Nieuwe aanwinst: Engelse Bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Nieuwe aanwinst: Engelse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 18:59

Hi hoi Bokkers!

Donderdag aanstaande gaan wij onze nieuwe pup ophalen.
Dit zal onze 3e hond zijn.

Een aantal jaar geleden (We hebben hem nog steeds) zijn wij verliefd geworden op de Engelse Bulldog.
Het zijn zulke lieve honden, erg mens gericht!

Aangezien een van onze honden wat ouder wordt en we niet ineens met 1 hond willen zitten (wij denken dat hij dan weg kwijnt) zijn wij wezen kijken bij een nestje met Bulletjes. Mijn vader was rond die tijd jarig en mijn moeder en ik hebben de hond aan hem gegeven. De eerste keer zijn alleen mijn moeder er ik wezen kijken. Toen hebben we een pupje uitgekozen. De tweede keer is hij mee geweest (toen wist hij het). De pup die wij uitgekozen hadden ging ook voor hem zitten. Het was wel duidelijk dat we de goede hebben gekozen.

We hadden een tijdje nog getwijfeld omdat de pups uit dit nestje wel erg wit waren! Nu weten we dat de andere Engelse Bull graag in de bosjes ligt... Maar uiteindelijk hebben wij deze gekozen!

Overigens hebben wij nog geen naam....!!

Dit is de nieuwe man. ( Foto's van de eerste keer kijken)
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Foto van de tweede keer kijken. Voor de liefhebber heb ik ook nog een heel leuk filmpje. Alle andere pups slapen en meneer gaat in zijn eentje vrolijk verder spelen.

6. Afbeelding

Onze andere hondjes ook maar even. ( Bullmastiff) Eisha

7. Afbeelding

En de Engelse Bulldog. Big Mac, roepnaam Mac.

8. Afbeelding

Mocht iemand een toepasselijke mooie naam weten voor de witte boef, feel free :D :o

Blacky

Re: Nieuwe aanwinst: Engelse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:00

Ik kan maar een ding zeggen AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! :+: <3

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:26

Ah wat een schatje. !!

Wil ze graag op de foto zetten, kan je me pb sturen ? Via hier of fb v

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:28

<3 <3 <3
Wat een lekker diertje.
Ook je andere honden trouwens, mooie dieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:29

Booh, ik vind dat altijd zulke zielige honden ;(. Je bull mastiff is wel echt een beauty, zeg :D. Heel veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst, uiteraard!

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:29

prachtig dier!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:31

Wat een droppie!! Veel plezier met je nieuwe aanwinst :D

Heb je wel getest of hij niet doof is? (volledig of grotendeels witte dieren hebben hier een verhoogde kans op)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:32

Ik vind het jammer dat het ras zo veel gezondheids problemen heeft. Waarom hebben jullie voor de Engelse Bulldog gekozen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:38

Oooh wat zijn ze leuk <3

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:40

Oh, dit is een levende knuffel! :) Zo lief!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:45

Wat een mooie pup! Mijn vriend en ik zijn ook gek op Bulldogs en Staffords e.d.
We hebben alleen al twee honden en wonen in een appartement, wie weet in de toekomst.

Gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Enphalu

Wat een schatje! <3

Veel plezier ermee :)
Laatst bijgewerkt door Enphalu op 25-05-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nordsvensk

Wat een dotje!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:14

Wat een schatje, Wij zijn vorige zomer ook een klein bullenmeisje gaan halen en een franse vriend erbij!
Ze zijn geweldig en als je bij een goede fokker gaat zijn ze (meestal) redelijk gezond.
Zoals bv. bij Nathalie van forbullsheaven, maar die is gestopt met de engelse.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:28

Dankjulliewel! Die 2 die we nu hebben zijn ook echte schatten!

Lissisanne
De pups zijn niet doof in ieder geval. Vader is ook grotendeels wit en niet doof, moeder heeft kleine delen wit en is ook niet doof. Beide ouders zijn getest en de pups zijn naar de dierenarts geweest en alles was prima.

