Baby konijntjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:00

4 weken terug heb ik Nijntje laten dekken door een Teddy Dwerg. Ze kan dus elk moment bevallen, ze is al begonnen met het nestje bouwen.
Via dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de schattige nijntjes. :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:34

Oei oei oei meid toch...
Een knaagsteen, een bak VOL gemengd voer en dan ook nog laten dekken door een teddy...
Wat haal je je op de hals...

Waarom nou toch -O-

horzlover

Re: Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:37

Winsel mag ik vragen waar jij je druk om maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:38

ten eerste de vacht , ten tweede het asiel zit vol met teddy's en den derde wat voor nut heeft het?

de ram zit onder de klitten een rasloze dame , en dan gemengd voer en een knaagsteen ;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-12 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:38

Waar ik mij druk om maak ?
Opvang centra in heel nederland zitten OVERVOL, er is een konijnen overschot in Nederland
En dan ook nog een teddy ram die onder de vilt klitten zit...
Aan het voer en de lik steen zie je dat TS er te weinig verstand van heeft
Het is ongelofelijk hoe egoistisch mensen zijn, iedereen zou es moeten kijken in een opvang
Misschien opent dat hun ogen, ik kan me hier zo kwaad om maken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:39

horzlover schreef:

Ik denk de algehele zorg, de kennis die al niet aanwezig is van goede voeding etc. en dan een Teddy kruising die vaak onkambare vachten oplevert. Het grote overschot aan Teddy's en deze Teddy heeft het vilt al in de vacht hangen. Ik snap het wel.

Ik zou zeggen http://www.bunnybunch.nl

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:42

horzlover schreef:

Gemengd voer is junkfood voor konijnen. Ze hebben genoeg aan de gewone korrel met genoeg hooi en verse groente.
Een liksteen is erg slecht voor een konijn, ze kunnen er behoorlijk ziek van worden. (ik weet zo even niet meer welke)
Daarbij ben ik ook niet voor het hobby-fokken van konijnen. Er is inderdaad een groot overschot.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:42

WinSel ik voel me nu een slechte konijnen eigenaar.....

Ik heb een konijn overgenomen van de straat zeg maar die van ons krijgt ook af en toe een knaagsteen en een keer per dag 3/4 bakje voer....

Nee oke maar dan heb ik weer iets geleerd

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:44

Hoofdvoer voor een konijn is ONBEPERKT hooi, en dan 25 gram per kilogewicht per konijn aan korrel, geen gemengd !!!
Liksteen is erg slecht, ze kunnen er blaasgruis van krijgen

Neem es een kijkje op mijn site, zie onderschrift

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:45

WinSel volgens mij heb ik al eens met jouw gepbt en op jouw aanraden al wat verandert....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:46

horzlover schreef:
WinSel ik voel me nu een slechte konijnen eigenaar.....

Ik heb een konijn overgenomen van de straat zeg maar die van ons krijgt ook af en toe een knaagsteen en een keer per dag 3/4 bakje voer....

Nee oke maar dan heb ik weer iets geleerd

Je bent natuurlijk niet direct een slechte konijneneigenaar, maar als iemand bewust een konijn laat dekken ga je er vanuit dat die zich iets meer in leest dan normaal.

Ik vind het dus super goed dat je een konijntje van de straat hebt opgenomen. Wellicht dat je, je verder kan inlezen op bunnybunch.nl en de site van Winsel over voeding en knaagstenen. Dan gaat je konijntje het helemaal leuk krijgen :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:47

Tja ik heb al een knaag probleem en we zijn van alles aan het proberen om er af te komen meer hooi minder hooi mais *sorry* knaagsteen*sorry* speeltje enz maar mijn ouders werken niet mee aan de enige oplossing nog een konijntje er bij...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:49

Je hebt veel wilgen knaag spullen, die zijn konijn vriendelijk en ze zijn er vaak dol op !

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:49

En zelfs dat is niet de oplossing tegen knagen, ze zijn gewoon knaaggraag, ik zelf werk veel met wilgen, onbeperkt hooi, en ruimte. En een maatje dat is wel heel belangrijk natuurlijk, maar niet de oplossing tot het niet knagen, maar dat is een knaagsteen ook niet, dus die zou ik zeker niet geven :n

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:52

Faniek ik heb nu winsel ge pbt voor tips maar ze heeft echt al twee gaten naar buiten gegeten en kan onbeperkt naar buiten

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:52

al doet ze het niet helemaal juist.

is het niet mogenlijk om het om een wat subtieler te brengen?
vind het allemaal net iets te bot. :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:55

Nee dit soort praktijken kunnen niet stabieler
Ik zou zeggen, kom eens een dagje helpen in een konijnen opvang, geloof me, het opent je ogen

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:00

Tja dit zullen niet de reacties zijn waar je op zit te wachten, TS, maar zoals mijn voorgangers al zeiden is dit gewoon erg dom geweest. Zie dat je 21 jaar bent, oud en wijs genoeg om je in te lezen en te verdiepen in bepaalde dingen in plaats van roekeloos een ram bij je voedster zetten.

