Geheel onverwacht, Mijn nieuwe aanwinst! Teddydwergje Suus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Geheel onverwacht, Mijn nieuwe aanwinst! Teddydwergje Suus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 21:05

Hoi! :D

Ik heb hier nog nooit foto's gepost, maar dat werd nu wel tijd denk ik zo!
Nouja, eerst maar eens vertellen hoe ik aan suusje gekomen ben..
Ik was vandaag aan het winkelen in Oss met mijn moeder, toen we een superschattig konijntje in de pet's place zagen.. het was liefde op het eerste gezicht, ik moest en zal dat konijntje hebben.. :+
Mijn moeder vond hem ook heel erg leuk, maar mijn vader die heeft gezegd, er komt hier geen konijn in. Nu heb ik thuis zo snel mogelijk (een half uur) iets verzonnen en het hem toen met hulp van foto's en uitleg aan hem gevraagd, en tot mijn grote verbazing zei hij ja! Dus hup gelijk de auto in, weer die 20 km rijden, en daar zat ie dan.. een half uurtje voor sluitingstijd kon ik mijn konijntje in mijn armen sluiten <3
Ik heb aan mijn zusje van 12 beloofd dat zij er ook gewoon lekker mee mag spelen en kammen, ik betaal alle kosten.
Suus is 10 weekjes oud, en 25 cm klein. Hij verblijft nu tijdelijk in een cavia hokje, want ik moet nog even een leuk hok voor hem kopen. Ik zit nog te twijfelen om hem naar buiten te doen als het warm genoeg is, of dat ik hem binnen hou. Want als ik hem gewoon in een ruim konijnenhok hou binnen komt hij ook niks te kort, aangezien ie gewoon door het huis rond mag hupsen.
Ik ga nog een rennetje voor hem kopen, met dak, die ik in het gras kan zetten zodat ie af en toe ook lekker kan grazen.
Suus is echt heel erg tam en extreem rustig, hij is het al vanaf zijn geboorte gewend om op schoot te zitten en hij kan echt uuuren lang bij je zitten :+: Terwijl hij ook hel erg nieuwsgierig is en zijn kleine oortjes constant aan het draaien zijn.
Het enige zielige aan suus is dat suus een jongetje is :o
Ik heb gelijk een kammetje gekocht, en selective voer voor jonge konijntjes.

Helaas voor suus komt er geen vriendje bij. Hij krijgt wel alle aandacht die hij zich kan wensen en mag lekker los :)

Ik zit erover te twijfelen of ik de haartjes boven zijn ogen een beetje weg knip (maar niet dat het er geknipt uit ziet) aangezien alles voor zn oogjes hangt. Wat zal ik doen?

Nou.. kijk en geniet (en smelt <3) van suus!

Zijn mooie blauwe oogje! (dat heeft hij aan beide kanten)
Afbeelding
Nu al een model _/-\o_
Afbeelding
Hier wast ie zich!
Afbeelding
En dit is suus toen ie net uit zijn reismandje kwam.
Afbeelding

Meer foto's en topic's volgen!

xxx

WinSel

Re: Geheel onverwacht, Mijn nieuwe aanwinst! Teddydwergje Suus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:13

Leuk konijntje hoor !

Ben je zeker van het geslacht ? En waarom komt er geen maatje meer bij ? 1 konijn is geen konijn...

Veel plezier met je nieuwe huisgenoot :)

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:18

Wat een Schatje <3 , echt een droppie hoor!

Wel superaardig van je ouders!
Veel plezier met je Konijntje!
Laatst bijgewerkt door Hilde_Elisa op 17-04-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:21

nu je konijntje nog niet naar buiten doen hoor! daar moet je nog echt even mee wachten.

echt een super leuk beestje!

veel plezier met je konijn!

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:24

oehhww! dat speldje! superschattig! alleen... roze voor een stoere man?.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:27

Oh, die is echt TE schattig!!! <3 <3 <3

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:56

Ten eerst: wat een ongelovelijk mooi en schattig konijn!

