Een jaar na dato, herinnering aan herder Roc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Een jaar na dato, herinnering aan herder Roc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 20:36

Vandaag is het 26 mei. Een dag met dubbel gevoel. Mijn paard Hugo wordt vandaag 3 jaar, en het is precies een jaar geleden dat ik mijn lieve Roc in moest laten slapen. Hij had een snel groeiende tumor in hals/keel/kaak. [BB] Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!
Ik heb Roc als pupje gekocht, het was net een bolletje wol, zo lief <3

1. Afbeelding

2. Ben veel met hem naar de hondenschool gegaan, hij vond het daar heerlijk, speuren, spelen, en opdrachten uitvoeren :j
Afbeelding

3.Roc groeit op als een lieve, trouwe hond, echt mijn maatje. altijd in voor alles, en gek op water, sneeuw, regen het maakte hem niet uit. ;)
Afbeelding

In het water <3
4.Afbeelding

In zee :)
5. Afbeelding
Kusje :+:
6.Afbeelding

Op de vele wandelingen die we gedurende 10 jaar gemaakt hebben:
7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding
In de sneeuw
10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

Dit is een kleine greep van de fotos door de jaren heen. Ik heb met Roc een prachtige tijd gehad. :j
Hoe gaat het nu met me? Het gaat, ik denk nog iedere dag aan Roc alhoewel er veel mensen zijn die dat belachelijk vinden, het was maar een hond zeggen ze. Maar wel míjn hond, mijn maatje, mijn alles. Een paar maanden terug gingen we een huis kijken om te huren, heb het huis nauwelijks gezien, ze hadden een langharige duitse herder met dezelfde blik als Roc en die bleef maar achter me aan lopen. Ik ben weer dagen van slag geweest.
Ik weet het , de herinneringen koesteren en me erover heen zetten, maar wat mis ik hem , nogsteeds...
Alle bokkers die me toendertijd zo onwijs gesteund hebben, heel hartelijk dank, ik denk nog vaak aan de lieve woorden en gedichtjes.

En als ik dood ben,
huil maar niet.
Ik ben niet echt dood,
moet je weten.
Het is maar een lichaam
dat ik achterliet.
Dood ben ik pas echt,
wanneer jij mij bent vergeten..

CarinaR

Re: Een jaar na dato, herinnering aan herder Roc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:38

Ahjee, is dat al weer een jaar terug, ja ik heb toen inderdaad meegelezen.
Sterkte hoor.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 21:09

Dankjewel Carina :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:24

Jeetje ja das dubbel, aan de ene kant vreugde vanwege Hugo, aan de andere kant nog wat verdrietig :(:)
Sterkte...het verdriet slijt maar dat kost tijd...hij maakte deel uit van je leven zo gek is het niet dat je zo nu en dan door een blik van een andere hond weer verdrietig bent.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:37

Wat was ie prachtig he...Koester de mooie tijd die jullie hebben gehad :*
Ik moest even slikken van het gedicht, tranen in mijn ogen. En zo waar !
Dubbele dag... :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:43

wat een prachtige hond was het! <3
(Ik kan wel begrijpen dat je er nog steeds ziek van bent....ik ben 6 jaar geleden mijn berner verloren van vijf jaar oud.Als ik er aan terugdenk draait mijn maag weer om,en ik heb een foto naast mijn bed)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:43

Éen jaar geleden alweer. Wat gaat de tijd toch snel.
Roc, die lieve knappe grote vriend van je.

Knuffeltje voor je Astrid. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 23:01

Narnia, ja het kost idd veel tijd om verdriet te doen laten weggaan... :\
Leonie, afgezien van het verdriet heb ik verschrikkelijk veel mooie herinneringen aan mijn pluizebol, die mijn hart laten glimlachen :) Het gedichtje is idd uit het hart gegrepen...
Geerke, dankjewel, zeggen de mensen tegen jou ook dat het belachelijk is om een hond zo te missen?? Een knuf voor je :(:)
Dankje Yvonne, tijd gaat zeker snel, een knuf terug, het was voor jou vorig jaar ook lang niet makkelijk en ik weet dat je het nog vaak moeilijk hebt :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:17

Oh, dat is zo vreselijk..., heel, heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:) .
Ik kan het hier al niet droog houden, denk te weten hoe je je voelt :(:) .
27 juli a.s. is onze eerste hond er al 9 jaar niet meer en ik kan geen vijf minuten over d'r praten zonder dat er tranen komen...
achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering Y;( .

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:02

Och wat gaat de tijd toch snel, ik kan me je topic nog zo goed herinneren.. Vreselijk :(:) Heel veel sterkte, kan me goed voorstellen dat ondanks dat het 'al een jaar' geleden is, je nog veel aan 'm denkt, verlies van een hond heeft gewoon veel impact.. Mijn reu is net twee en soms denk ik er wel eens aan he, hij heeft niet het eeuwige leven, en daar word ik dan gewoon een beetje naar van :=

Wat ik dus wil zeggen, volgens mij is het helemaal niet belachelijk om 'slechts een hond' zo te missen, sterkte :(:)

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:31

Ach die lieve Roc, jullie liefde en plezier spat gewoon van de foto's af <3
Kan me er alles bij voorstellen dat je hem nog steeds heel erg mist! Logisch toch... als je zo'n band hebt gehad samen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 13:33

Manon, dankjewel, jouw hond al 9 jaar niet meer, :(:) ik heb veel honden gehad, maar roc was écht superspeciaal, mijn maatje, mijn uitlaatklep voor alles.
Neej, ja ik herinner me dat je vaak in het topic me een hart onder de riem stak, wat heeft me toen al die berichtjes en medeleven goed gedaan, het was echt heel bijzonder.
Lekker genieten van je hond, bij Mimi denk ik dat soms ook wel eens, maar het is beter niet zo te denken, gewoon lekker genieten van onze lieverds :j
Lida, idd, ik heb nog nooit zoveel van een dier gehouden als van Roc, ik moet nog heel vaak slikken als ik aan hem denk, maar de mooie herinneringen komen altijd weer naar boven :)

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:34

Een hond verliezen die je zo lang hebt gehad is zwaar en zoiets verwerken duurt heeeel lang! Ik kan dat helemaal begrijpen hoor.
En die mensen die zeggen het is 'maar' een hond?! Voor hun misschien maar voor jou was het duidelijk meer dan dat!

