Een half jaar personeel van een siamees ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Een half jaar personeel van een siamees ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:42

Ok... Niet helemaal een half jaar! Maar dat klinkt beter :Y)

Dit is de foto waar ik verliefd op werd. Meet: Charlie.
Afbeelding

Charlie is een traditionele/thai siamees. Zijn ouders zijn beide kortharig(al zijn ze langhariger dan de oosterse siamees), maar Charlie krijgt toch meer iets weg van een Balinees. Maakt niks uit, gaat me om het karakter! Charlie was 10 weken toen we hem gingen ophalen, helaas moest hij twee weken eerder weg. Maar daar was niks meer aan te doen. Hij is nu net over de 6 maanden heen, dus heb hem nu zo'n 4 maanden. In die tijd hebben we elkaar beter leren kennen en heb ik een nieuw maatje erbij die me overal volgt.

Ik weet nog toen we hem mochten ophalen! Samen met zijn broertjes en zusjes lag hij heerlijk te slapen op de bank, allemaal op een hoop. Al die heerlijke snoetjes, ik kon ze niet onderscheiden van elkaar. Na een uurtje getut te hebben en met de fokker gesproken te hebben mocht hij dan eindelijk mee.

Nog zoooo klein <3
Afbeelding

De eerste paar dagen bestonden voornamelijk uit het huis verkennen, slapen en groeien.
Afbeelding

http://i.imgur.com/AwrPYIz.jpg

En verwend worden natuurlijk:
http://i.imgur.com/HUhqfQq.jpg

Na een paar dagen besloten we geleidelijk met het tuigje te beginnen, maar dat was niet nodig. Charlie was meteen gewend en volgt je overal. Tuigje om, speelhengel mee, en weg! In het begin moest ik om de paar stappen hem mee lokken, maar na een tijdje konden we overal gaan en staan waar we wilde. Je was en bent nergens bang voor, kleine onverschrokken man van me <3

Samen gingen we weg, elke dag steeds verder. Elke dag ontdek je nieuwe dingen. Elke dag laat je mij nieuwe dingen ontdekken. Of het nu iets leerzaams of iets moois is. Je herinnerd me elke dag eraan dat je niet te snel moet leven. Een langzame wandeling in de avondzon, dat is iets waar we beide enorm van genieten. Soms gaan we met de auto weg, iets wat je super leuk vindt!

Afbeelding

Hier waren we in Valkenburg(aan de Geul), een uur gewandeld met een kat die je als een schaduw volgt en super braaf is. Daarna zijn we zelfs samen op een terrasje gaan zitten <3

Onze fijne wandelingen:

http://i.imgur.com/GLKb81J.jpg

http://i.imgur.com/xIlUtDk.jpg

Afbeelding

http://i.imgur.com/nfNEdfw.jpg

Afbeelding

In de auto:
Afbeelding

Naast dan dat we veel wandelen volgt hij me ook in huis. Afwassen zonder de bemoeienis van Charlie? Douchen zonder 2 starende blauwe oogjes? Nee, ik zou het me niet meer kunnen indenken. Ook in bad blijft hij bij me. Het schuim vindt hij geweldig:

Afbeelding

http://i.imgur.com/TGn72ef.jpg

Het gaat natuurlijk niet lang goed met die natte pootjes...

Afbeelding

Het resultaat, een waterratje <3

Afbeelding

Zo lief, hij viel er in, van de rand af. Hij had niet eens zijn nageltjes uit en kwam naar me toe gekropen. Even bleef hij liggen, toen hij besloot dat het uit het water aangenamer was! :Y)

Van al dat wandelen, eten, groeien en zwemmen wordt je natuurlijk moe!

Tussen mij en mijn vriend in <3

Afbeelding

Een van zijn gekke houdingen <3

Afbeelding

Bedankt dat je hebt gekeken naar mijn mooie, lieve, gekke man!

