Poef het konijn lag lekker te zonnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Poef het konijn lag lekker te zonnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 19:58

Echt, ze begint steeds meer op een kat te lijken :')

Eerst gaat ze rustig languit liggen...
Afbeelding

En dan rolt ze om ook haar buikje bruin te krijgen! :')
Afbeelding

Sorry, moest deze foto's even laten zien :D

Sarah_Elise

Re: Poef het konijn lag lekker te zonnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:59

Haha heerlijk ook zo in het zonnetje!

joelle1809

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:00

aaaawh, ik ben verliieeefd <3

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:00

Ja haha, in de ochtend als het nog koud is, dan ligt hij nog zo in zijn hok, maar in de middag ligt hij lekker in de tuin te zonnen :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:01

Een kat? Is net een leeuw met al die haren hihi!
Wat ontzettend lief zo in dat zonnetje!

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:04

Haha een leeuw is toch ook een kat, hahaa :')

Ja het is echt lief <3

En elke ochtend doen wij de buitendeur open, en dan komt ze heel hard aanrennen, en dan geven we er altijd een stukje brood, appel, wortel of zoiets :+:

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:16

Super gaaf! Leuk dat ze zo naar de deur komt!
Is haar vriendje niet zo tam?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:27

ze heeft geen ander maatje, hier wil ik geen commentaar over, ze leeft nu al 1 jaar zo, geen problemen mee, ze speelt vaak met de katten, dat is net voor ons als ik een mens ben en dan speel ik met een hond, nou daar kan ik ook gewoon mee leven hoor..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:21

dan zeg ik maar zo, ik zeg maar niets.........of kan het toch niet laten.... wat een rare vergelijking die totaal niet op gaat. Immers jij speelt geen jaren met een hond zonder in dat jaar contact te hebben met andere mensen..........

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:16

BB >> BB-ITP

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:17

Deed die van ons ook.
De eerste keer dacht ik echt dat mevrouw het loodje had gelegt :=

Leuk dat je het op de foto heb gekregen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:21

Allereerst; wat een leuk konijn! :D Haha, super hè, als ze zo tam zijn!

Wat betreft een konijn alleen houden; je ontneemt je nijntje één van zijn belangrijkste basisbehoeften. De vergelijking welke je maakt met de katten gaat echt niet op. Waarom geen maatje erbij? Genoeg opvangcentra's waar enorm leuke nijnen lopen en waar vast en zeker de liefde van haar leven zal zijn te vinden. Tevens weten opvangcentra's altijd erg goed de karakters van hun opvangnijnen en doen bijna alle opvangcentra's aan koppelen, dus eigenlijk ideaal! Zo te zien heb je in ieder geval genoeg ruimte voor nog een nijntje :)

goldyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:23

aww wat lief!
die van ons doet het ook al jaren goed in zn eentje, hij speelt vaak met 't buurkatje en onze cavia(die zit er overdag onder toezicht bij).
we hebben vaker een ander erbij gehad, maar dat ging gewoon nietsamen.
en zolang je konijntje gelukkig is(wat wel blijkt uit je foto's) is er niks aan de hand:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:32

goldyloveyou schreef:
aww wat lief!
die van ons doet het ook al jaren goed in zn eentje, hij speelt vaak met 't buurkatje en onze cavia(die zit er overdag onder toezicht bij).
we hebben vaker een ander erbij gehad, maar dat ging gewoon nietsamen.
en zolang je konijntje gelukkig is(wat wel blijkt uit je foto's) is er niks aan de hand:)

Off-topic: er is wel wat aan de hand, want je ontneemt je konijn één van zijn belangrijkste basisbehoeften. Elk konijn is te koppelen, mits met de juiste kennis. Toen het vriendinnetje van mijn ram overleed, heeft de opvang er 5 verschillende voedsters bij gehad. Pas bij de 5e voedster klikte het. Soms heeft zoiets tijd nodig, ook konijnen hebben elk een ander karakter, en bij sommige karakters botst het, en sommige karakters klikt het.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 00:17

Ten eerste wow, wat een scheetje zeg en dat liggen geweldig!!! Konijn is heel gelukkig zo te zien.

