Nugget heeft 4 baby's! (volgtopic)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Nugget heeft 4 baby's! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:20

Hoi :D

Ik woon nog niet zo lang op de boerderij, mn stiefvader woont er al z'n hele leven en ook zijn er dus al jaren nestjes. Hij vertelde dat hij de katjes nooit laat leven, dat vond ik héél erg om te horen en toen ik zag dat Nugget (zo heb ik de kat genoemd) gedekt werd door de andere stalkat die een kater is lette ik héél goed op! En ja hoor, precies op de dag dat ik het eerste examen had, 15 mei, kwam ik in de stal om hooi voor de pony's te halen en zag ik Nugget zitten, haar staart en achterwerk waren helemaal nat! Ook was haar enorme buik weg! Ik heb haar geobserveerd en zag dat ze naar het stro ging, maar ik kon niks vinden. Toen ik thuis kwam 's middags had mn moeder het al aan mn stiefvader verteld en hij had ze gevonden máár ze leefden nog! Ik heb meteen gekeken en het zijn er 4, ze zijn héél erg lief!

Afbeelding

En mamsie:
Afbeelding

Alleen Nugget was nooit een tamme kat en doordat ik haar een paar maanden elke dag eten gaf vertrouwde ze me meer. Ik kan haar nog steeds niet aaien. Ze gromde toen we keken, maar de dag erna gromde ze nog maar een seconde en vandaag gromde ze helemaal niet meer! Alleen als er vreemde mensen komen kijken gromt ze en dit laat ik dus ook niet toe omdat ik bang ben dat ze de kittens gaat verslepen en de hond ze te pakken krijgt. Gisteren heb ik ze voor het eerst even vastgehouden, terwijl Nugget zat te eten aan de andere kant van de stal en ze heeft ze niet versleept! Dus heb ik ze vandaag weer even vastgehouden terwijl Nugget aan het eten was en heb van ze allemaal apart een foto gemaakt.

De eerste rode:
Afbeelding

De tweede rode:
Afbeelding

De grijsgestreepte:
Afbeelding

De grijsgevlekte (ik weet niet zo goed hoe je die kleur nou noemt):
Afbeelding

Foto's van 15 mei:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van 16 mei:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto van 17 mei:
Afbeelding

We moeten dus erg voorzichtig aan doen omdat Nugget anders de katjes gaat verslepen. Het nestje mag blijven en Nugget gaat aan de pil. We houden misschien 1 of 2 katjes en de rest gaan naar een goed ander huisje. Ze liggen nu tussen 2 strobalen haaks op elkaar zodat ze lekker beschut liggen, zodra de oogjes open gaan, ze gaan lopen en dus ook gaan klimmen maak ik een gedeelte voor ze van caviarenhekjes met handdoeken, verstopplekjes, speeltjes, water en voer.

Een reactie zou leuk zijn!

Ik ga proberen elke dag foto's maken en ze hier plaatsen :))

dromertje2

Re: Nugget heeft 4 baby's! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:22

Schattige kittens!

Maar een vraagje, je zegt dat ze niet zo tam is en dat je ze zelf niet kan aaien, hoe ga je dan de pil geven?
Je kan het in haar eten doen maar dan ben je niet zeker of dat ze het opeet.
Is sterilisatie niet een betere oplossing?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:22

ahw, wat een ontzettend schattige beestjes Laura, ik ga ze zeker volgen! :+:

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:24

chanel1985 schreef:
Schattige kittens!

Maar een vraagje, je zegt dat ze niet zo tam is en dat je ze zelf niet kan aaien, hoe ga je dan de pil geven?
Je kan het in haar eten doen maar dan ben je niet zeker of dat ze het opeet.
Is sterilisatie niet een betere oplossing?

ze wordt steeds tammer en ik kan haar wel 'aanraken' maar dan is ze ook zo weer weg :j
we gaan de pil door het voer doen en als het niet werkt moeten we toch sterilisatie doen ja :j
we proberen eerst de pil :j

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:25

Kan de kater niet beter gecastreerd worden, en de poes gesteriliseert? Anders is de poes wel aand e pil maar kan de kater wel zijn lusten nog botvieren op haar? Lijkt me voor beide beter als de hormonen wat gedempt worden?
Ik weet niet precies hoe dat zit met de pil, maar hoe moet je die elke dag geven aan de half-wilde-kat?

Het zijn wel leukerds hoor, die jonge katjes! Vooral die ene grijs-gevlekte!