Groetjes,
Charlie en personeel

Afbeelding

fleurtjeuh

Re: Een half jaar personeel van een siamees ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:44

<3 <3 <3
Wat issie mooi!!
<3 <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:45

Wat een leuke en grappige kat! :j Daarnaast is hij nog mooi ook, dus wat wil je nog meer!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:46

Ohh wat gaaf dat je gewoon met hem gaat wandelen enzo! Zie je niet vaak :) hij is ook erg mooi om te zien.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:49

Bedankt iedereen! Ben echt super gek op hem! En hij is inderdaad om op te eten! <3

Binnenkort gaan we naar Alkmaar toe met de trein, ben benieuwd hoe dat gaat!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:51

Ohhhh! Doe maar veel foto's posten van je kleuter! Dan kan ik me ophalen aan jouw foto's tijdens mijn wachttijd lol

Ik sta momenteel op de wachtlijst voor een Thai katertje (choc of sealpoint) welke eind aug/sept geboren gaat worden.. en tja... daarna moet ik nog 3 maanden wachten lol
Er komt daarnaast trouwens bij mij nog wel een 2e kitten bij, ik heb al wel een oudere poes maar om haar een beetje te ontzien en gezien het hoge energieniveau van oosterse rassen mijn keuze om 2 kittens samen op te laten groeien

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:55

Annemiek80 schreef:
Ohhhh! Doe maar veel foto's posten van je kleuter! Dan kan ik me ophalen aan jouw foto's tijdens mijn wachttijd lol

Ik sta momenteel op de wachtlijst voor een Thai katertje (choc of sealpoint) welke eind aug/sept geboren gaat worden.. en tja... daarna moet ik nog 3 maanden wachten lol
Er komt daarnaast trouwens bij mij nog wel een 2e kitten bij, ik heb al wel een oudere poes maar om haar een beetje te ontzien en gezien het hoge energieniveau van oosterse rassen mijn keuze om 2 kittens samen op te laten groeien

Awwwhhh! Wat gaaf zeg <3

Hoop voor je dat het snel voorbij gaat! Het zijn echt geweldige katten! Zeker als je er 2 samen neemt! Ze hebben wel veel uitdaging nodig, maar dat is net iets wat ik geweldig vind. Zo kan hij ook zit, lig en pootje op commando. <3

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:57

Cyella schreef:
Annemiek80 schreef:

Awwwhhh! Wat gaaf zeg <3

Hoop voor je dat het snel voorbij gaat! Het zijn echt geweldige katten! Zeker als je er 2 samen neemt! Ze hebben wel veel uitdaging nodig, maar dat is net iets wat ik geweldig vind. Zo kan hij ook zit, lig en pootje op commando. <3

Nou... het wordt 1 thai, de ander weet ik nog niet :P, waarschijnlijk 1 uit het asiel omdat ik daar gewoonweg een groot voorstander van ben, anderzijds ligt het er ook een beetje aan of er dan wel kittens te vinden zijn aangezien het eind nov/dec wordt voor mijn Thaitje mee kan, dus dat is nog een beetje een vraagteken, maar wil ze wel binnen ong. dezelfde week in huis krijgen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:00

Wat een poepje haha <3

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:00

wat een mooie kat! echt prachtig die blauwe kijkers en die droomkleur...
Geweldig lijkt me dat wandelen met je kat! gezellig op terrasje gaan en door het bos, ondertussen bewonderende blikken van voorbijgangers opmerken :)

Ach ja, LATER ooit wil ik ook eens zo'n kat.. maar je moet hem waarschijnlijk erg jong leren mee te lopen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:00

Nou... het wordt 1 thai, de ander weet ik nog niet :P, waarschijnlijk 1 uit het asiel omdat ik daar gewoonweg een groot voorstander van ben, anderzijds ligt het er ook een beetje aan of er dan wel kittens te vinden zijn aangezien het eind nov/dec wordt voor mijn Thaitje mee kan, dus dat is nog een beetje een vraagteken, maar wil ze wel binnen ong. dezelfde week in huis krijgen[/quote]

Maakt toch niks uit! Ik wil tegen die tijd ook foto's zien he!

Hier staan trouwens wat filmpjes van hem, vooral toen hij jong was(10 weken). Maar ook eentje van een week geleden:

https://www.youtube.com/channel/UCmL79w ... -CFOnVNOFw

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:01

Wat een prachtige baas hebben jij en vriend.
Ik snap dat je als personeel er graag een stapje harder voor loopt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:04

merrylegs schreef:
wat een mooie kat! echt prachtig die blauwe kijkers en die droomkleur...
Geweldig lijkt me dat wandelen met je kat! gezellig op terrasje gaan en door het bos, ondertussen bewonderende blikken van voorbijgangers opmerken :)

Ach ja, LATER ooit wil ik ook eens zo'n kat.. maar je moet hem waarschijnlijk erg jong leren mee te lopen?