Maar verder, koop alsjeblieft nooit meer dieren in een dierenwinkel! Veel van deze dieren zijn ongezond en je steunt de broodfok hiermee (als je niet weet wat het is, zoek het dan even op, het zijn vreselijke wanpraktijken!) Verder ben ik het eens met de anderen, een konijn kan niet alleen! Een mens kan nooit die behoeften voor een konijn vervullen dus laat hem castreren en zoek een leuke dame uit in een asiel of goede fokkerij!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:57

Maar ga dan eerst na of hij idd een hij is, vaak wordt dat niet goed gezien in dierenwinkels....

Ik/wij willen de pret niet drukken voor je, maar jij wil ook het beste voor je konijn toch ?
En hoe klein is dat cavia kooitje ? Want dat klinkt niet heel prettig...

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:59

Wow die ik had was echt haast identiek . Heb haar een aantal weken geleden weggedaan helaas, omdat ik over 2 weken ga verhuizen naar gran canaria :(. Toet heette die van mij en dr maatje heette Henkie haha.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:04

Kunnen jullie nou niet gewoon eens blij zijn voor iemand?

Ik heb voor een paar weken terug ook 1 konijn gekocht bij de dierenwinkel.

Ik vond het na 1 week zielig dat ie alleen maar katten als vriendjes had dus nog 1 konijn gekocht bij de DW.

Ik heb juist bij de DW gekocht omdat die samenwerken met de plaatselijke DA, kan ook nog een enting bij die DA ophalen die kocht je bij het konijn, en je hebt garanties met betrekking tot vroegtijdig overlijden.

Wat een tof konijn.
Ik wilde ook een langhaar, maar hij heeft alleen bij zijn hoofd lang haar, verder niet meer. :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:08

Wat een ontzettend leuk konijn! <3 <3 <3 Gefeliciteerd met dit lieve hupseltje! :D

Mja, en een konijn alleen houden ... inderdaad; 1 konijn is geen konijn. Ik zeg maar zo: waar plek is voor 1, is vast ook wel plek voor 2! :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:09

Niet elk dier in een dierenwinkel komt van een broodfokker, da's echt onzin! De dierenwinkel waar ik werkte nam bijvoorbeeld ook konijntjes aan van mensen die Per Ongeluk met hun konijn een nestje kregen. Of iemand die thuis fokte, super gezonde konijntjes en die waren al zo tam omdat die persoon kids had.

Super schatje is het, maar denk wel aub aan de grootte van het hok en een maatje! Nu naar buiten is nog te koud voor zo'n kleintje hoor. Even wachten ;) Vanaf de zomer doen als het warm is en dan kan 'ie altijd buiten zitten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:09

We willen zeker blij zijn voor iemand hoor

Maar ik wil ook dat het diertje een goed leven krijgt...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:10

Dat wil TS vast ook!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:12

Daarom geven wij deze adviezen ook ;) Ze moet het niet aanvallend zien, we willen allemaal het zelfde, het beste voor het diertje

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:16

Wat een super lief en mooi konijntje! Maar toch ook van hier uit het advies om er 1 bij te zetten. Dan zal hij zoveel gelukkiger zijn.

En waar woon je in Brabant? Want ik heb evt nog een binnenhok staan wat je kan overnemen? Als je interesse hebt, meer info via pb.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:17

Daarom :D je zult zien dat je nog 10miljoen keer meer van je nijntje kan gaan genieten als je ziet hoe blij die zal zijn met een heel lief vriendinnetje.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:20

Ettesil schreef:
Wat een super lief en mooi konijntje! Maar toch ook van hier uit het advies om er 1 bij te zetten. Dan zal hij zoveel gelukkiger zijn.

En waar woon je in Brabant? Want ik heb evt nog een binnenhok staan wat je kan overnemen? Als je interesse hebt, meer info via pb.

