Peetouder van een olifant!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Peetouder van een olifant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 12:42

In juni ben ik alweer 2 jaar peetouder van Namal.

Afbeelding

Weesolifantje Namal uit het olifantjesweeshuis Elephant Transit Home op Sri Lanka heeft in zijn korte leventje al heel veel ellende meegemaakt. Toen hij een paar weken oud was stond hij er al helemaal alleen voor. Waarschijnlijk is de kudde gevlucht en hebben ze Namal noodgedwongen alleen moeten laten, hierdoor is hij gaan dwalen en in de zee beland. Namal en Sagara zijn gelukkig gered, maar Sagara is kort na de redding helaas overleden. Direct na de redding bleek dat Namal een enorme afwijkingen aan zijn voet had, die niet te genezen bleek te zijn. Er is besloten om zijn voet te amputeren. De operatie was een groot risico, mede door de slechte gezondheid van Namal. Maar de operatie is geslaagd, de wond is goed aan het genezen. Op de foto is te zien hoe Namal door middel van een stuk verband aan een rek boven hem staat, zodat hij op zijn 3 pootjes voort kan bewegen. Als de wond helemaal is genezen heeft Namal een prothese nodig. Zodat hij in de toekomst zich “gewoon” kan voortbewegen.

Namal is een bulletje, geboren in februari 2012.
Dit was dan ook de eerste foto die ik van Namal kreeg.
Afbeelding

Namal heeft uitgebreid in de nieuwsbrieven gestaan, toen ze op weg gingen met hem voor het aanmeten van de prothese.
Afbeelding

Afbeelding

Voor Namal was het eerst erg moeilijk om te leren lopen met zijn prothese.. hij heeft tenslotte maar een kort deel van zijn leven wel 4 benen gehad.
Via nieuwsbrieven, foto's via facebook, post en website kon ik alle vorderingen van Namal in de gaten houden.
Ook krijg je elk jaar een dvd thuis gestuurd met daarop ook jouw olifantje.
Afbeelding

De dappere Namal heeft zolang hij groeit een aangepaste prothese nodig waarmee hij zo gewoon mogelijk bewegen kan. Namal is dagelijks in het aangrenzende natuurgebied en zwemt graag in het meer. Namal is een heel lief sociaal olifantje en kan goed met alle andere olifantjes overweg.

Afbeelding

Namal heeft inmiddels de zorg genomen over een 3 maanden oud olifantje, die net binnen is gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Ooit hoop ik nog een keer langs te kunnen gaan, om Namal ook in het echt te zien.
Maar voorlopig blijft dat bij dromen en vooral sparen haha :$

eline_di

Re: Peetouder van een olifant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:46

Wat leuk!
Hoe ben je hier zo bij gekomen?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:47

Respect zeg! En wat een mooi verhaal ook!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:48

Wat leuk zeg! :)
Goed dat je dit doet!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 12:48

Bedankt voor jullie berichtjes al!

Een vriendin van mij is ook peetouder van een olifantje, maar heeft daarnaast ook nog een beer geadopteerd.
De beer was in verhouding veel duurder.. en aangezien ik toen op het punt stond om op mezelf te gaan, heb ik gekozen voor een olifantje.
Je kan tenslotte niet de hele wereld helpen

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:50

Ach wat een schatje!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:52

Wat een leuk topic!

Ik heb ook al jaren een adoptie-olifantje <3

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:53

wauw wat ontzettend goed van je!

zou je er wat meer informatie over kunnen geven?
Het lijkt me fijn om zo een bijdrage te kunnen geven aan de olifanten ipv dit via het WNF te doen

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:53

Wat enorm leuk zeg! Mooi initiatief! Via welke organisatie doe je dat?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:55

Vrienden van de Olifant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:57

WHauw wat is Namal opgeknapt en wat fijn dat hij nu weer goed kan lopen met de prothese! Prachtig werk doen die mensen en erg gaaf dat je peetouder bent van Namal. Is het toch ook een beetje jou olifantje ;) Fijn ook dat hij lekker in het natuurgebied kan rondlopen met soortgenootjes.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 12:58

Omdat er al meer mensen zijn die graag willen weten hoe en wat, plaatst ik het hier even in plaats van een pb.
via: http://www.vriendenvandeolifant.nl kun je rechts boven klikken op: Steun de olifant.
Hier kun je kiezen waar vandaan je een olifantje wilt adopteren en dan kun je kiezen uit meerdere olifantjes.
Je zorg dus, samen met andere mensen, voor de kosten van een olifantje.
Je krijgt een peet ouder certificaat, regelmatig foto's en een dvd.
Ook krijg je nieuwsbrieven (via post of mail) waarin van alles over de olifantjes verteld word.
Jaarlijks is er een bijeenkomst, afgelopen jaar in Aalsmeer, waar de dierenarts van mijn olifantje ook was.