Laat ik het zo zeggen: een kat is niet echt gemaakt om mee te wandelen. Een siamees is door zijn karakter afhankelijker en door zijn 'schaduw/achtervolg' eigenschap zijn ze eigenlijk beter geschikt hiervoor dan andere katten. Dat kan ook niet fijn zijn: als je op de WC zit bijvoorbeeld. Dat maakt mij niks uit, maar kan me voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden.

Een kat op oudere leeftijd laten wennen aan het tuigje en aan lopen is zeker goed mogelijk, maar met jonge katten gaat het gewoon sneller. Heb dit ook geprobeerd met een HTK kitten die ik toen ik thuis woonde had. Maar die schrok te veel, die wilde gewoon thuis blijven. Omdat ze het niet leuk vond ben ik toen gestopt, de kat moet het natuurlijk ook zelf leuk vinden!

@Luuntje, hahaha! Leuk bericht! :Y)
Ik kon me geen betere baas/delegeerder(hij doet namelijk zelf niks he!) wensen! <3

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:08

Machtig gewoon.
Doen me erg aan mijn 2 Birmanen denken.
Dat zijn mijn 2 schaduwen, en uiteindelijk heeft elk zijn plekje.

Nog veel plezier met Charlie.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:09

Wat een geweldig kat!! Wat superleuk dat je zoveel met hem kan. Heel bijzonder.

Leuk dat je naar Alkmaar komt, mocht ik je toevallig zien, dan kom ik zeker even op jullie af.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:27

Bedankt voor de twee lieve berichten! Ik ben vrijdag de 15e in Alkmaar en blijf daar slapen. Kans is dus groot dat we daar een paar keer buiten te vinden zijn (:

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:17

Lol kun je onderweg naar alkmaar niet even een tussenstop maken op Zaandam voor een kop koffie? Dan kan ik hem een aai geven :P, nee hoor grapje :)

Heb je filmpjes bekeken..Heerlijk!
Hoop dat die van mij ook zo makkelijk aan een tuigje mee wil lopen want de eerste maanden tot 1 jaar gaan ze sowieso nog niet (alleen) naar buiten ivm (geen) veilige omgeving daarvoor, maar wil ze het buiten zijn ook niet ontnemen. Ik herkende het hengeltje trouwens, die is momenteel favoriet bij mijn 11 jarige kat :)... en heb er ook al 1 in reserve liggen maar ben verbaasd dat deze het nog steeds uithoudt

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:21

Wat een schatje! :D

Herkenbaar trouwens, die fluffy beharing. Mijn Thai was ook nogal pluizig als kitten en heeft precies zo'n pluizige vacht als de jouwe, ook met twee kortharige ouders. Grappig om te lezen dat die 'Balinese' vacht vaker voorkomt bij Thais! :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:22

rider schreef:

Herkenbaar trouwens, die fluffy beharing. Mijn Thai was ook nogal pluizig als kitten en heeft precies zo'n pluizige vacht als de jouwe, ook met twee kortharige ouders. Grappig om te lezen dat die 'Balinese' vacht vaker voorkomt bij Thais! :)

Geen foto in je profiel? |(

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:57

Wauw wat een schoonheid ik heb een kruising siamees ook zon schatje.
Echt zo mooie dier. <3

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:11

Mooi beessie heb je daar zeg

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:08

Annemiek80 schreef:
rider schreef:

Geen foto in je profiel? |(

Inderdaad! Dan zou ik wel graag een foto willen zien, hahahah!

@Annemiek, helaas is dat niet mogelijk, maar als je naar Alkmaar komt, kom je ons vast tegen :o

Bedankt iedereen voor de super lieve reacties, het is dat Charlie niet kan blozen! :')

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:33

geweldig geschreven verhaal en veel dingen o zo herkenbaar.
Veel plezier verder met je knappe man!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:05

Bedankt! Heb je ook een smeesje dan? :D

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:34

een smees en een half-smees :D
In mijn profiel staat nog een link naar een oud foto topic ;)