Na een week bij je weg mag ik je nu een briefje schrijven van het vrouwtje!
Ik doe het heel goed, maar dat wist je natuurlijk al want ik ben heel stoer! Dat ik vorige week bij je weg ging moest ik wel een beetje huilen hoor, maar zoals jij en pap me hebben geleerd was ik daarna weer heel stoer!

En onderweg nog een foto voor je gemaakt mam:

Ik kwam in een huis met 3 beestenvriendjes! Ik ging direct kennis maken, maar deze gekke beesten ("katten" noemt het baasje ze) gingen naar me blazen en de rode gaf me zelfs een tik op mn neus! Gelukkig deed hij dat zonder zijn nagels, want die lijken me heel scherp!
Ik blijf proberen om vriendjes te worden hoor mam! Ik zal ze laten zien dat ik echt wel lief ben!

Vrouwtje heeft een heel leuk grasveld in de tuin met een "kong". Daar mag ik lekker op bijten en mee gooien. Vrouwtje vind het zelfs zo leuk als ik dat doe dat ze mee gaat gooien! Alleen is vrouwtje niet zo slim.. Als ze de kong weg gooit dan laat ze hem liggen! Gelukkig dat ik er nu ben om voor haar te zorgen en de kong terug te brengen, want anders zou ze de kong allang kwijt zijn!

Tussendoor slaap ik lekker in het gras. Soms op mijn eigen gras, maar soms ook op iemands anders gras als we met het ijzeren bromding weer zijn verplaatst.

Vrouwtje heeft me ook kennis laten maken met een heel groot hondje! Hondje was heel lief en rustig hoor mam, geen zorgen. Wat wel een beetje gek was is dat het hondje niet blafte maar heel hard in mn gezicht blies! Ik was best een beetje geschrokken! Maar daarna heb ik weer laten zien hoe stoer ik was en heb ik samen met het vrouwtje naast de grote hond gezeten!

Ik heb een nieuwe vriendin gemaakt! Vrouwtje en ik gaan af en toe op visite en dan laat ik haar elke keer zien hoe stoer ik ben!

Ze is nu nog iets sterker, maar gelukkig is ze wel heel zachtjes!

Gisteren mocht ik voor het eerst naar de puppyschool. Heel leuk, met allemaal hondjes van mijn leeftijd! Iedereen kreeg een botje en daar mochten we leuk mee spelen toen de mensen aan het praten waren. Maar ik had al gegeten dus ik wilde helemaal geen botje! Van het vrouwtje moest ik toch stil blijven zitten, dat duurde heel lang!
Daarna gingen eindelijk de botjes weg en mochten we spelen! Halsbanden gingen af maar toen bleven alle hondjes zitten! Nou dat doe ik niet hoor mam, ik laat iedereen wel zien hoe stoer ik ben! Ik heb ieder hondje hoi gezegd en laten zien dat het helemaal niet eng is! De mensen zeiden "Lassie flikt het hem weer". Geen idee wie Lassie is, maar die was vast net zo stoer als ik!

En natuurlijk moest ik even laten zien hoe goed ik mijn baasje het commando "koekje" heb geleerd. Elke keer als vrouwtje "hier" zegt dan ren ik naar haar toe en dan geeft ze me een koekje! Ik ga snel meer dingen proberen om het vrouwtje koekjes te laten geven!

Vandaag deed vrouwtje wel iets geks.. Ze nam me mee naar een betegelde ruimte en zetten een regenmaker aan! Zomaar boven op mn vacht! Ik had zo mn best gedaan om lekker te ruiken en die regenmaker haalde alles zomaar weg!
Gelukkig kwam daarna de windmaker en maakt mn vacht weer droog. Die windmaker maakt wel heel veel herrie hoor! Ik heb ook lekker een keer terug geblaft, dat zal hem leren!
Nou ik ben best wel een beetje moe van de regenmaker en windmaker. Ik ga nu lekker een dutje doen!

Tot snel mam!
Poot van Happy