En als ik dan 1 keer roep "kom voor" en ze komt gelijk netjes voor me zitten, lopen ze hard weg

Dit bewijst zich maar weer, ze kunnen het wel!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LecyTinker schreef:Aha, ja... stemcommando's werken hier ook niet altijd super. Hij is getraint op "hier" als hij moet komen. Helaas doet hij dat niet zo goed. Maar als ik MIMIMIMIMI roep in een hoge toon, dan staat hij gelijk naast me. Ik bezie het dan maar zo dat elke hond graag zijn eigen dingen hoort en niet elke hond onder de standaard trainingsmethode valt.
Zo merk ik ook dat hij idd beter reageerd op lichaamlijke commando's, dan op stemcommando's. Hoewel de basis commando's prima werken ( zit, lig, wacht, spreek etc).
Maar zo merk ik ook dat mn duitse herder een enorme aansteller is en gilt al als je naar hem kijkt. Dus hij valt ook duidelijk buiten het stereotype van zijn ras.
Maar dat is vaak het probleem. mensen stereotyperen graag en daar komt ook het idee vandaan dat beagles niet kunnen luisteren. het is vaak het werk dat je erin steekt wat je terug ziet.
@Lisanne... buitenshuis is mijn beagle totaal niet geintereseerd in voedsel. Ook op training pakte hij het niet eens aan. Een knuffel echter is zijn drug-of-choice.
Angeliquee18 schreef:@ annepaardoes,
Ik ben inderdaad soms iets te laat haha!
Dat viel me voorral op bij dat filmpje,
Wij werken ook ontzettend veel met gebarentaal,
Soms train ik met niks te zeggen, echt alleen uit hand gebaar,
En dat werkt ook super goed moet ik zeggen!
annepaardoes schreef:Tuurlijk kunnen beagle's wel luisteren
Nog een tip: Denk aan de timing van je commando's. Bij bijvoorbeeld het in de auto springen of het volgen ben je eigenlijk zelf al in beweging en daarna volgt het comando.
pluisje88 schreef:Netjes hoor.
Niet luisteren zeggen ze over jacks ook maar is compleet flauwe kul. Alle honden kunnen luisteren, de ene is nou eenmaal wat makkelijker dan de andere maar ze kunnenhet allemaal. Die luisteren toch niet is een excuus om er geen aandacht, werk en tijd in te stoppen om het ze te leren