Edit: ik zie dat mensen mij al voor waren..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:25

Wat een mooie katjes :)
Gelukkig dat dit nestje mag blijven leven en ze een baasje krijgen.

Een tip:
Kat aan de pil is voor een tijdelijke periode een goed idee, maar niet voor altijd.
Mijn paard staat ook op een boerderij waar precies hetzelfde gebeurde met jonge katjes.
De 2 poezen kregen al 2 jaar de pil, maar werden toch weer zwanger.
Waarschijnlijk hebben ze de pil uitgespuugd o.i.d.
Helemaal als de katten bij jou schuw zijn, zal het helemaal lastig zijn.
Beste is steriliseren, ben je er in één keer vanaf.

Edit: ik zie dat ik niet zo origineel ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:26

De pil is voor een kat eigenlijk geen optie. Katten braken regelmatig dus de pil krijgt ze er heel snel uit ;)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:27

De kater is héél erg bang, alleen als ik naar hem kijk is die al weg dus die kunnen we nooooit vangen!
De pil moet 1 keer in de paar weken en we gaan em prakken en door het voer doen. Nugget krijgt nu ook af en toe wat blikvoer en dat vind ze héérlijk dus ik twijfel er niet aan dat ze het niet opeet. Als blijkt dat het niet werkt wordt ze gesteriliseerd :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:28

Wat een schatjes zeg, ik volg!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:29

__Lauraa schreef:
De kater is héél erg bang, alleen als ik naar hem kijk is die al weg dus die kunnen we nooooit vangen!
De pil moet 1 keer in de paar weken en we gaan em prakken en door het voer doen. Nugget krijgt nu ook af en toe wat blikvoer en dat vind ze héérlijk dus ik twijfel er niet aan dat ze het niet opeet. Als blijkt dat het niet werkt wordt ze gesteriliseerd :j

Dat gebeurde dus precies zo op de boerderij waar m'n paard staat.
Ook door vlees geprakt.
Maar allebei de poezen werden toch weer zwanger.
Nu zijn ze gelukkig allebei gesteriliseerd.
Net wat Demolenhoek zegt, katten braken het makkelijk weer uit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:31

En hoe zie je dat het niet werkt?

Juist ja, door weer een nest kittens, die er al meer dan genoeg zijn.

Denk er ook aan dat je de kittens die je gaat bijhouden ook al vanaf 6 maanden ongeveer geslachtsrijp zijn.
Dus daar moet je ook maatregelen voor nemen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:32

Bedankt voor de tips, maar misschien weten jullie wel hoe boeren zijn, liever geen geld uitgeven aan een kat. We hebben nu de pil al erdoorgekregen omdat dat niet veel kost, we gaan het eerst zo proberen en als het niet lukt gaan we toch over op sterilisatie. Hier hoeft nu niks meer over gezegd te worden ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:35

Ik wil niet veel zeggen, maar als laura er niet was waren deze katjes allang dood geweest.
Ze heeft nou eenmaal niet veel te zeggen, omdat het niet haar katten zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:36

__Lauraa schreef:
Bedankt voor de tips, maar misschien weten jullie wel hoe boeren zijn, liever geen geld uitgeven aan een kat. We hebben nu de pil al erdoorgekregen omdat dat niet veel kost, we gaan het eerst zo proberen en als het niet lukt gaan we toch over op sterilisatie. Hier hoeft nu niks meer over gezegd te worden ;)

:) Ik weet precies hoe dat gaat op boerderijen.
Ik vind het al super goed, dat je dit voor elkaar hebt gekregen zover.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:37

Wat een schatjes!

Ik vind het super dat je je zo inzet voor de katten :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:38

Wat een schatjes zijn het zeg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:39

__Lauraa schreef:

Lekkere vooroordeel over boeren :+ Ik ken wel genoeg boeren die goed voor hun katten zorgen. En deze gaan ook allemaal netjes naar de DA om geholpen te worden. En als er ook maar iets is met de katten staan ze ook gelijk bij de DA.
En als de kat te ziek is, dan worden ze ook netjes uit hun lijden verlost. Alleen dit doen ze wel zelf.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:41

Solleke_Noah schreef:
Wat een schatjes!

Dankjewel! Leuk om te horen :D !