Maar als hij echt een hij is moet ie eerst gecastreerd worden, dit kan pas als de balletjes zijn in gedaald
Maar daarna zeker een vrouwtje er bij halen, en het liefst uit een opvang centrum, en niet zomaar er bij zetten, maar koppelen op neutraal terrein :)

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:24

Ooooh mijn favoriete soort konijntjes! Ik heb zelf Teddy Widders gehad.
Teddy dwergjes zijn iets pittiger dan widders maar wel supertam en lief. Je moet ze ook wel goed tam maken ivm het borstelen.Geniet van je knuffie.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:32

wat een schatje zeg! zo'n konijntje hadden wij ook in de opvang, die heet Scooter :)) Daar knipten we de haartjes rondom de ogen weg, omdat hij er ontstoken oogjes van kreeg. Let bij een teddy konijntje ook goed op de haren op de onderkant van de achterpootjes en bij z'n billen, die gaan erg snel klitten. Ook kunnen ze wat fel zijn, maar ze zijn heel leuk te trainen, je kan ze allerlei trucjes leren. Ze zijn heel erg slim!
Fijn dat hij lekker door het huis mag hupsen, let wel op dat je planten en snoeren buiten bereik zijn.
Het zou nog beter zijn voor je nieuwe aanwinst om er een vriendinnetje bij te nemen een paar weken nadat hij gecastreerd is (als het inderdaad een mannetje is) , 1 konijn is geen konijn. Het zijn sociale dieren en horen dus altijd met een maatje samen te zijn. En een koppel konijnen is geweldig om te zien, samen liggen slapen, samen spelen, samen uit het bakje eten.. waar plek voor 1 konijn is, is er ook plek voor 2 :))

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 23:05

Bedankt voor de reacties!
Hij komt van een mevrouw die deze konijntjes fokt, hij is raszuiver en die vrouw brengt haar jongen dan naar de dierenwinkel :), dat is mij verteld, dus geen broodfokker.. Hij is ook heel erg tam en zijn vacht is super verzorgt dus de goede verzorging straalt er vanaf gelukkig. Het caviahokje waar hij nu in verblijft is aan de kleine kant, maar hij kan er makkelijk in rond lopen, eten, drinken en liggen. Hij is denk ik 70x40 ofzo. Ik wil hem toch binnen gaan houden, dus ben nu opzoek naar een binnenkooi waar de voorkant van open kan zodat hij vrij in en uit kan lopen :D ik heb er al eentje op het oog, een leuke met verdieping en hooiruifje.
Dan even over een vriendje voor hem.. Ja het zal natuurlijk idealer zijn, ik weet het.. Alleen hoe schattig en tam hij ook is, hij zat niet bij andere konijntjes omdat hij dominant is(hij zat alleen bij zijn broertje want die zijn al vanaf hun geboorte samen dus dat ging nog wel) en castreren kan wel een optie zijn, maar daar wacht ik nog even mee. Ik kijk het even zo aan, of ie lekker in z'n velletje blijft zitten en niet eenzaam in een hoekje op je gaat wachten, mocht dat het geval zijn valt er hopelijk wel iets te regelen met mijn ouders.
Ik heb het beste met mijn lieve konijntje voor, maar ik ken genoeg alleenstaande konijnen die het prima redden zo. Dus daarom kijk ik het nog even aan.
Dankjewel dat jullie je zorgen over hem maken, ik zie dit niet als een aanval hoor :+ en zie mijn reactie ook niet als een dom meisje dat zomaar even een konijn koopt. Ik wil al heel lang een konijn, kan mijn verantwoordelijkheden goed nemen en ik vraag zonodig advies aan een iemand die veel konijnen heeft mocht ik ergens tegen een probleem aan lopen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:07

Koop je je hok in een webwinkel? Ik ken ze niet met verdiepingen? :D (ik moet ws. met een half jaar ook een nieuwe)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:40

Dat is steeds opnieuw het argument dat mensen aanhalen: er zijn zoveel konijnen die alleen zitten en lang leven. Leuk zo'n lang eenzaam leven... Natuurlijk leven ze lang, ze krijgen genoeg eten en als ze ziek zijn gaan ze naar de da. Dat betekent nog niet dat ze gelukkig zijn, als je konijnen samen bezig ziet, zo ontzettend leuk om te zien, dan zie je pas echt hoe gelukkig ze zijn! De onze zitten buiten in een ruime ren van 5m op 4m ong met zen tweetjes, ze hebben een hoop zand waar ze zoals echt konijnen holen in kunnen graven, wassen elkaar, slapen tegen elkaar, maken binkys en rennen om ter snelst door hun ren. Jouw konijn gaat dit niet kunnen meemaken, hoeveel jij ook met hem knuffelt of hem eens uit zijn kooi laat, het overgrote deel van zijn leven zit ie alleen in zijn hokje...

