kittens van Terence onze langharige kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

kittens van Terence onze langharige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:12

even topic openen op aanvraag :D
µ
Mijn kattin een langharige kat is net aan het bevallen.
Toen was nog niet zwanger :D

Afbeelding

Deze is als ze slijmprop verloor, en ongelooflijk maar madame is gewoon door het raam binnengesprongen en direct beginnen bevallen in de zetel :') morgen grote kuis :o

Afbeelding
toen waren er twee
en toen vier

Afbeelding

en nu afwachten of er nog komen _/-\o_

Denk alvast allen langharig zoals Terence (naam is beetje raar maar dachten eerst dat het een kater was :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-15 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek van TS

Anoniem

Re: kittens van Terence onze langharige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:17

Wat lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:31

BB --> BB-ITP

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:40

Wat lief! Wat voor vader is het? Want als die kortharig is is de kans groter op korthaar geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:13

ah is dat zo :o heb er eigenlijk geen verstand van, papa is duidelijk een tijgerkat want allen hebben ze strepen en ik dacht dat tijger ook dominant was, of die eigenlijk lang of korthaar is weet ik niet? :o
wou ze net samen met de andere kattin laten steriliseren, dus is alleen haar vriendin gedaan omdat DA zei dat ze zwanger was, en van mijn kater kan het ook niet zijn want die is al lang geholpen.
Geen nood ze mogen zeker allen blijven, alhoewel er al vrienden hadden gevraagd of ze eentje mochten hebben.
In 1,5 jaar tijd zijn hier al 5 katten overreden ondanks dat er maar 2 auto's per dag passeren. -O- Ben er altijd het hart van in maar we hebben nu eenmaal katten nodig.
Wij wonen op een grote boerderij waar ze naar harte lust kunnen ravotten en muizen, ratten, mollen, vogels, wilde konijntjes pakken. _/-\o_

Na veel konijntjes (bewust fokken) vorige maand, dan een veulen, nu vier kittens, wat een vruchtbaar domein :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:33

ik volg hier ook mee. Heb hier ook een zwangere kat die binnenkort moet bevallen. En ook hier is de regel vind ik geen baasje, blijven ze gewoon allemaal :).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 18:10

oh sjintoo een bekende, bevalling ging eigenlijk vlot, zat naast haar en met laptop bij de hand, lang leve het internet want was de eerste keer voor mij en voor onze Terence, heb ze wel altijd wat bijgestaan want eentje kwam met achterste beentjes naar buiten en vruchtzak was al gebroken dus vlug als het hoofdje ernog inzat geholpen dat het niet kon stikken natuurlijk.
En denk nog steeds dat ze allemaal langharig zijn, misschien eentje niet. Mag ik vragen waarom alleen papa langharig kan doorgeven, niet echt logisch.
Het zijn alleszins twee lapjeskatten want de ene heeft ook rost en zwart, al is het miniem en beiden zijn uiteraard kattinen
Dora

Afbeelding

Iza

Afbeelding

en de andere twee hebben alle twee grijze streepjes
Nonny

Afbeelding

Benny

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 01-05-15 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 18:12

misschien nog een paar :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:42

Het langharige gen is niet dominant, je hebt een halflang haar namelijk. Met een pers bijvoorbeeld zal je vrijwel altijd een halflangharig krijgen. Kortharig is dominant over langharige geloof ik.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 18:46

klopt helemaal, halflang :j wel denk dat de kleintjes dit ook misschien hebben, hun haartjes zijn raar glad en al lang tegenover mijn andere katten, maar tijd zal dit nog moeten uitwijzen, kattin is zelf eentje dat we ooit gekregen hebben dus weet niet wie mams of paps was.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 01-05-15 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:50

Dat is vaak kittenpluis! Maar met 4 weekjes is het wel te zien denk ik

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 18:52

oh dan even afwachten en zijn we zeker, aja lijkt me logisch kattenpluis, dank je, vind ze wel mooi gelukt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 21:20

vind ik ook

ben nog steeds versteld over het vertrouwen van onze kat, die wou echt dat ik erbij was, en ik ben daar heeeeel blij om natuurlijk, ze kan ook heel veel verdragen als we aan de kittens komen, juist als de hond blaft dan maakt ze een raar geluid :D