----------
over vooroordelen, op veel boerderijen is het zo dat de katten niks waard zijn, ze verdienen er hun geld niet mee dus stoppen ze hun geld er ook niet in. er zijn vast inderdaad genoeg boeren die wel goed voor hun katten zorgen, maar de meeste niet en vooral ouderwetse boeren niet. en het is geen vooroordeel maar het is hoe ik het meemaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:45

__Lauraa schreef:
Solleke_Noah schreef:
Wat een schatjes!

Dankjewel! Leuk om te horen :D !

----------
over vooroordelen, op veel boerderijen is het zo dat de katten niks waard zijn, ze verdienen er hun geld niet mee dus stoppen ze hun geld er ook niet in. er zijn vast inderdaad genoeg boeren die wel goed voor hun katten zorgen, maar de meeste niet en vooral ouderwetse boeren niet. en het is geen vooroordeel maar het is hoe ik het meemaak.

Citaat:
maar misschien weten jullie wel hoe boeren zijn

Hier heb je het over alle boeren.

En ik weet ook wel dat niet alle boeren goed voor hun katten zorgen. Maar tegenwoordig hoor en zie ik het veel meer dat ze er wel goed voor zorgen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:47

nou dan hoor er nog het woordje 'kunnen' tussen.
'maar misschien weten jullie wel hoe boeren 'kunnen' zijn.
vooral ouderwetse boeren gaan zo met katten om.
maargoed dit is een zinloze discussie en aan dit nestje is niks meer te veranderen,
ik ben allang blij dat ze nog leven en dat ze mogen blijven tot ze groot genoeg zijn om weg te gaan bij hun mamsiel. (als de hond ze niet opeet)!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:54

Mooie kittens <3

Er zijn van die speciale vangkooien voor katten (volgens mij ook te lenen bij de dierenbescherming). Als je de kat daarin gevangen hebt, kan je haar zo naar de DA brengen :) .

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:22

Oh wat zijn ze leuk! :+:

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:32

het is inderdaad nogal een vooroordeel. Bij ons op stal lopen 7 katten, allen netje geholpen.
De 2 moederpoezen hebben allebei 1 nest mogen krijgen waar er van 5 van gebleven zijn en ze zijn nu allemaal geholpen.
Verder zou ik zelf dan de castratie wel betalen, die kat word elke keer zwanger, moet elke keer bevallen van een stuk of wat kittens en wat krijgt ze ervoor terug? Niets, want de kittens worden vermoord (op dit nestje na dan)
Ik zou nog maar eens een gesprek met je stiefvader aangaan en anders voor de moederpoes ook maar een ander huis zoeken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:33

western4ever schreef:
het is inderdaad nogal een vooroordeel. Bij ons op stal lopen 7 katten, allen netje geholpen.
De 2 moederpoezen hebben allebei 1 nest mogen krijgen waar er van 5 van gebleven zijn en ze zijn nu allemaal geholpen.
Verder zou ik zelf dan de castratie wel betalen, die kat word elke keer zwanger, moet elke keer bevallen van een stuk of wat kittens en wat krijgt ze ervoor terug? Niets, want de kittens worden vermoord (op dit nestje na dan)
Ik zou nog maar eens een gesprek met je stiefvader aangaan en anders voor de moederpoes ook maar een ander huis zoeken.

Nou, het in het oosten zijn nog wel veel van die ouderwetse boeren hoor. Daar komt het geld voor het dierenwelzijn.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:55

wat een knappe kittens, super dat je ze hebt geholpen! Hopelijk werkt de pil bij de kat. Misschien kun je bij je stiefvader als argument gebruiken dat de pil op langdurige termijn veel duurder is dan een sterilisatie en dat er kans is dat de kat een baarmoeder ontsteking krijgt? Zeker als ze al een keer jongen heeft gehad is die kans groter.
Het valt in ieder geval te proberen als argument en misschien kun je nog korting krijgen bij de dierenarts als je ook de kater tegelijk laat castreren. Die is niet tam las ik, dus dan zou je de dierenambulance in de regio kunnen bellen om een vangkooi te lenen. Met wat blikvoer erin heb je hem zo te pakken!
Als je het er wel bij je stiefvader er doorheen krijgt zou ik wel even wachten met sterilisatie tot de kittens oud genoeg zijn.

En sommige bokkers hierboven wil ik het advies geven om even langs de pearl o.d. te gaan om uw ogen te laten checken, want er is al iets van 3 keer gezegd dat het een zinloze discussie over welke boeren helemaal fantastisch zijn en welke niet..... :+