Om te beginnen al het teddy rammetje dat je gekozen hebt, het arme mannetje zit onder de klitten en vervilte vacht. Niet eens zo gek aangezien de meeste teddy's erg lastige vachten hebben om netjes te houden, dit vereist veel tijd van de eigenaar om het goed te houden maar das geen excuus om je konijn dan maar te verwaarlozen. Sowieso zou ik er nooit voor kiezen om een een konijn in dergelijke conditieop mijn voedster te zetten.. Bovendien is het echt niet verstandig om met rasloze konijnen te vermeerderen. Wil je echt graag een nestje, meld je dan aan bij een konijnenopvang dan mag je 8 weken pleeggezin zijn voor die schattige wolletjes. Of pak het echt goed aan, neem een echt ras, meld je aan bij een vereniging en ga fokken om het ras te verbeteren. Een 'gelegenheidsnestje' zoals in jou geval heeft alleen maar meer dierenleed tot gevolg..

Naast het hele nest verhaal zie ik in de foto's nog meer dingen terug waar ik niet blij van wordt. Een liksteen, boterhammen, volle bak gemengd voer... Nog geen halfuurtje research op het internet leert al dat deze dingen echt niet goed zijn voor je hupsel.

Ik hoop echt van harte dat de jonkies die geboren gaan worden stuk voor stuk goed terecht komen bij toegewijde baasjes. Helaas zie ik in de opvang waar ik vaak kom steeds meer langharige konijnen binnenkomen. Afgestaan vanwege tijdgebrek maar vaak ook op straat gedumpt, allemaal met vreselijke vachten, wonden op de huid, enzovoort. Het kost de medewerkers van het asiel vaak dagen om deze nijnen op te lappen. Baasjes vinden is vervolgens ook niet makkelijk, want wees eerlijk hoeveel mensen willen nu een konijn met zo'n vacht en alle verantwoordelijkheden die erbij komen. Persoonlijk zou ik ook niet snel voor een langharig konijn gaan.. buiten het feit dat ik niet van tuttelen hou vind ik het ook gewoon zielig, wil mijn konijnen lekker konijn laten zijn, loslopen door de tuin en met 4 pootjes op de grond. Steeds oppakken en borstelen vinden konijnen echt niet leuk..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:01

Ik vindt het erg sneu zoals jullie reageren. Misschien zijn bepaalde dingen niet helemaal zoals je het zou willen zien maar ik heb al vele malen erger gezien. Dus om TS nou helemaal af te gaan kraken.
Geef dan liever tips zodat ze het kan verbeteren.

Er zijn overigens ook goede gemengde voeren. ik geef ook een gemengd voer waar wel alles van opgegeten wordt en sinds de 2 jaar dat ik dit voer geen zieke konijnen en geen gebitsproblemen dus ben er zeer van overtuigd. Dit is overigens volledig natuurlijk en geen kunstmatige mix. Hoofdbestanddeel is hooi wat ze hier krijgen.

Hier is vanochtend een nestje geboren van 6. Raskonijnen geen mengelmoesje.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:04

Wilawander schreef:
Ik vindt het erg sneu zoals jullie reageren. Misschien zijn bepaalde dingen niet helemaal zoals je het zou willen zien maar ik heb al vele malen erger gezien. Dus om TS nou helemaal af te gaan kraken.
Geef dan liever tips zodat ze het kan verbeteren.

Er zijn overigens ook goede gemengde voeren. ik geef ook een gemengd voer waar wel alles van opgegeten wordt en sinds de 2 jaar dat ik dit voer geen zieke konijnen en geen gebitsproblemen dus ben er zeer van overtuigd. Dit is overigens volledig natuurlijk en geen kunstmatige mix. Hoofdbestanddeel is hooi wat ze hier krijgen.

Hier is vanochtend een nestje geboren van 6. Raskonijnen geen mengelmoesje.

+1 & gefelisiteerd met je baby's wilawander :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:08

Nou de dingen die hierstaan kan je van leren en als jij jongen wilt en ze zelf houd mag je ze van mij laten dekken, als jij dat leuk vind voor een keertje ach waarom niet.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:09

Tja je hebt wellicht gelijk wilawander dat we er zo bovenop zitten. Maar ik wordt er soms zo moedeloos van. In 'opvangland'' doen mensen zo hun best om mensen van goede voorlichting te voorzien, konijnen uit verwaarloosde situaties op te knappen en weer te herplaatsen. En dan kom je weer zo'n topic tegen waarin gewoon dingen voor komen die met minimaal inlezen voorkomen kunnen worden.

En dan kijk ik naar 1 van mijn pleegkonijnen van vorig jaar, jong vrouwtje met zeer moeilijk vacht op straat gedumpt. Wellicht afkomstig uit een zelfde soort nestje van TS? Misschien door de fokker aan mensen verkocht met de beste bedoelingen maar na een half jaar op straat gezet, uiteindelijk goed terechtgekomen maar het had zo anders kunnen aflopen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:11

wij krijgen nu ook een nestje konijnen, beetje onverwacht maar vind het eigenlijk best grappig

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:21

..... edit ze zijn net geboren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:24

Mijn konijn is precies 31 dagen geleden gedekt. Helaas nog niets gezien. Dus ik hoop het nog. :)

Ts: wat super leuk! Veel plezier met ze. :)