Ik had al 5 prachtige grote, dikke New Hampshires, en nu heb ik er 2 lieve (brutale) geredde legkipjes bij van stichting red een legkip

Met deze 2 kipjes ga ik ook clickertrainen. Ik kan al zeggen dat ze VEEL heftiger zijn dan mijn 5 grote goedzakjes
Happy en Hope zijn heel brutaal, extravert en leergierig. Zo leuk hoeveel ze al zijn opgeknapt 
Gisteren de eerste clickersessie met ze gehad:
H&H zijn nu iets meer als een weekje meer en al zo enorm veel veranderd. Toen we ze zijn gaan halen waren het hele verdrietige, bange, kale bibberkipjes met bleke kammetjes

Happy op dag 1, eerst de meest stille en meest terughoudende van het stel, nu GRUWELIJK fanatiek met clickertraining, recht in je gezicht kipje

Hope op dag 1, een hele stabiele hen, het baasje van de twee, nu wat meer op de achtergrond omdat Happy zo 'all over the place' is

Voor de eerste keer samen in de ren afgelopen weekend, heel erg onwennig, scharrelen, brood eten, wormpjes en groente afval snapten ze echt niet... Moet ze dan ook elke avond nog even in het slaaphok zetten....
Maar wel energieker, rodere kam en fitter

Mijn andere 5 die het maar niks vonden in het begin

En Happy en Hope gisteren

Veertjes komen door, ze worden pluiziger, ze snappen scharrelen, hebben een wormpje gegeten, snappen brood eten en zijn DOL geworden op groenteresten

Bedankt voor het kijken!

Wat goed dat ze nu bij jou een echt kippenleventje kunnen leiden! Super! 
Zo zie je maar weer hoe verschrikkelijk veel dieren het hebben, van geboorte tot aan de dood. Gelukkig hebben deze kippen hopelijk nog enkele mooie jaren voor de boeg. Wordt echt heel vrolijk van het filmpje door hoe enthousiast die kip wordt en hoe dat karakter naar voren komt.