Katje gevonden tijdens buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Katje gevonden tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 23:11

Vanavond tijdens een buitenrit kwam er in de middle of nowhere hard mauwend een katje op ons aflopen. We zijn een stukje doorgereden en toen toch maar afgestapt. Katje liet zich makkelijk vangen, hup in de bodywarmer op paard en nu bij mij thuis. Ik heb al een berichtje op FB gezet, Dierencentrale gemaild en morgen ga ik maar een belrondje doen met de Dierencentrale, Amivedi en het asiel. En naar de dierenarts om te kijken of ze gechipt is.

Maar voor ze weg is, wilde ik haar hier ook even laten zien. Het is een knap katje om te zien :j

Ze had al wel even rond gelopen, maar is te tam en te schoon voor een zwervertje. Ze had enorme honger, dus heeft net wat brokjes gehad en ligt nu in een mandje te slapen.
Voorlopig mag ze hier gewoon op zolder blijven om even bij te komen tot de eigenaar zich meldt. En meldt deze zich niet... Dan vrees ik dat ik er een huisgenoot bij heb :+
Het is een jonge lapjeskat, nieuwsgierig, lief, maar nog wel bang. Ook niet zo gek natuurlijk. Mocht iemand in de buurt van Strijen weten waar ze vandaan komt, hoor ik het graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babbelientje

Re: Katje gevonden tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:13

Oooh wat een jonkie nog! Lief zeg! Volgens mij handel je hartstikke goed +:)+ Is helaas natuurlijk ook wel de katten-dump-tijd... :( Maar wie weet meld de eigenaar zich nog! En anders zou ik zeggen: veel plezier saampjes ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:14

Wat een schatje!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:15

Aahw wat goed dat je der opgevangen hebt! Ik kan ook zoiets nooit laten lopen haha.

Hopelijk meldt de eigenaar zich!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:23

Wat een dotje!

Moeder en zus hebben een aantal jaar geleden het zelfde meegemaakt: kittens kwam tijdens een buitenrit uit de bosjes lopen, geen boerderij of huis in de buurt, duidelijk gedumpt. Beestje was hondsbrutaal op een leuke manier, was zelfs niet bang voor de stofzuiger :+ Heeft uiteindelijk een leuk huisje gevonden :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 23:24

Ja ik gok dat ze een week of 12-14 is. Ze heeft wat gegeten en gedronken. Kattenbak lijkt ze nog niet echt te snappen, daar heeft ze al 2x in liggen rollen. Ze ligt nu in een mandje en af en toe springt ze er uit en gaat ze dapper de boel verkennen.

Ik heb nog 3 katten, dus alles in huis gelukkig. En een zolder die afgesloten kan worden mer van alles aan krabpalen en mandjes, daar mag ze voorlopig blijven.

Amivedi heb ik inmiddels het online formulier van ingevuld. En Dierencentrale moet telefonisch, dus die bel ik morgen. Dierenarts ook maar even bellen om te kijken voor een chipnummer, dan kan ik dat ook doorgeven. Als ze gechipt is.

Het is inderdaad dumptijd, dus sluit ik ook niet uit. Maar ik ga in eerste instantie maar uit van een weglopertje. Ze lijkt geen vlooien te hebben, dus dat is prettig. En echt mager is ze ook niet.
Daarbij is ze toch veel te mooi voor een dumpertje? Een lampje met crème. Ze is blauw met lichtrood. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:26

Guttemegut <3 wat een schatje zeg Aman! Wat fijn dat die op jouw pad is gekomen, ik duim voor je dat er een baasje te vinden is. En anders heeft ze aan jou ook een heel lief baasje!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 00:02

Ze mag gerust blijven als er niemand komt. Niet gepland, maar naar het asiel brengen kan ik geloof ik niet.
Ik ben benieuwd of er een eigenaar is.
En als iemand meldt, hoe check je dan of het de eigenaar is? Morgen wel chip laten lezen, maar als ze die niet heeft? Foto's opvragen? Hoever kan zo'n kitten van huis lopen? Ik wil haar ook niet aan de verkeerde meegeven. Morgen ook maar even aan de dierenarts vragen.

