Meet Raisin, onze nieuwste telg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Meet Raisin, onze nieuwste telg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:19

Hallo bokkers!

Graag wil ik jullie voorstellen aan onze nieuwste telg in ons gezinnetje:

Afbeelding

Paspoortje:

Naam: Raisin
Ras: Labrador mix (word er vermoed, mochten jullie er nog iets anders in zien dan horen we dat graag :D)
Geb dat: rond 20.01.2014 (maar ook dat is afgeleid aan het feit dat ze met 8 weken (20.03.2014) gesterilisseerd is)
Leeftijd: 11 weken
Kleur: Zwart met wat wit op de borst en op dr achterpootjes

Voordat we naar meer foto's gaan eerst even wat uitleg over Raisin, waar ze vandaan komt en waarom we voor haar gekozen hebben. En wat informatie over onszelf en onze andere hond ;)

Raisin is een rescue dog, ze komt van de SPCA of Upstate NY die haar over hebben laten komen uit Tennessee. Raisin heeft daar bij een pleeggezin gezeten samen met haar zusje Rosarita en nog een andere pup. De SPCA hier vangt heel veel honden (pups en volwassen) op die in n kill farms zitten en dus eigenlijk ingeslapen gaan worden. Gemiddeld hebben ze (per week tot max 1,5 week) tussen de 25 en 45 veelal jonge honden in the shelter zitten waarvoor ze een passend nieuw huis zoeken.

Elke zaterdag komen ze van 9 am tot 5.00pm met enkele van deze honden naar the petsmart hier in Saratoga en deze hondjes kan je meestal meteen adopteren en mee naar huis nemen.

Wij wonen sinds 11 Maart in Amerika, Saratoga Spring ivm het werk van mijn man (Engineer), hij werkt voor een Nederlands bedrijf hier. We blijven hier voor minimaal 1 (en maximaal 3 jaar) en daarna is het de bedoeling om gewoon weer naar Nederland terug te keren (maar zeg nooit nooit ;)).
Aangezien ik hier niet ga werken (mag het wel!) hebben we besloten om een pup in huis te nemen, ik wilde dit al een langere tijd maar in Nederland was dat gewoonweg niet handig, daar had ik een baan, mn huishouden en mn paard om me mee te vermaken en een pup kost gewoon veel tijd (vooral in het begin). Dus vorige week zaterdag (6.04.2014) zijn we voor de eerste keer gaan kijken bij de clinic (zoals ze het hier noemen) van de SPCA bij de Petsmart. Meteen zat daar een ontzettend leuke pup waar we beide wel geintresseerd waren. Helaas was deze pup (een kruising heeler (aus. Cattle Dog x Sheperd)) dinsdags al geadopteerd dus dat ging over. Afgelopen woensdag zijn we maar eens in the shelter gaan kijken (dat moest ik toch doen want zodra ik een auto heb ga ik daar vrijwilligerswerk doen (in NL heb ik honden getraind en karakteranalyses gedaan) en ze willen me graag hebben om hun team van trainers en mensen die karakter testen kunnen doen bij de nieuw inkomende pups en volwassen honden te komen versterken. En daar zat DE pup die we die zaterdag hadden gezien! WTF!! We hebben dus meteen gevraagd waarom ze teruggebracht was en toen werd ons verteld dat ze wat agressief was tegen andere honden en ook als er voer in het spel was. Oke, opzich is dat met een jonge hond (ze is 5,5 maand oud) er nog wel uit te krijgen met heel veel geduld... Dus we hebben gezegd dat we graag een optie op haar wilde en de test af wilde wachten.

Eenmaal terug thuis ging ik na zitten denken.... 5,5 maand oud, al best groot en we hebben zelf nog een bijna 12 jarige Eng. Cocker Spaniel in huis rondlopen, ga ik dit willen? Gaat dat me wel lukken? Loopt onze 'oude' doos geen gevaar??? Allemaal vragen waarop ik natuurlijk geen antwoord zou krijgen tot we de proef op de som zouden nemen..... En juist DAT risico wilde ik NIET lopen, stel dat t niet goed gaat... dan moet ze weer terug en tja, je hecht je nogal snel aan een puppy.

Afgelopen zaterdag dus inclusief onze Cocker naar the Petsmart gegaan om gewoon eens te zien wat er deze keer zoal zat.....

En toen.... Toen zat daar de kleine Raisin! Wat een snoesje!!! We hebben haar uit de kooi laten halen en we hebben eerst allebei apart even interactie met haar gehad voordat we onze Cocker geintroduceerd hebben.... De introductie ging super en een van de trainers van de SPCA zei al: Zit ik hier met een trainer... Ik laat t lekker aan jouw over :P

Prima, na een half uur te hebben gewacht of de klik er ook tussen de beide honden was kwamen we tot een uitkomst: Raisin gaat mee naar huis!!!!
Dus nadat we de benodigde papieren ingevuld hadden (en dat zijn er hier echt veel, ze bellen oa je huisbaas op om te vragen of honden allowed zijn en vragen je oa hoe lang de hond per dag alleen zal zijn etc) en we alle spullen voor Raisin aangeschaft hadden zijn we dus met zn 4e lekker naar huis gegaan.

Na dit hele lange verhaal te hebben gestypt is het nu wel tijd om jullie de rest van de foto's te laten zien (mijn compliment voor degene die alles gelezen hebben!):

Afbeelding

https://lh5.googleusercontent.com/-RYgD ... _4339a.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan sta je vanmorgen op, kijkt naar buiten en ziet: Juist ja: Sneeuw! Zo heb je 24 graden en zon, en dan krijg je -3 en n laag sneeuw.

