heb ik maar weer eens een nieuw hok gemaakt. En dit keer gewoon 'groot'!!Het is gemaakt van 4 (onder)keukenkastjes van Ikea met een open vak en daarboven 3 lagen voor de cavia's.
het geheel is 1.30 hoog en de brede lagen zijn 2,50 lang. De onderste bak is 1,70 lang.
De onderste en middelste zijn 60 cm diep en de bovenste 40.
Hij is gemaakt van witte meubelpaneel en de bakken zijn bekleed met zeil, de randen van plexiglas met profielen en alles goed afgekit.
Nog een paar kleine dingetjes (schuine randjes mooi afwerken en een leuk knopje op de deurtjes) en dan is hij helemaal 'af'.
Op het moment bestaat de cavia populatie uit:
Moedertje en haar dochter Meisje, haar zus Tante. De jonge kruin Baby en Dikke Moekes met haar dochter Pipo uit een eerder nest en haar 5 jonge kinders van nu 2 weken.
De kinders zijn 3 meiden en 2 jongens en die moeten er dus volgende week al weer af en mogen dan bij de zonen van Moedertje op een strook gras achter bij de paarden lopen.
In totaal heb ik er nu dus 13
.De fotoos van het bouwproces

Alle begin geeft troep en poes wil er ook niets van weten

Zo langzamerhand krijgen dingen vorm.

Ik moest het wel binnen maken, want anders kreeg ik het de deur niet meer door

Hier zijn de kastjes van Ikea in elkaar gezet (was een eitje, op een paar krachttermen na
) en de onderbak staat er al in
Hier is de dubbele bovenbak klaar

Nadat de boel geverfd is in de kleur van de muur erachter is hij door Buuf en mezelf op elkaar gezet

Hier ligt het zeil er in (ook enigszins in kleur en een rib uit mijn lijf
) En met de deurtjes er voor krijgt het al vorm 

En met het plexiglas ervoor (weer een rib uit mijn lijf
) is het uiteindelijk dit gewordenTotaal

Links detail

En rechts

Er komen nog wat cuddle-beds en dan is ie wel vol eigenlijk

Hier een filmpje van toen ze er net inzaten, als je het geluid hard zet hoor je het gepiep waarschijnlijk wel

http://www.youtube.com/watch?v=xQ6C6Bk0 ... e=youtu.be
Momenteel moet de boel nog even tot rust komen. Moekes denkt dat de onderste 2 lagen van haar zijn en de rest zit bovenin

Hopelijk is morgen de rust wat weergekeerd en zitten ze allemaal nog in het hok
Knap werk!
verder super mooi hoor.
. Geniet van je mooie werk.