Grote zwartwitte krachtpatsers...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Grote zwartwitte krachtpatsers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:42

Tja, na veel wikken en wegen tóch maar besloten om de show foto's van SeaWorld te laten zien... Het zijn toch mijn enigste foto's van de hele show en om nou te zeggen dat ik er weer zal komen de komende JAREN... nee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik werd ook een beetje GEDWONGEN om met de groep mee te gaan naar SeaWorld want anders zat ik helemaal alleen in het hotel. En om nou te zeggen dat dat echt gezellig is? Hummm, nee niet echt. En stiekempjes wilde ik toch dat park in het echt zien...

Sweetgirl1

Re: Grote zwartwitte krachtpatsers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:06

is dit de bekende Morgan?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 16:12

Sweetgirl1 schreef:
is dit de bekende Morgan?

Morgan zit in SPANJE. Dit is SeaWorld ORLANDO :)

Die grote knaap op foto 12 is Tilikum waar zoveel om te doen is geweest.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:36

Ik snap niet zo goed dat dat dier nog mee mag doen in de shows gezien zijn geschiedenis.. Verder lijkt het me aan de ene kant best leuk om orca's zo te kunnen zien dus vind de plaatjes wel mooi :D

(al ben ik het totaal niet eens met hoe het park de dieren houd := )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:42

Ik vind het zo'n gave beesten. Oh, zou er zo graag een keer mee werken. Maar ja... het is ook gewoon niet juist.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:43

Oef, wat een vlekken onder z'n kin. Ik blijf het sneu vinden. Een paard stop je ook niet in een hondenhok.

Maar goed, blijven prachtige dieren :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 20:54

Zeeuwsemeid schreef:
Ik snap niet zo goed dat dat dier nog mee mag doen in de shows gezien zijn geschiedenis.. Verder lijkt het me aan de ene kant best leuk om orca's zo te kunnen zien dus vind de plaatjes wel mooi :D

(al ben ik het totaal niet eens met hoe het park de dieren houd := )

De trainers mogen niet meer het water in (geen waterworks meer) en tja die vlekken, geen idee eigenlijk... Het ging mij om de dieren, show zelf deed mij niet zoveel. Ik zat alleen maar foto's te nemen... :')

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:32

heb Tilikum ff opgezocht wat een geschiedenis jemig.
als had hij niet gedood zal voor mijn leven niet met zoon mega dier het water in gaan.
show vind ik wat min. (die ik op YouTube gezien heb) zag vooral kopschudden en zwaaien en erg weinig beloningen. al kan dat aan het filmpje liggen uiteraard.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:51

Ik heb ze in Alaska in de vrije natuur gezien, hun onderlinge communicatie gehoord. Adembenemend! Echt prachtige dieren!!
Het doet dan wel pijn te zien dat ze in een veel te klein bassin trucjes moeten opvoeren.

(TS geen aanval naar jou toe hoor!)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:57

het blijven mooie dieren ! (niet naar TS gericht) alleen zo jammer dat ze zo slecht leven...heb eens een documentaire gezien over de seaworlds, ook deze betreffende. En ze worden ook enorm slecht behandeld.. gaten in de tanden gemaakt voor t geval dat, te kleine stressige bakjes waar je je maanvis nog niet in zou doen bij wijze van, en dan nog niet eens gepraat over t geweld wat gebruikt word.

In de natuur vind ik ze prachtig, hun natuurlijke gedrag. Wat tilikum heeft gedaan ja, ik zei al toen ik t hoorde dat is te verwachten als ze zo leven word je wel gek.

Hopelijk worden dingen als dit in de toekomst verboden, en eventueel mooie boot ritjes om ze in de natuur te zien gemaakt. Dan zie je pas hoe mooi ze écht zijn.

Wel hele mooie foto's verder TS !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 06:38

Mioux schreef:
het blijven mooie dieren ! (niet naar TS gericht) alleen zo jammer dat ze zo slecht leven...heb eens een documentaire gezien over de seaworlds, ook deze betreffende. En ze worden ook enorm slecht behandeld.. gaten in de tanden gemaakt voor t geval dat, te kleine stressige bakjes waar je je maanvis nog niet in zou doen bij wijze van, en dan nog niet eens gepraat over t geweld wat gebruikt word.

In de natuur vind ik ze prachtig, hun natuurlijke gedrag. Wat tilikum heeft gedaan ja, ik zei al toen ik t hoorde dat is te verwachten als ze zo leven word je wel gek.

Hopelijk worden dingen als dit in de toekomst verboden, en eventueel mooie boot ritjes om ze in de natuur te zien gemaakt. Dan zie je pas hoe mooi ze écht zijn.

Wel hele mooie foto's verder TS !

Geeft niks hahaha!

Circussen zijn nu toch ook verboden? Hopelijk trekken ze die wet door naar de VS.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:46

ja geloof het wel per 15 september toch?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:51

Mioux schreef:
ja geloof het wel per 15 september toch?