Het is wel een leukerd :+:

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:12

Och wat een droppie! Denk dat je er niet heel ver naast zit met de leeftijd, en op die leeftijd zouden ze de eerste entingen al gehad moeten hebben, meeste DA's doen chippen gelijk bij de eerste enting al. Via het chipnummer kan de eigenaar getraceerd worden (via systeem van de DA of via paspoortje). Als ze daadwerkelijk een baasje heeft gaat die je heel dankbaar zijn voor je goede manier van handelen, kunnen een hoop mensen wat van leren!
(maar stiekem voor jou natuurlijk ook wel erg leuk als niemand haar claimt!)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 00:33

Ach, ik zit niet echt te wachten op een 4e kat. Ze is welkom hoor, maar als er een eigenaar is, dan is dat ook helemaal goed. Maar ik zou zelf nooit bewust een 4e kat kiezen zeg maar :D
Ik ben benieuwd of ze een chip heeft, zou inderdaad wel moeten op die leeftijd. Maar je wil niet weten hoeveel katten er zonder chip rondlopen....
Morgen. Nu eerst slapen :O

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:56

darn..

had ik al gezegd dat ik een zwak heb voor driekleuren, met name lapjes (meer kleur, minder wit) en ook nog eens van blauw..

ben niet iemand die katten van een ander meteen snoepies vind.. maar hier kwijlde ik toch even.

kat voldoet in mijn ogen niet aan type dump..

over het algemeen worden kittens gedumpt op de drempel van zelfstandigheid (als ze brok kunnen eten), rond de 6 weken.. puur zodat de 'mens' zich dan minder schuldig voelt, kitten heeft immers 'overlevingskansen' buiten de tepel om (eigenlijk nauwelijks natuurlijk, maar vast eten doet wonderen voor het mensenlijke geweten op dat punt).

daarnaast worden ze meestal gedumpt na een halfslachtige poging om eigenaren te vinden (ze plannen de dump meestal niet bij de geboorte, dan maken ze het nestje wel af). Dit katje valt heeft een brede groep van mensen die haar graag zouden hebben.. drie kleuren zijn populair evenals de blauwtint.. Dit diertje heeft geen problemen om een mandje te vinden.. in tegenstelling tot huis tuin en keuken tijgers waar er 13 in een dozijn van zitten.

Tenslotte zijn gedumpte kittens razendsnel schuw. een kitten dat met 6 weken gedumpt wordt is met 8 weken compleet schuw (loopt niet miauwend gezellie mee, maar schiet weg).

Dit kitten, met name de brutale zelfstandigheid komt in mijn ogen juist overeen met een kitten dat het nest 'laat' verlaten heeft.. Dus van moeder en nestgenoten zelfverzekerdheid heeft geleerd.. Vermoedelijk weggeschoten uit een deur en de wijde wereld gaan verkennen.. De reden dat hij brutaal miauwend meeloopt is dan omdat hij gewend is aan 'personeel'.. aandacht en eten gewenst en te ver van huis om het daar te halen..

Het uiterlijk van het dier lijkt dit ook te ondersteunen.. geen 'verwilderde' vacht (vettig, klitjes, kleefkruid (momenteel erg hinderlijk lol), geen vacht die erop lijkt alsof het korsterig is (vlooien/teken/vechten).