Voor Raisin was het dr 1e sneeuw ervaring en ze vind het leuk maar heeft het snel koud dus doen we nu korte stukjes buiten spelen en dan weer lekker opwarmen binnen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thanks for watching!

Een reactie vind Raisin altijd leuk :D

Daphneeeej

Re: Meet Raisin, onze nieuwste telg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:30

Wat een prachtig beestje! Lijkt stafford in te zitten.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:30

wat een schatje. Zo te zien nu al een super combi met je andere hond!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:37

Wat een ontzettend leuk hondje! :D
Ben het eens met Daphneeeeej, er lijkt iets van stafford of verwant aan stafford in te zitten :P.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:42

Ik heb t helemaal gelezen hoor.
Veel plezier met knappert.
Ik moest overigens ook gelijk aan een staf denken (idd wel gekruist)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:44

Thanks voor de leuke reacties!

Ik dacht er gisteren ook al iets van stafford in te zien (kwa koppie dan iig) maar hier in de omgeving zeggen de mensen dat t bijna n raszuivere lab is :? .
N collega van mn man zegt ook dat er flink wat lab inzit, het maakt me niet uit wat er precies inzit want ze is supercute!

Het gaat elke dag een stuk beter tussen de 2 dames, nu liggen ze momenteel beide op 1 kussen te slapen heerlijk toegedekt want het is koud en de beide dames zijn momenteel koukleumen :brr: :brr:

@CarinaR: Wow, het was wel een hele lap tekst dus knap hoor! :D

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:50

Wat een geweldig leuk ding zeg!

Bijna raszuivere lab? Hoe komen ze daar nu weer bij? :o
Je ziet aan dat koppie toch vrij duidelijk dat er iets in de richting van een staff in zit, naar mijn mening dan.
Maar wat maakt het ook uit, heel veel plezier met je knappert, en meer foto's mogen trouwens altijd O:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:57

Ja, he.... dat vinden wij ook :D

Dat er lab inzit is me wel duidelijk (het is echt een retriever :):) ) maar waar dat "bijna" raszuivere vandaan komt zou ik ook niet weten :P

Het maakt idd ook helemaal niets uit, we hebben er een toppertje aan en dat is het belangrijkste ;)
Meer foto's zal ik posten zodra we op pagina 2 zitten <<)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:00

CL, je liet in ons topic al een foto zien maar wat is het een schatje !

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:03

Wat een droppie.
Labrador zie ik er niet zo in, Stafford wel.

Heerlijke foto van het duo in 1 mand.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:05

Thanks A_nouk! ik dacht: Zal maar niet teveel foto's posten in het topic ;)

Thanks luuntje! Ik zie er dan weer wel Labrador in maar foto's zeggen niet alles hé.... Het duo in de mand, dat was de allereerste keer dat Raisin bij dr in de mand mocht en ze niet gromde (ze gromt als Raisin te lomp is) dus daar was ik superblij mee!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:05

Volgens mij vinden wij dat helemaal niet erg !

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:13

Lab zie ik er dus niet in, maar overduidelijk wel stafford. Vraag mij af wat voor Labs ze in New York hebben :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:17

@A_nouk: hihihi, zal het linkje even in het topic zetten dan :D

@jilleroo: Zoals ik al zei, ik zie het er wel inzitten maar het maakt niet uit, al was ze pimpelpaars geweest dan nog was het voor mij prima....
Heb hier al diverse labs gezien en dat zijn de labs die je in NL ook rond ziet lopen :j .

Heb op internet zitten kijken en daar een kruising Lab X Stafford gevonden die veel op Raisin lijkt dus ga er maar vanuit dat ze idd een Lab X Stafford is.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:22

Ach wat maakt t ook uit. Als t maar een leuk en gezond dier is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:23

Inderdaad, en leuk en gezond is ze....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:29

Wat een leuke hond.
Ik gok dat daar Stafford in zit.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:30

CL. Wow daar is de knappe pup weer <3...
En dan de sneeuw foto' s geweldig en ook zo mooi.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:19

bedoel het ook niet negatief hoor, en daarnaast zien wij een paar momentopnames en foto's kunnen je ook bedriegen , dat is al vaak genoeg bewezen. jij ziet haar in het echte leven en andere mensen ook. het belangrijkste is idd dat het een hondje is die niet bij je past.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:49

Had het ook niet negatief opgenomen hoor ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:51

Ze is echt cute! Ik meende er ook al iets van Stafford of zo in te zien, vooral door die vliegtuigoren. :D
En op de foto met Chaea zie je pas hoe groot ze al is. :=

Je mag binnenkort zo te zien ook gaan shoppen, want Chaea en Raisin passen nooit meer lang samen in die mand. :+

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:52

CL, wat is ze leuk! En ook erg mooi om te zien dat ze met jullie andere hondje al een mand deelt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:54

Ik dacht ook al: wat een leuke kruising staff!
Je kunt het aan de schedelvorm en de stand van de ogen goed zien.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:27

@Neon: ze kunnen kiezen uit de mand, het grote kussen (die nu momenteel dus favoriet is) en dan hebben we nog een kussen die nu in de transportkooi ligt dus keuze genoeg denk ik zo :p

Die vierkante kop en vliegtuigoren waren mij ook al opgevallen :D

@Talonius: Thanks! Ze delen al best netjes.

@Iris82: Ik zat gisteren ineens aan een Staff te denken juist door dr oortjes en vierkante koppie want dat ken ik niet van n Lab ;).
We zijn sowieso erg blij met haar ongeacht wat er allemaal inzit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:15

Oh CL wat is ze leuk! :D :D :D