Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 09:20

Ik heb 8 konijnen, 5 voedsters en 3 rammen. Nu wil geen van mijn damens gekoppeld worden (doordat sommige konijnen trauma opgelopen hebben). En de rammen wil ik graag ram houden (na het overlijden tijdens castratie vader) Dus krijgt iedereen zijn eigen mooie grote ren in de tuin. Nu zul je wel denken 7 rennen maar je hebt toch 8 konijnen dat klopt. 1 konijn is al vrij oud 8+ en zij loopt overdag lekker los door de tuin met mooi weer en gaat snacht's in haar warme hokje omdat zij het zelf niet echt warm kan houden. De konijnen kunnen elkaar straks wel zien besnuffelen door het gaat alleen elkaar niet verwonden. De 3 rammen en 1 bruin voedstertje zijn eigen van mijn 1e voedster. De 3 andere voedsters heb ik opgevangen 1 bruin/wit hangoor gevonden in het bos ze word geschat op 5 jaar en heeft een oude schotwond in haar oor, dan nog 1 hangoor wit gered van de slacht (ja ik vind namelijk niet dat konijnen er zijn voor hun vachtje) en dan nog een wit konijn uit een oud verlaten koeien schuur gehaald aar de stront letterlijk 1,5 hoog zat. Nu genoeg gekletst hier alvast het begin van de rennen!!!

Het word elke keer zodra we verder zijn weer geupdate !!!

Heerlijk zo'n vader die helpt :D
Afbeelding

Er komen tegels onder het gras en zand te liggen, dan kunnen ze wel lekker graven maar niet ontsnappen :)
Afbeelding

Al een mooi eindje op weg :)
Afbeelding

Zoals jullie zien komen de damens aan de ene kant en de heren aan de andere zodat er niet onverwachts iemand door het gaas gedekt kan worden, want geloof mijn konijnen zijn daar heeeeeeeeeel creatief in ;)

Blacky

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:36

Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. Ik volg dit even. :D

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:53

heel leuk! ben erg benieuwd! ga even volgen ;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:57

Leuk zeg! Ik ben ook benieuwd! :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:49

Jammer dat je de rammen niet laat casteren.
Het probleem gaat nu denk ik zijn dat je rammen helemaal gek worden omdat ze niet bij de vrouwtjes kunnen komen.

We hadden ook zo'n rammetje, sproeide alles vol als die in de buitenren was en de vrouwtjes kon zien. Was ook een heel druk ventje.

Nu na castratie is hij rustiger en heeft hij zijn droomprinses gevonden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:34

Dus je hebt alle ongecastreerde rammen samen zitten naast een hoop dames ?
Ik hou mn hart vast, dit zorgt voor onnodig veel stress en waarschijnlijk een hoop geruzie tussen de heren.
Dit zou ik zeker niet zo doen, laat de mannen gewoon castreren en maak er 1 grote groep van

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:06

Heel erg gaaf idee om mooie rennen te maken en gaat er volgens mij gaaf uit zien.
Toch zou ik over dat rammen castreren en koppelen nog is nadenken.. omdat het met 1 konijntje een keertje niet goed is gegaan, wat heel vervelend is, moeten de anderen daar als het ware hun hele leven de last van dragen.
Ik ben in meer dan 1000 castraties die ik heb laten doen slechts 3 keer een ram verloren.. om nou die andere meer dan 997 alleen te laten zitten, omdat met 3 de grote pech was vind ik niet eerlijk. Ik zou je daarom willen vragen of je er misschien toch nog een keer over na wil denken, wellicht dat je dan groepjes kan maken. Ik zie dat je redelijk dichtbij woont, ik ben bereid om je via mij te laten castreren dan krijg je korting van de opvang scheelt wellicht voor je in kosten.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:53

Mijn rammen zitten al een jaar naast de damens (allemaal in hun eigen hok) ze hebben tot op de dag van vandaag nog nooit naar een vrouwtje gekeken of gevochten of wat dan ook. Mijn ouders fokken al meer dan 30 jaar konijnen voor shows. En zoals bij heel veel fokkers zitten hun top konijnen appart. Zelf ben ik dierenarts assistente (momenteel daar niet werkzaam in) en heb het hier vaak met men da over gehad en het is echt geen probleem als een konijn appart zit. Ik vind jullie reacties heel normaal tuurlijk is het leuker als een konijn 2 aan 2 zit. Maar helaas zijn er sommige die echt niet gekoppeld willen worden. En die tot bloedens aan toe met elkaar vechten. Overgens zullen de heren aan de andere kant van het looppad komen te zitten. Voor de kosten laat ik het overgens niet dat is geen probleem, maar ik heb al mijn drie rammen bij de DA laten checken en helaas net zoals hun vader hebben ze geen sterk hart de kans dat zij overlijden bij een narcose ookal is deze heel licht is bijna 90%. Dit is dat ook de rede dat ik het niet doe. Ik kies dan liever voor een mooi leven naast elkaar zien snuffelen maar niet verwonden/dekken dan dat ik weer 3 van men trouwe vriendjes kan begraven.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:03

