Akita inu Olivia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Akita inu Olivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:55

Omdat ik stiekem toch wel heel erg trots ben op mijn kleine meid besluit ik haar schattigheid te delen met bokt.

Olivia is een blue brindle Japanse akita. Ze is nu 11 weken oud.

Afbeelding
Een dag oud waren ze hier. Wij kregen de 2e keus, dus vanaf hier begon het. Iedere dag weer naar de nieuwe foto's kijken. Mijn vader wilde geel en mijn moeder groen of oranje. Ik wilde rood.

Afbeelding
Toen ze 5 weken oud waren zijn we ze voor het eerst gaan bekijken. We zijn haast met iedere hond naar buiten gelopen. Na 1 uur waren we eruit. Het werd de hond met het gele bandje.
Zelf wilde ik toch nog een keer mijn favoriete hond zien. de pup met het rode bandje. Hele uur niet gezien want ze lag te slapen.
Mijn besluit was gemaakt. Het werd de rode. :+

Afbeelding
Onderweg naar huis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En van vanmiddag.

Ze is een echte akita, maar ze is ook perfect te trainen.... Zolang er maar koekjes bij de hand zijn.

Als we door de stad lopen kom je niet vooruit. Of er zijn mensen die haar aaien of mevrouw is boos omdat mensen haar niet aan kijken en dan gaat ze zitten :')

Yaralisa

Re: Akita inu Olivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:58

Wat een schatje! <3

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:59

Super mooi hondje zeg! Al echte akita streken haha. Mn ouders hebben er ook 3 ( weet niet of het precies dezelfde tak is maar wel Japanse akita s ) die hebben stuk voor stuk ook een speciaal karakter.
Geniet lekker van je puppy , ze zijn zo groot.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:59

Wat een prachtige hond! Grappig dat het dan toch de rode is geworden.
Nu al mooi karakter dus! Veel plezier met haar!

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:00

Ooh jeetje wat een schattig bolleke

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:01

Prachtig beesie zeg <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:07

Bedankt iedereen!

Helaas zijn ze zo groot ja, maar groot zijn het nog altijd pracht dieren.

Olivia was gewoon de perfecte hond voor ons. Beetje dominant, maar kon wel haar rust nemen... ( en het feit dat ze direct op mijn shoot plaatsnam had er ook een heel klein beetje mee te maken haha)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:14

Hahah; ze kan al 'planken' als een Akita! :')

Ik vind Akita Inu's geweldig; maar je moet er wel een klik mee hebben. Ze zijn heel eigenzinnig. Mijn oppashond (ook een Japanse Akita Inu, een rode) is wel 15 jaar oud geworden! Zij trok ook heel erg naar mij toe, daarom was ik de laatste jaren ook vaste oppas voor haar als de baasjes met vakantie gingen. :)

*edit* Prachtige naam, trouwens! Niet Japans, maar ik vind 'm wel passen! :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:19

Ja het planken doet ze graag. Ook omrollen :') helemaal verbaasd als ze ineens op haar andere zij ligt.

15, jeetje wat een leeftijd! Onze vorige is 14 geworden.

Met een akita moet je inderdaad een klik hebben, met het ras en zeker ook met de individuele hond.

De naam. Ach, ik wilde een Japanse naam en mijn ouders niet. Riep dus tijdens special victims unit voor de grap ' dan maar Olivia Benson?!' En euhm ja. Dat werd het.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:55

Ahh wat een schatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:43

Wat een schatje. <3
Ik hou van special victims unit, dus ik vind de naam helemaal top. :')

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:46

Geweldig ras. Geen echt makkelijk ras. Maar daar heb je vast al een boel over gelezen. Hoe ben je gekomen bij dit ras? Ik heb zelf een Shiba Inu.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 20:06

Heike, Olivia is onze 4e akita. Hoe mijn ouders er bij zijn gekomen weet ik niet, maar ik had niet echt een keus haha. Niet dat je mij hoort klagen.

Moeilijk, tja wat is moeilijk? Vind ze zelf wel iets weg hebben van paarden. Werken niet perse voor jou, maar willen wel samen met je werken.

Zelf vind ik de shiba vele malen moeilijker om eerlijk te zeggen. Is dat ze kleiner zijn, maar een shiba in een akita lijf wil ik niet meemaken.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:13

Wat leuk een brindle. Wat een schatje.
Mijn eerste akita was een brindle teef, ik blijf het de mooiste kleur vinden (heb nu twee rode).