Je betaald 11 euro per 2 maanden.
Dus 5,50 per maand.

Lees de website even door zou ik zeggen, dan word er al veel duidelijk!
Ook via facebook zijn ze te volgen onder "vrienden van de olifant"

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:04

Wat een mooi initiatief ! _/-\o_
En wat is het een schatje <3 Soooo cute !
Olifanten zijn helemaal fantastische dieren, ik zou ze ooit ook zo graag eens in the wild gaan bewonderen !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:07

Vind dit ZO leuk dat ik nu net peetmama ben geworden van Joe!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:09

Leuk hoor! Ik heb al jaren een olifantje uit Kenia, is al mijn derde adoptieolifantje omdat mijn eerdere 2 olifantjes toen ze volwassen werden het weeshuis verlaten hebben en in het nationaal park zijn gaan wonen. Ik heb alleen geen idee hoe mijn huidige olifantje heet.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:09

Wat een leuk initiatief. Dat zou ik t.z.t. ook wel willen! Goed dat je een olifantje zo kunt helpen. :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:10

SusanH schreef:
Leuk hoor! Ik heb al jaren een olifantje uit Kenia, is al mijn derde adoptieolifantje omdat mijn eerdere 2 olifantjes toen ze volwassen werden het weeshuis verlaten hebben en in het nationaal park zijn gaan wonen. Ik heb alleen geen idee hoe mijn huidige olifantje heet.

Haha, dan is het ook lastig om te zien hoe het met hem gaat.
Daarom voor mij ook een kleine voorkeur voor Namal, je kunt altijd op foto's zien of het hem is door de prothese. En hij gaat nooit weer helemaal het wild in, hij zal altijd bij het park blijven.

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:13

Zie ik het nou verkeerd of heeft hij in die foto met een hele groep de prothese ineens aan zijn andere achterbeen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:15

Schattig! jeetje zeg, wat een ellende maken deze olifanten mee.

Zo mooi om te zien hoe jouw olifant het maakt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:16

Kathari ( die bij Namal op de laatste foto's te zien is ) zoekt ook nog peetouders.
Leuk Amaris! Veel plezier met het volgen van je olifantje!

Chann, ja dat viel mij op toen ik het topic al geplaatst had, die foto heb ik toen ik hem kreeg gespiegeld, ik heb hem naast de televisie staan en vond het zo stom lijken dat ze dan bij de tv wegliepen haha

Zo is hij officieel:
Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:17

Shirley lees even boven je ;)

EDIT oh die reactie is al weg. Kan deze niet meer verwijderen haha!
Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-03-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:17

Wat een mooi initiatief!
En wat een leuk olifantje <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:18

Maaaarije: komt omdat het al mijn 3e olifantje is, ik heb deze niet zelf gekozen maar kreeg een brief dat ik een nieuw adoptieolifantje kreeg. Heb de brief niet meer, en de naam heb ik niet onthouden. Omdat je tegenwoordig ook geen foto meer krijgt, of nieuwsbrief die apart over je eigen olifantje gaat (dat was eerder wel zo) heb ik geen idee hoe "mijn" olifantje heet. Maar ik blijf graag doneren, vind het een goed doel helemaal omdat ze toewerken naar een leven in het wild voor de olifanten, de meesten gaan dus ook zelf het huis uit als ze groot genoeg zijn. Dat is iig in Afrika wel zo.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:18

Joe is toch de knapste :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:20

SusanH schreef:
Maaaarije: komt omdat het al mijn 3e olifantje is, ik heb deze niet zelf gekozen maar kreeg een brief dat ik een nieuw adoptieolifantje kreeg. Heb de brief niet meer, en de naam heb ik niet onthouden. Omdat je tegenwoordig ook geen foto meer krijgt, of nieuwsbrief die apart over je eigen olifantje gaat (dat was eerder wel zo) heb ik geen idee hoe "mijn" olifantje heet. Maar ik blijf graag doneren, vind het een goed doel helemaal omdat ze toewerken naar een leven in het wild voor de olifanten, de meesten gaan dus ook zelf het huis uit als ze groot genoeg zijn. Dat is iig in Afrika wel zo.

Ja zo, klopt ze gaan wanneer ze oud en sterk genoeg zijn het wild weer in.
Namal kan dat niet door zijn prothese, vond het wel zo'n leuk idee, kan ik altijd hetzelfde olifantje houden haha