5 dames en geen eentje te koppelen? Dat zou ik zeker nog eens proberen! Konijnen horen niet alleen te zitten...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:15

pff, alle konijnen kunnen elkaar zien, kunnen snuffelen, en kunnen door gaas elkaar zelfs likken en min of meer verzorgen. dus ik zie het probleem niet zo
ben benieuwd naar de voortgang, al vind ik het stukje voor al die rennen persoonlijk nogal klein :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:17

Nou het probleem is, dat de rammen al hun hormonen nog hebben en naast heel wat dames zitten.
Hoe denk je dat ze daar op reageren ?
Ze komen straks in een nieuwe omgeving en dan kan een hecht clubje opeens het tegenover gestelde zijn

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:24

WinSel schreef:
Nou het probleem is, dat de rammen al hun hormonen nog hebben en naast heel wat dames zitten.
Hoe denk je dat ze daar op reageren ?
Ze komen straks in een nieuwe omgeving en dan kan een hecht clubje opeens het tegenover gestelde zijn

over het algemeen valt dat wel nog mee, daarnaast kunnen ze elkaar zien, maar kunnen de rammen niet bij elkaar, dus vechtpartijen zullen er niet komen. en als het uit de hand loopt, kan ts er nog altijd voor zorgen dat de rammen de vrouwtjes niet meer kunnen zien.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:28

Duhelo schreef:
pff, alle konijnen kunnen elkaar zien, kunnen snuffelen, en kunnen door gaas elkaar zelfs likken en min of meer verzorgen. dus ik zie het probleem niet zo
ben benieuwd naar de voortgang, al vind ik het stukje voor al die rennen persoonlijk nogal klein :D

De rennen hebben een afmeting van 1m 40 breed bij 1m 20 dus das niet klein hoor ;)
En het probleem is zodra ze bij elkaar inzitten gaan ze vechten tot bloedens aan toe (altans de meiden maar als er een stuk gaas tussen zit laten ze elkaar met rust. Laat ik het zo zeggen mocht het in de toekomst goed gaan dan sluit ik niet uit dat de tussen delen weg gehaald kunnen worden zodat ze we bi elkaar kunnen zitten de tijd zal het leren....

@Winsel het is geen nieuwe omgeving voor hun het is gewoon de ruimte van hun oude verblijven dat eens flink op de schop genomen word. Letterlijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:41

Dus alle konijnen zitten apart in zn ruimte ?

Ben iig benieuwd naar het eind resultaat :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:52

In iedergeval heb je wel acht konijnen die goed verzorgd worden en een mooie buitenruimte krijgen!
Niet nog meer plek voor rennetje :D? Onze opvang zit tjokvol!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:57

Ik volg :) ben benieuwd naar de hokken!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 05:27

Laptopmuis schreef:
In iedergeval heb je wel acht konijnen die goed verzorgd worden en een mooie buitenruimte krijgen!
Niet nog meer plek voor rennetje :D? Onze opvang zit tjokvol!

Men tuin is 30 m diep, er is dus plek zat ;) Maar 8 is genoeg. Heb eventueel nog 1 plekje over voor echt nood.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 05:42

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden, ziet er veelbelovend uit !

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 09:27

Weer een kleine update van de rennen :D
Bij de 1e 4 liggen de tegels er in en nu kunnen daar de frames op.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de andere 3 rennen zijn we nu de tegels aan het ingraven.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:04

cool ben benieuwd naar het eindresultaat

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:05

ik kijk ook mee :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:09

zozo wat een luxe voor de konijntjes, mooi hoor!

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:13

Dat ziet er leuk uit

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:17

Het lijkt er op dat de rennen erg klein gaan worden als ze daar 24/7 in moeten zitten, maar dat komt omdat ik het zonder eindresultaat op foto's niet goed in kan schatten. Ik ben dus benieuwd naar het eindresultaat. Enig idee wanneer het af moet zijn? (of heb ik daar overheen gelezen?)

En ik weet direct dat het een goede keuze van me geweest is geen schuttingen te plaatsen met zo'n smalle tuin, dat werkt nog véél kleiner... ;)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:57

Als ik ooit ook eens zo grote tuin heb wil ik ook een mooie grote ren met konijnen!

Ziet er al mooi uit, en ben benieuwd naar het eindresultaat!