Heel veel sterkte!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:39

Ook al is het 'al' een jaar, verdriet slijt niet zo snel... zeker niet als je zo vergroeit bent met je maatje, je hond. Ik ken je gevoel, mijn lieve vriend is bijna een halfjaar geleden (niet te geloven hoe snel de tijd gaat...) thuis overleden in zijn mandje.. Veel sterkte, het was een prachtige hond :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:41

Wat woon jij leuk zeg!
Een jaar gaat snel om en de herrinnering aan zo'n fijne hond zal nog lang blijven nazinderen :(:)

Hoe gaat het met Blensink eigenlijk?
Ik had haar topic gevolgd toen ze haar paardje moest laten inslapen, hebben jullie nog contact?

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:07

Jeetje sterkte zeg, en het is helemaal niet raar dat je hem zo mist..
Vorig jaar is mijn kat overleden door vergiftiging, ik heb haar kermend en al gevonden, als iemand over der begint hou ik het niet droog, ook nu ik eraan denk komen de tranen al omhoog.
Mijn Berner is nu een jaar of 5 terug geleden, heb veel om haar gehuild, ze was mijn steun en toeverlaat, alleen tjah ruim 9 jaar voor een berner is oud.. Sinds vorig jaar kan ik weer over haar praten zonder dat er tranen komen, maar wel draai ik nog steeds mijn hoofd om als ik een andere berner zie lopen en doe mijn best om hem te kunnen aaien haha :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 17:25

thyra89, Het verwerken duurt idd erg lang en gaat met ups en downs, zo denk je dat je er eindelijk een beetje overheen bent, en zo stromen de tranen weer over de wangen..
Solleke-Noah, sterkte ook met je verlies :(:) ik was idd heel erg vergroeid met mijn pluizebol
iana, dankjewel! Met Blensink gaat het prima, sterker nog, we wonen binnenkort in hetzelfde huizenblok :)
Peer-hvj, wat erg van je kat :oo verschrikkelijk, hoe kan iemand toch zoiets doen? En dat wat je hebt met je hoofd omdraaien als je een berner ziet herken ik ook, doe ik ook namelijk :\

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 22:15

Ik vond nog één van mijn favoriete fotos van Roc en mij samen <3 Ik wil die ooit nog eens laten uitvergroten...

Afbeelding

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:42

Alweer een jaar geleden. Ik weet nog wel dat ik je topic volgde en dacht aan het moment dat ook mijn hond een keer zou komen te overlijden. Elke keer als je update las had ik tranen in mijn ogen (en nu weer). Op 1 maart van dit jaar is mijn bulldog overleden en ook ik mis hem nog elke dag. En inderdaad, sommige mensen begrijpen niet dat je een hond zo kan missen maar niets zo trouw als een hond. Daar kunnen mensen nog wat van leren.

Ik wil je veel sterkte wensen..

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:49

Tja... Wat kan een mens van een hond houden... Mijn eerste labrador heb ik op 2 november 2009 verloren op 9 jarige leeftijd. Nog steeds schiet ik vol als ik aan hem denk...

Sterkte!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 23:17

Oh Diaantje, wat erg dat je bulldog toch is overleden en nog zo kort terug ;( Heel veel sterkte en een knuf :(:) :(:)
Petpa, ja ik heb van Roc veel en veel meer gehouden dan van menig mens, ik heb zelfs soms wel eens gedacht , misschien is het wel heel raar om zoveel van een hond te houden. Maar Roc was zo mijn maatje, zonder iets te zeggen begreep hij me, hier in Spanje kijken mensen me alleen maar raar aan, die begrijpen dat niet.

Dankjulliewel allemaal weer voor de berichtjes, doet me erg goed, ook zie ik hoeveel mensen er in hetzelfde schuitje zitten..... helaas

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:19

rocymax schreef:
Oh Diaantje, wat erg dat je bulldog toch is overleden en nog zo kort terug ;( Heel veel sterkte en een knuf :(:) :(:)
Petpa, ja ik heb van Roc veel en veel meer gehouden dan van menig mens, ik heb zelfs soms wel eens gedacht , misschien is het wel heel raar om zoveel van een hond te houden. Maar Roc was zo mijn maatje, zonder iets te zeggen begreep hij me, hier in Spanje kijken mensen me alleen maar raar aan, die begrijpen dat niet.

Dankjulliewel allemaal weer voor de berichtjes, doet me erg goed, ook zie ik hoeveel mensen er in hetzelfde schuitje zitten..... helaas

Zoveel van een hond houden is niet raar...

Het is heel herkenbaar!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:20

En jaar alweer?

Jeetje wat vliegt de tijd :(

Sterkte nog maar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 23:30

Dankje Petpa <3
Idd Chantal, de tijd vliegt gewoon voorbij, kan het zelf soms nauwelijks geloven.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:34

Wat zielig zeg!Sterkte:(:)
Wat een mooie hond <3
En wat je met hem doed zo leuk, daar kunnen veel honden van dromen :+: