Ik heb sinds 28 juli 2012 cavia's. Het begon met vier zeugjes, die te bewonderen zijn in hun eigen voorsteltopic. Vrij kort daarna kwam er nog een jong zeugje bij, namelijk Zephyra. Tja, toen begon het toch wel te kriebelen om er ook wat beertjes bij te nemen
Mijn opa fokt al zo'n 40/50 jaar met Hollander konijnen en gaat daar ook mee naar shows. Door hem heb ik ook een voorliefde voor hollander konijnen en wat is dan leuker dan een hollander cavia? Op marktplaats wezen speuren, en daar vond ik een advertentie met twee jonge hollander beertjes. Contact gezocht met de adverteerder, en een paar dagen later zaten we in de auto onderweg naar Friesland. In totaal dik 300 km. gereden voor deze twee kerels! Omdat mijn caviahobby toch een beetje uit de hand begint te lopen, moesten er natuurlijk ook wat hokken bij komen, hihi. Mijn opa had nog een oud duivenhok staan, die heeft mijn vader helemaal vertimmerd, en daar wonen de twee kerels sinds vandaag in.
Hier begonnen we mee. Op bovenstaande foto zijn de tralies en zitstokjes er al uit gesloopt.

Zo goed als klaar, alleen nog even schilderen.

Klaar!
Mijn opa had ook nog een oude konijnenflat staan, waar hij al jaren niets mee doet. Deze is van een bevriende fokker geweest, die helaas vele jaren geleden is overleden. Mijn opa heeft destijds zijn dieren, hokken en toebehoren overgenomen. Het hok is al zeker 25 á 30 jaar oud, ik weet het niet precies ..... Het hok werd al die jaren gebruikt om voerbakjes en dergelijke in te bewaren. Er moet nog behoorlijk wat aan gebeuren. Mijn vader en ik zijn twee dagen bezig geweest om hem helemaal leeg te ruimen en te ontdoen van enorme, zwarte spinnen en spinnewebben, brrrrr
Hij staat nu helemaal schoon gespoten bij ons thuis, klaar om een complete makeover te geven! 

Ik ga in dit topic updates plaatsen van de vorderingen van dit hok, wordt een hele klus!
Zal morgen even een 'hometour' maken! Ons tuinhuisje heeft namelijk ook dezelfde kleuren, dus het matcht allemaal mooi met elkaar.

Het hok is 1.83 breed en 1.90 hoog.