Waar komt ze vandaan?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:17

Hihi StonedRomy. Genoeg ervaring dus. Ik vind Akita's geweldig. Shiba's ook. En bij je foto's smelt ik. Mijn Shiba is trouwens erg makkelijk. Maar ik heb genoeg tijd voor hem en hij wordt goed opgevoed. Dat scheel heel veel.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 20:21

Akishino, ik stuur je zo even een pb!

Heike, tja. Onze shiba is helaas mishandeld geweest. Zal er ook iets mee te maken hebben gehad. Voor ons een schat en is ook een schat met opvoeden van Olivia. Voor andere mensen is ze iets minder schattig helaas.

Afbeelding
Dot gebeurde er gisteren trouwens. Kon het niet laten om er even snel een foto van te maken voordat ik haar eruit riep.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:25

haha omg _O-

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:02

Hihi, herkenbaar..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:05

Wat een leuke hond zeg! :)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:11

Waar mensen zich soms in vergissen bij de Akita is dat ze denken een soort van golden retriever in huis te hebben gehaald terwijl een Akita eigenlijk gefokt is als vechthond. Het is dus eerder een pitbull dan een golden retriever.

Nu zijn pitbulls ook hele leuke en vriendelijke honden maar ze hebben wel een opvoeding nodig. Die is bij een pitbull belangrijk. En dus ook bij een Akita. Maar een Akita ziet er zo schattig uit. De film Hatchi heeft er wat dat betreft niet veel goeds aan gedaan.

Maar...als je je wat verdiept in het ras. Dat wil je nooit meer een ander. Hihi. Ik ben zo blij met mijn Shiba. Die idd misschien nog wel wat lastiger kunnen zijn dan een Akita.

Vervelend dat jullie Shiba mishandeld is geweest Romy. Fijn dat ze bij jullie nu een supervisie heeft. Bij de ShibaRescue proberen ze ook veel Shiba's en Akita's te herplaatsen die het niet zo goed hebben gehad. Heel naar. Sommige mensen weten niet goed waar ze aan beginnen. Vandaar ook mijn eerste vraag. Dan is goed advies en raad zo nuttig voor de hond.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:17

Opvoeding is heel belangrijk, maar dan heb je nog de groep akita eigenaren die het aanpakken op de harde hand en dan zit je met een gebroken akita. Ook geen pretje als je die thuis hebt, kunnen ook flink gevaarlijk zijn als ze eenmaal doordraaien.

Onze volgende wordt weer een herplaatsen. Hebben gelukkig genoeg ervaring met het ras en zolang er een stabiele hond naast staat kun je al zo veel bereiken.

Die film vervloek ik zelf. Prachtige film, maar dit ras is zo veel moeilijker dan weer te geven valt. Ze zijn trouw ja, maar daarin kun je zo veel verpesten.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:22

Mijn akita's gaan echt niet zitten wachten op me ;-)

Opvoeden doe je door consequent te zijn, niet door ze te breken en dan zijn het super honden! Een shiba lijkt me ook heel leuk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:28

Gewoon consequent is bij iedere hond wel gewoon het toverwoord haha. Scheelt dat onze shiba echt enorm veel helpt met het opvoeden. Zodra Olivia iets doet wat niet mag staat onze shiba ernaast om haar te corrigeren.

En een plekje waar ze zich kunnen afzonderen. Weet niet of jullie Akita's dit ook nodig hebben? Maar iedere hond hier had een plek nodig die van hun was. Daarom voor Olivia nu ook een bench ( euhm.... Gang. Heeft een ruime gang voor zich alleen haha )

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:32

Opvoeden met harde hand gaat hem echt niet worden nee. Dat gaat echt niet werken. Ik werk puur op het belonen van goed gedrag.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:34

Mijn akita's zijn niet anders opgevoed dan de honden die ik (destijds met mijn ouders) hiervoor had. Gewoon consequent en duidelijk.
Mijn reu is onze deurmat, ligt op de mat bij de achterdeur. Nu het vliegengordijn er weer hangt zie je hem van buitenaf niet liggen en hij hoort niet meer zo heel goed, dus regelmatig komt het bezoek hier binnenvallen! Tilt hij een keer zijn kop omhoog en slaapt rustig verder :D
Mijn teef heeft haar vast plek in een hoek in de keuken en 's avonds als ik op de bank ga zitten dan komt ze in de woonkamer liggen op haar favoriete plaats ook in een hoek.

Wat fijn dat je een andere hond hebt die corrigeert, geeft veel duidelijkheid.