Weesolifantje Namal uit het olifantjesweeshuis Elephant Transit Home op Sri Lanka heeft in zijn korte leventje al heel veel ellende meegemaakt. Toen hij een paar weken oud was stond hij er al helemaal alleen voor. Waarschijnlijk is de kudde gevlucht en hebben ze Namal noodgedwongen alleen moeten laten, hierdoor is hij gaan dwalen en in de zee beland. Namal en Sagara zijn gelukkig gered, maar Sagara is kort na de redding helaas overleden. Direct na de redding bleek dat Namal een enorme afwijkingen aan zijn voet had, die niet te genezen bleek te zijn. Er is besloten om zijn voet te amputeren. De operatie was een groot risico, mede door de slechte gezondheid van Namal. Maar de operatie is geslaagd, de wond is goed aan het genezen. Op de foto is te zien hoe Namal door middel van een stuk verband aan een rek boven hem staat, zodat hij op zijn 3 pootjes voort kan bewegen. Als de wond helemaal is genezen heeft Namal een prothese nodig. Zodat hij in de toekomst zich “gewoon” kan voortbewegen.
Namal is een bulletje, geboren in februari 2012.
Dit was dan ook de eerste foto die ik van Namal kreeg.

Namal heeft uitgebreid in de nieuwsbrieven gestaan, toen ze op weg gingen met hem voor het aanmeten van de prothese.

Voor Namal was het eerst erg moeilijk om te leren lopen met zijn prothese.. hij heeft tenslotte maar een kort deel van zijn leven wel 4 benen gehad.
Via nieuwsbrieven, foto's via facebook, post en website kon ik alle vorderingen van Namal in de gaten houden.
Ook krijg je elk jaar een dvd thuis gestuurd met daarop ook jouw olifantje.

De dappere Namal heeft zolang hij groeit een aangepaste prothese nodig waarmee hij zo gewoon mogelijk bewegen kan. Namal is dagelijks in het aangrenzende natuurgebied en zwemt graag in het meer. Namal is een heel lief sociaal olifantje en kan goed met alle andere olifantjes overweg.

Namal heeft inmiddels de zorg genomen over een 3 maanden oud olifantje, die net binnen is gekomen.

Ooit hoop ik nog een keer langs te kunnen gaan, om Namal ook in het echt te zien.
Maar voorlopig blijft dat bij dromen en vooral sparen haha
Fijn ook dat hij lekker in het natuurgebied kan rondlopen met soortgenootjes.