! <3

En foto 4 _O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:51

Ik zag effie voorbij lopen en dacht letterlijk: ze is dus echt een beetje vadsig. Dat moet effie wel zijn _O-

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:09

Wat een schatjes! <3

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:13

Wat ziet dit er leuk uit <3

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:14

Aah superleuk! Lekker dat ze zo rond mogen lopen!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:26

lig echt helemaal in een deuk om je filmpje, dat moment dat ze in een rijtje 1 voor eens langs de muur rennen. net een spionnen :j :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:38

Hahaha jaa G force :D :D

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:48

Haha, super schattig!!! Leuke cavia's ook.

Heb vroeger ook altijd cavia's gehad en was me weer aan het oriënteren om een koppeltje adopteren toen ik mijn huidige vriend leerde kennen. En laat hij nou super allergies voor ze zijn |(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 09:20

Dankjullie!!

Sterkte Hielkebro.. Wat sneu zeg, zo jong :(:)

Lukie, ze is echt moddervet ja := Ze heeft vetkwabjes en hangtieten. Ik heb wel geprobeerd om haar af te laten vallen maar een cavia diervriendelijk af laten vallen lukt niet dus ik het het maar opgegeven -O- Ze is zelf gelukkig zo, dus ik hoop dat ze zo gewoon oud wordt..

G Force heb ik nooit gezien :+

Dat is ook balen Fauchon! :(:)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:24

Ach ik heb ook zo eentje lysanne :j
Wat oudere zeug die gebruikt is als broed machine voor ik ze kreeg.
Ze was toen drachtig en te mager en nu geniet ze van het leven zonder baby's meer en is ze veel te vet.
Lijkt continu drachtig :')
Maar ze is wel gezond en gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:55

Die oranje is echt leuk! Mooie cavia's zeg! Stuk leuker dan 1tje met een konijn in een klein kooitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:58

Super leuk! Toen ik klein was hadden wij ook cavia's, maar helaas leven die allemaal niet weer. Ik zou graag weer een paar caafjes in huis nemen, maar mijn ouders zien dat helaas niet zo zitten. (extra werk en geld kwijt)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 10:21

Lukie, ik ben blij dat ze niet de enige is! Hoor t idd vaker, en zo gek is het ook niet na zo'n groot nest.. Natuurlijk lebber je uit na 5 baby's :+
Maar ik ben soms toch bang dat het effect krijgt op haar gezondheid. Ik kan Effie echt niet missen, dat is mijn knuffelcaaf <3

Dankjewel Danique en Linda!

Danique, ik vind het altijd zo triest om konijnen/cavia's alleen (of idd die combi) te zien terwijl ik weet hoe gelukkig ze worden in zo'n groepje.. Hun kooien zijn ook 4 keer zo groot dan de normale kooien, dus ze hebben altijd genoeg bewegingsruimte. Hier worden ze behandeld alsof ze goud poepen :+

Jammer dat je er geen meer mag Linda! Volgens mij zijn wij voor 8 cavia's ongeveer 100€ per maand kwijt, dan hebben we wel van alles de beste kwaliteit (science selective voer, weidehooi, stofvrije bodembedekking, 4-5 verschillende soorten vers voer per dag etc. )
8 cavia's is dus vrij duur op die manier, maar dan heb je wel heel gelukkige haarballen :P En opzich vind ik het per cavia nog best meevallen..

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:27

Ah super leuk! Hihi l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:28

Ja ik zou er graag 2/3 willen(en inderdaad nooit 1 of een combinatie met een konijn, zo sneu!), dus dan valt het kwa kosten wel mee. Kan het ook prima zelf betalen, maarja het is hun huis waar alles moet staan inderdaad. In de tuin willen ze het niet, en binnen gaat het denk ik stinken En als ik ze neem wil ik ook een hele grote 'flat' voor ze. :)) Maarja, als ik ooit het huis uit ga en ik de ruimte heb komen ze er zeker!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 11:00

Dankjewel meisje_!

Dat is ook begrijpelijk Linda! Hier zitten ze nu op zolder boven de schuur, 8 cavia's in de woonkamer gaat ze hier ook te ver :+
Zeugen en castraten stinken gelukkig niet als je de kooi gewoon op tijd schoonmaakt, beren kunnen wel flink stinken. Freddy sproeit alles vol en dat ruikt echt verschrikkelijk.

Die flats vind ik ook echt gaaf! Dat staat ook helemaal niet lelijk huis :D

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:12

Aaah wat leuk! Ik wil ook een tuin.

Ik heb zelf ook 8 piepjes, heerlijk inderdaad. Kan uren bij ze in de kamer zitten en naar ze kijken en luisteren haha. Bij mij wonen ze in een zelfgebouwde caviaflat, de hoogste verdieping is 1.70 dus daar sta je rechtop gewoon oog in oog met cavia, ook heel leuk :P En volgens mij doe ik toch iets fout, mijn kosten per maand zijn namelijk het dubbele :o