Correct! :)

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:54

Mooi beesten maar vreselijk dat je naar zo'n park bent geweest.. heb je de documentaire Black Fish gezien? Van mij mogen ze het afschaffen en alleen in het wild nog gaan bekijken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:54

lennylenny schreef:
Mooi beesten maar vreselijk dat je naar zo'n park bent geweest.. heb je de documentaire Black Fish gezien? Van mij mogen ze het afschaffen en alleen in het wild nog gaan bekijken.

die heb ik ook gezien :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:58

Zijn mooie foto's en het zijn zulke pracht beesten. Dacht idd alleen dat Tilikum geen shows meer deed, tenminste dat was te zien/horen in de docu Black Fish, dacht ik.
Zou ze graag ooit in het wild zien lijkt me machtig mooi.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:59

lennylenny schreef:

Park viel mijns inziens wel mee. OK, er waren VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL minder bezoekers dan in andere Orlando parken (goh, hoe zou dat nou kunnen?) maar het park was wél schoon, duidelijk alles aangegeven, aardig personeel ect ect.

Alleen alles was stikduur!

Blackfish heb ik gedingest... :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:28

mala26 schreef:
Zijn mooie foto's en het zijn zulke pracht beesten. Dacht idd alleen dat Tilikum geen shows meer deed, tenminste dat was te zien/horen in de docu Black Fish, dacht ik.

ik dacht ook dat hij dat niet meer deed ivm alle voorvallen die er geweest zijn met "aanvallen".

Kan ook zijn omdat de regels aangepast zijn zoals niet meer met de orca's zwemmen dat ze zoiets hebben van ach kan wel.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 08:36

Mioux schreef:
mala26 schreef:

ik dacht ook dat hij dat niet meer deed ivm alle voorvallen die er geweest zijn met "aanvallen".

Kan ook zijn omdat de regels aangepast zijn zoals niet meer met de orca's zwemmen dat ze zoiets hebben van ach kan wel.

Ja, ze liepen ook rond het bassin heen tijdens de show, alleen bij de Slide-out gingen ze heel even het water in maar dan echt niet verder dan dat.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:59

Toevallig gisteren nog Blackfish gekeken voor de 2e keer.. vind het zo'n indrukwekkend verhaal en dat er nooit strenger tegen opgetreden is belachelijk!! (BTW; Tillikum heeft een kromme vin op z'n rug, op foto 12 is de vin recht?)

Wij gaan als het goed is volgende jaar naar Tenerife.. maar no way dat ik naar die show ga... Vind het zo sneu!

Wel staat er op mijn lijstje om ze in het wild te kunnen zien... :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:07

Wat een prachtige dieren, wel gaaf om ze zo van dichtbij te kunnen zien.
Maar de hele situatie vind ik zielig, net als de overigen hier. Kan me wel voorstellen dat je erheen bent gegaan hoor, zeker gezien de reputatie van het park dan wordt je toch nieuwsgierig.

De foto waarbij ze de orca voert, is dat ook Tilikum? Of weet je welke dat wel is?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:08

Nicky91 schreef:
Toevallig gisteren nog Blackfish gekeken voor de 2e keer.. vind het zo'n indrukwekkend verhaal en dat er nooit strenger tegen opgetreden is belachelijk!! (BTW; Tillikum heeft een kromme vin op z'n rug, op foto 12 is de vin recht?)

Wij gaan als het goed is volgende jaar naar Tenerife.. maar no way dat ik naar die show ga... Vind het zo sneu!

De enige orca's met een rechte rugvin in Seaworld Orlando zijn momenteel:
- Kayla
- Trua
- Nalani (dubieus gevalletje: haar vader is ook haar broer).
- Malia
- Makaio

Katina, het oudste vrouwtje heeft een rugvin die naar links buigt en Tilikum's rugvin is helemaal naar links gebogen, bijna een dubbelgevouwen buideltje. Zijn zoon Makaio's rugvin buigt ook al naar links.

Kijk dit is Tilly; http://www.seaworldofhurt.com/wp-conten ... kum_05.jpg

Volgens mij staat hij hier op foto 13, met de kleine stipjes in zijn eyepatch.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:15

Sunrise_ schreef:
Nicky91 schreef:

De enige orca's met een rechte rugvin in Seaworld Orlando zijn momenteel:
- Kayla
- Trua
- Nalani (dubieus gevalletje: haar vader is ook haar broer).
- Malia
- Makaio

Katina, het oudste vrouwtje heeft een rugvin die naar links buigt en Tilikum's rugvin is helemaal naar links gebogen, bijna een dubbelgevouwen buideltje. Zijn zoon Makaio's rugvin buigt ook al naar links.

Kijk dit is Tilly; http://www.seaworldofhurt.com/wp-conten ... kum_05.jpg

Volgens mij staat hij hier op foto 13, met de kleine stipjes in zijn eyepatch.

Jaa daarom zei ik het... Ik zat ook eerder aan foto 13 te denken dan aan 12.. ik vind 12 nog redelijk smal...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:17

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:21

Zucht.. word hier zo verdrietig van... Het zijn absoluut prachtige beesten en snap dat je even wou kijken. Zelf ook in Gran Canaria naar 1 of andere dolfijnen show geweest.. maar vond er geen pest aan.
Vind het zo sneu voor deze beestjes.. heel de dag rondjes zwemmen ipv de wereld te verkennen :(

Is zo een omgevallen vin ook echt een teken van ongelukkig zijn?