Ik ben heel erg blij voor je dat je eindelijk een konijntje hebt en ik hoor dat je je best doet om het een goed leven te geven maar ik zie dit soort situaties nu al zoveel voorkomen, ik kan me er soms zo boos en machteloos door voelen...

Ik hoop dat je dit inderdaad niet als een aanval ziet, mijn uitleg slaat ook niet alleen op jou maar ook op andere konijneneigenaren hoor ;)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:40

Aan een konijn zie je niet vaak dat ie eenzaam is. Ik snap dat je graag een konijn wilde.. Maar het is een beetje egoistisch als je weet dat je er geen ander konijn bij gaat zetten.
Het zijn geen dieren die in de natuur alleen leven.
Hoe vaak jij hem ook nuffelt, je kunt een soortgenoot nooit vervangen.
Jammer dat je hem niet uit een opvang hebt. Ook daar hebben ze vaak jonge dieren. Misschien een fijn idee om daar uiteindelijk een maatje vandaan te halen zodra hij gecastreerd is.
Een rasdiertje die speciaal gefokt is vindt heus wel een baasje. De opvangen puilen uit met lieve en ook mooie nijnen.

Ik begrijp je goede bedoelingen, maar als je je in konijnen gaat verdiepen zul je zelf ook tot deze conclusie komen..
Het is niet als aanval bedoeld, maar om van te leren.
Het konijntje is verder ook erg leuk. Geniet ervan en ik ben er van overtuigd dat je uiteindelijk het beste kiest voor het diertje.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:04

Zo te lezen heb je wel het allerbeste voor met je konijntje, dat is natuurlijk super +:)+ +:)+

Toch zou ik graag mijn ervaring willen delen betreffende een maatje voor je konijn :) :

Zelf heb ik een nijn overgenomen van de dochter van vrienden van m'n ouders. Dit was een binnenkonijn welke lekker door huis mocht lopen, maar geen vriendje had. Een ontzettend lief en aanhankelijk konijn, erg op mensen gericht. Bij het overnemen van het konijn direct besloten dat het konijn én een buitenverblijf kreeg én er een maatje bij zou krijgen. Na enkele weken opbouw is het konijn volledig naar buiten verhuist, waar ze elke keer ontzettend blij was ons te zien (zegt denk ik al genoeg). Toen ze éénmaal in het buitenverblijf gesetteld was zijn we (ook al hadden wij geen idee hoe ze naar andere nijnen was, ze had immers een groot deel van haar leven zonder nijnenmaatje gezeten) met haar naar een konijnenopvang gegaan, waar ze gekoppeld werd met de liefde van haar leven. Het eerste wat wij merkte toen we ze weer thuis hadden, was dat zij niet meer zo ontzettend blij en vrolijk was als wij er aan kwamen. Dat was voor ons heel cru, maar het gaf immers wel aan dat zij haar aandacht en liefde van haar nijnenvriendje kreeg, en dáárom minder op ons gericht was. In feite gaf het konijn dus aan gelukkig te zijn met haar vriendje, en had onze aandacht 'minder' nodig.

Helaas is ze in oktober vorig jaar overleden aan een soort van verstopping. We hebben haar moeten laten inslapen. Op dat moment kwam haar vriendje weer alleen te zitten, waarvoor we direct weer een nieuw vriendinnetje hebben gezocht (ook bij een konijnenopvang). Ook hier heeft de konijnenopvang de koppeling gedaan, en het is nu een ontzettend leuk en happy stelletje.

Een konijn geen vriendje kunnen geven omdat hij 'dominiant' is, is een slecht excuus. Elk konijn (op misschien enkele uitzonderingen na) is te koppelen. Genoeg konijnenopvangcentra's welke de kennis en kunde in huis hebben voor je hupsel een vriendje te vinden en te koppelen. Je nijn is ook nog maar 10 week oud, je zou hem nu al kunnen laten castreren en met een week of 13 kunnen laten koppelen. Tevens is je konijntje nog zo jong, dat een koppeling (zeker met een leeftijdsgenootje) vrijwel zeker moet gaan lukken :) +:)+