Wanneer gaan de oogjes eigenlijk open?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 11:54

Grote paniek hier even amai, we waren allemaal buiten en hadden de deur laten openstaan zodat mams kon gaan plassen enz wanneer ze wou.
Kom ik even binnen, zijn de kittens weg -O- en mams ging gewoon op haar plaats liggen in de zetel.
Heeft even geduurd, was zo bang dat de hond ofzo of de andere katten ze hadden genomen maar nee hoor mams had ze verstopt in een doos onder ons bed :D
Wat een opluchting _/-\o_

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:57

Gemene poes hahaha

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:34

Fotsy schreef:
vind ik ook

ben nog steeds versteld over het vertrouwen van onze kat, die wou echt dat ik erbij was, en ik ben daar heeeeel blij om natuurlijk, ze kan ook heel veel verdragen als we aan de kittens komen, juist als de hond blaft dan maakt ze een raar geluid :D

Wanneer gaan de oogjes eigenlijk open?

Alle basis info kan je hier lezen
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html

Houd je er ook rekening mee dat als de moederpoes nu naar buiten gaat ze alweer zwanger kan worden!! zeker niet wenselijk voor kittens en moederpoes.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 14:32

Oeie meen je dat, ze is nu alleen nog maar onder onze begeleiding buiten gegaan en even gespeeld met de andere poezen maar die zijn allen geholpen en de papa van de kittens heb ik zelf nog nooit gezien, we wonen heel afgelegen. Lees dit nergens want dacht dat poezen maar 2 keer vruchtbaar waren op een jaar. Ok ik hou ze binnen dan en alleen onder begeleiding even buiten, of dan maar kattenbak terug bovenhalen -O- .

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:49

Fotsy schreef:
Oeie meen je dat, ze is nu alleen nog maar onder onze begeleiding buiten gegaan en even gespeeld met de andere poezen maar die zijn allen geholpen en de papa van de kittens heb ik zelf nog nooit gezien, we wonen heel afgelegen. Lees dit nergens want dacht dat poezen maar 2 keer vruchtbaar waren op een jaar. Ok ik hou ze binnen dan en alleen onder begeleiding even buiten, of dan maar kattenbak terug bovenhalen -O- .

Nee hoor na een week kan ze alweer krols worden en dus gedekt als ze naar buiten kan katers ruiken het van verre. Het kan zijn dat ze pas na een week of 5/6 voor het eerst krols wordt omdat ze de kittens zoogt maar ik geef geen garantie :P

http://sterilisatiekat.com/krolsheid-kat/

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:14

Och fotsy wat een dotjes.
Ik zou ze ook houden als ik het kon hoor, verwacht je vast ook niet anders he, ha, ha.

Fijn dat alles nu goed gaat.
Veel geluk met elkaar!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 17:10

dank jullie, alles gaat super, mams geniet ervan en de kleintjes groeien goed, ik weeg ze en hun gewicht stijgt niet spectaculair maar het gaat niet achteruit :D
mams laat ze soms ook al wat langer alleen en komt dan lekker bij mij kroelen, ze gaat dus nog steeds alleen buiten onder begeleiding en gaat ook echt niet ver weg van haar kleintjes, plasje, poepje en als de hond begint te blaffen, is ze vlug terug binnen. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 20:26

tijd voor een updatje, de kittens hun oogjes beginnen langzaam open te gaan, raar maar de eerste die geboren was, haar oogjes zijn ook als eerste opengegaan

en ze liggen nog steeds in de kousendoos :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:35

Wat ontsettend lief zeg!!!
Geniet maar mooi van elkaar.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:57

Wat een schatjes zeg!
Hier zijn er 3 tijgertjes geboren gisteren :). Ben ook razend benieuwd naar hun evolutie