_San87_ & Wesco
Wij zijn ervan op de hoogte ja.. aangezien we er nu al een hebben (die is 6-7 jaar). Ik denk dat je pas kan zeggen of ze zielig zijn of niet als je er zelf een gehad hebt.
Wij hebben gekozen voor een Engelse Bulldog vanwege zijn raskenmerken.
Hij is ontzettend lief naar mensen en kinderen, zeer waakzaam, loopt goed mits je ermee aan de gang gaat. Voor ons een hond die overal mee naartoe gaat als hij kan. Veel leuker dan onze Bullmastiff. Het grote verschil tussen die twee is dat de Bullmastiff erg op zichzelf is en de Engelse Bulldog veel meer op ons gericht is.
Als je de hond goed onderhoud (Neusplooi, oortjes, onderkin, voetjes, goed wandelen voor conditie - strand, bos ect.) Het schijnt altijd zo te zijn dat ze geen verre wandelingen kunnen maken maar hij loopt toch mooi voorop als we het strand op gaan of het bos in gaan. Hij heeft een uitstekende conditie. Het hangt er enorm van af hoe je ze onderhoud. De meeste zijn ook tonnetje rond helaas... maar ja dat heeft weer te maken met beweging en goede voeding.

pippaimane
Ik had Nathalie ook een bericht gestuurd maar zij ging/ gaat stoppen met de Engelse Bulldogs en verder met de Franse. Wij wilde toch liever een Engelse vanwege onze goede ervaring met Mac.
Mac komt bij Maria van De La Deusone vandaan. De witte man die komt bij Jesters Bulldogs vandaan. Beide zijn erkende fokkers bij de Engelse Bulldog vereniging van Nederland.

Overigens wordt het fokker steeds strenger. Allebei de ouders moeten nu uitgebreide gezondheidstesten doen. Ze zijn ook bezig om de neusplooi anders te fokken en de staart langer te maken.

De rest: Dankjulliewel :D

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:21

Ja klopt! Je hebt gelijk hoor! Echt een scheetje! Hopelijk heb je er nog veel plezier van en krijgen jullie samen mooie momenten.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:42

Dankjewel pippaimane :)
Ik hoop dat de andere honden hem ook net zo leuk vinden!

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:46

Wat'n heerlijk dotje! (nu nog dotJE )

Prachtige honden zijn,wel bewerkelijk maar als je de tijd,kennis hebt zijn het zeker geweldige dieren.

Prachtig.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 10:26

Ja nu nog wel een dotje. Maar ze groeien snel genoeg! Ze zijn prachtig op hun eigen manier ja. Meestal horen wij van anderen dat ze prachtig zijn van de lelijkheid :P

Morgen gaan we hem halen!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:27

Wat een heerlijk klein knuffelhondje <3 Hier smelt iedereen toch van!!
Veel plezier vandaag met ophalen :)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:21

Erg triest dat deze honden zo enorm verpest zijn en zoveel gezondheidsproblemen hebben ;(

Ik hoop natuurlijk wel dat je veel plezier van hem mag beleven, en dat hij niet teveel klachten zal hebben.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:33

Heel veel plezier met deze donder. Casper vind ik wel leuk voor hem, maar ga ervan uit dat jullie al een naam hebben.

Hier ook een oudere engelse bulldog. Lekker ding is ze.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:35

Duijfje schreef:
_San87_ & Wesco
Wij zijn ervan op de hoogte ja.. aangezien we er nu al een hebben (die is 6-7 jaar). Ik denk dat je pas kan zeggen of ze zielig zijn of niet als je er zelf een gehad hebt.

Ik heb heel wat leed voorbij zien komen op de kliniek waar ik werkte en dat in maar 4 jaar tijd. Ik snap dan ook niet waarom mensen bewust kiezen voor een ras wat zo ongezond is.

Natuurlijk wens ik je veel plezier met je nieuwe pup, maar veel liever had ik gezien dat mensen kozen voor gezonde honden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:39

Anoli, het kan ook goed gaan. Mijn engelse bulldog is nu bijna 10 jaar en eigenlijk redelijk goed overal door gekomen. Cherry-eye en dat is dan ook het enige en een keer kennelhoest. Eigenlijk wat ook bij andere hondensoorten voor kan komen. Op zoek gaan naar een goede fokker vind ik wel een vereiste. Liever iets meer in aanschaf dan een goedkope pup en dan alle ellende daarna.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:08

martine0503 schreef:
Anoli, het kan ook goed gaan. Mijn engelse bulldog is nu bijna 10 jaar en eigenlijk redelijk goed overal door gekomen. Cherry-eye en dat is dan ook het enige en een keer kennelhoest. Eigenlijk wat ook bij andere hondensoorten voor kan komen. Op zoek gaan naar een goede fokker vind ik wel een vereiste. Liever iets meer in aanschaf dan een goedkope pup en dan alle ellende daarna.

Natuurlijk kan het ook goed gaan, net zoals dat het mis kan gaan bij een ras wat vaak gezonde honden geeft.

Maar waarom specifiek kiezen voor een ras waarbij je zoveel risico loopt op een zieke hond?