Denk daarom ook niet dat ze langer dan 48-72 heeft rondgedwaald.. vooral ook omdat je niets meldt over 'paniek' bij het kitten omdat het 'de weg kwijt' was.. hij was vermoedelijk nog maar een paar uur op stap en de wereld was nog steeds een 'speelplaats'.

grote kans dat je vandaag of morgen een oproep ziet verschijnen over een weggeglipt kitten dat niet teruggekomen is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 08:10

Ze was wel de weg kwijt en in paniek. Maar niet bang voor mensen.
Ze is absoluut tam. Vanochtend een heerlijke kroelsessie gehad en ik zag zowel een hoop als een plas op de bak. Ze heeft weer goed gegeten (leek wel uitgehongerd).

Ze wil heel erg graag naar beneden aan het gemauw te horen. Ze krabt aan het luik van de trap :=
1 van mijn grote katten ontsnapte vanochtend. Zij keek er niet naar. Maar de kitten liep luid grommend en blazend rond :')
Mijn andere 2 katten vinden het maar raar, zo'n piepend ding op zolder.

Om 9 uur kan ik de dierenarts bellen en verder staat ze overal gemeld waar ik haar gisteravond kon melden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:11

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:14

Ze is wel erg leuk! Hoop dat haar baasje snel gevonden wordt. Je hebt goed werk geleverd door haar in eerste instantie op te vangen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:15

Fijn dat je je ontfermd over het beestje. Denk niet dat ze gechipt is, dan had er ook wel een advertentie ergens gestaan lijkt me. Ga er maar vanuit dat je er 1 bij heb ;)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:21

Wat een schatje zeg.. Ik gok ook dat hij gedumpt is. Maar ben benieuwd of hij geschopt is

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:35

Wat een leukerd zeg!!! Goed dat je haar hebt meegenomen, nu maar afwachten of je straks een baasje blij gaat maken, of dat je een poes rijker bent :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:37

Ik heb nog geen advertentie gevonden op Facebookpagina's of ergens anders op internet.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen eigenaar heeft. Wat elena al zegt, ze heet een gewild kleurtje.

Inmiddels geniet ze van het katten speelparadijs op zolder :')
Ze rent en springt van krabpaal op krabpaal, sleept muisjes en veertjes overal heen, rent als een gek rond hahaha. Hilarisch zo'n klein ding.
Ze is ook echt niet bang, kwam net even op schoot liggen kroelen, in mijn nek liggen.
De andere katten snappen er niks van, al die herrie :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:41

Op marktplaats is ook een rubriek voor vermiste/ gevonden dieren.
Wat een Leukie Amanda! Goed dat je haar opgevangen hebt, zou ik als eigenaar erg blij mee zijn dat er mensen zijn die betrokken zijn

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:42

T is een schatje! Gelukkig heeft ze jou gevonden, komt nu vast helemaal goed met haar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:47

Wat een droppie! Hopelijk kun je haar eigenaren vinden en anders komt het vast ook goed!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:49

ahhh <3

Die oogjes zijn ook zo lief! Maar wel goed van je! Hoop je stiekem niet dat ze kan blijven?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:57

Aaaawwwwh ik heb echt een zwak voor jonge katjes <3 Ben benieuwd hoe het af gaat lopen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:58

Bedankt knollentuin, ik heb haar er meteen opgezet!

Axel_Valerie: ja en nee. Het is echt wel een schatje. Maar ik zou zelf nooit voor een 4e kat gekozen hebben. Sterker nog, een aantal maanden terug had de fokster van mijn Balinees een nestje van het broertje van mijn kat en daar heb ik erg over getwijfeld. Uiteindelijk nee gezegd vanwege de kosten en omdat ik niet de onrust wilde van weer een kitten erbij.
Dus nee, ik sta niet te springen. Maar aan de andere kant, als er niemand voor komt mag ze gewoon blijven en is er alsnog kat nummer 4 en moet de rest maar wennen :+

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:06

Wat een schatje zeg, en top dat je m zo opvangt!!
kijk inderdaad wel uit aan wie je m meegeeft, wij hebben ook een keer kat gevonden en aan iemand gegeven die zei de eigenaar te zijn. Hoorde we later dat het toch niet zijn kat was en weer is weggegeven..