Ten tweede, daar hebben we onze moraalridders van Bokt weer. Mijn konijn leeft ook alweer een paar maanden zonder haar maatje, maar is heel gelukkig alleen. Zolang je ziet dat je konijn gelukkig is, dat is toch wat je wilt voor je konijn!!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:49

Zo'n moraalridder vindt ik mijzelf niet. Heb zelf mijn konijnen ook altijd alleen gehad, en dacht ook altijd dat mijn konijnen super gelukkig waren. Totdat er een lampje ging branden en wij het toch wel erg sneu vonden voor 't nijntje, zo alleen. Een partner gezocht en 't konijn was tienmaal meer in haar nopjes. Hele dagen elkaar lekker wassen, tegen elkaar aan liggen, spelen met elkaar.

Vertel; waarom zou je je nijnenvriendje geen maatje voor het leven gunnen? :) Waar plaats is voor 1, is wie weet ook wel plaats voor 2! :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:05

Mijne heeft er al 1 gehad, maar die is overleden. 2e wordt geen succes want ze maakt hem af.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:07

Deskundige konijnenopvangcentra's hebben vaak veel én genoeg ervaring om voor elk konijn een maatje te zoeken, en de koppeling onder kundig oog te laten verlopen.:) Maargoed, zo te lezen is de conclusie al getrokken, erg jammer.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:21

ik zei dat ik geen commentaar wou, en er zijn meerdere mensen die een gelukkige konijn hebben die alleen leeft!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:02

Wat een leuke foto's!want daar gaat het uiteindelijk om ;)

Jammer van sommige berichten.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:03

Je konijn zal vast ook wel gelukkig zijn, maar misschien nog wel veel gelukkiger met een konijnenmaatje erbij :) Nougoed, zal er verder niks meer over zeggen.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 19:14

Dankjewel lies!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:23

millennium schreef:
Deskundige konijnenopvangcentra's hebben vaak veel én genoeg ervaring om voor elk konijn een maatje te zoeken, en de koppeling onder kundig oog te laten verlopen.:) Maargoed, zo te lezen is de conclusie al getrokken, erg jammer.

Toen Faith 4 maanden was heeft ze haar eerste maatje (Hope) verloren. Ik heb toen een andere erbij gezet (Bailey). Het heeft heel lang geduurd voordat ze die heeft geaccepteerd. Met de jaren is ze dominanter geworden. Sinds een paar maanden is Bailey overleden en ik waag me er niet aan.
Met de DA overlegd en ze hebben mij ook afgeraden het te doen, terwijl zij ook voorstanders zijn voor koppelen. Maar met Faith gaat het gewoon niet. Ze heeft nu een knuffel en die wil je niet zien hoe die eruit ziet! Als dat met een konijn was gebeurd |(

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:20

Je zegt het zelf al; ik heb er een ander bij gezet, heb je dus wel gekoppeld op onbekend en neutraal terrein?, en het heeft heel lang geduurd voordat ze die heeft geaccepteerd;

Je koppelt in het hok van een konijn en als de klik er niet is (''t heeft heel lang geduurd voordat ze die heeft geaccepteerd'') dan vraag je echt om moeilijkheden.

Sowieso: als de klik er niet is, dan zoek je toch gewoon verder? 't zegt namelijk genoeg dat het accepteren heel lang heeft geduurd.

Daarnaast; een knuffel is natuurlijk niet te vergelijken met een echt konijn; een echt konijn heeft karakter en met levende konijnen is er sprake van een rangorde. :)

Het bovenstaande is echt niet aanvallend bedoelt, maar probeer je over je angst heen te zetten, vaak kunnen er toch hele mooie koppelingen ontstaan :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:11

Nou 1 ding er zit totaal geen angst bij dit alles, maar ik ga het gewoon niet meer doen. Konijn is gelukkig en komt helemaal niets te kort!!!!!!