Zo begon het allemaal, twee mini pluizebolletjes die precies in mijn hand pasten:
1.

2.

Een jaartje later als puberkonijn
3.

Al snel groeide ze op tot twee prachtige sterke dames, ze deden alles samen, zaten altijd samen in het zonnetje op het dak van hun hok, aten samen uit hetzelfde bakje ze dronken zelfs samen wat niet altijd even handig was.
4.

5.

Een paar jaar later kwam nadat Punky was gekomen, kwam ook Dinky, het toekomstige vriendje van Punky. Vanaf dat moment liep het fout tussen de twee dames, Pucky werd steeds dominanter, Youmy mocht pas na Pucky eten en ze werd de hele dag door achtervolgt. Hierdoor was ze flink wat afgevallen en Pucky juist dik geworden.
6.

Ik heb toen besloten na 5 jaar de dames uit elkaar te halen, het bleek een goede beslissing te zijn geweest. Pucky werd veel minder agressief en dominant, Youmy kwam weer aan en werd een stuk rustiger. Youmy werd nu de baas over haar eigen hok, en hoe!
7.

Ze kon altijd zo ontzettend genieten als ze lekker op het gras in de zon mocht. Het was echt een levens genieter! Er ging geen dag voorbij dat ze niet op het dak van haar hok in de zon zat te genieten.
8.

9.

10.

Maar ook in de sneeuw moest gespeeld en gegraven worden! Wat voor 'n weer het ook was, Youmy zat buiten, desnoods in de regen.
11.

12.

Youmy had echt een eigen persoonlijkheid, als je haar zag zitten was het een minibolletje wol met een hoofdje en oortjes. Ze leek zo schattig, maar niets is minder waar! Eigenwijs, agressief, dominant, druk, lenig, speels, altijd vrolijk,
Maar vooral.. arrogantie, helemaal van haar oren tot dr tenen!
13.

En niet te vergeten, niet altijd even knap

14.

Afgelopen vrijdag werd ze ineens ziek, ze is nog nooit in haar leven ziek geweest en heeft ook nooit een dierenarts van dichtbij gezien. Om die reden dacht ik dat het zo wel weer over zou gaan, helaas ben ik maandag met spoed naar de dierenarts geweest. Daar bleek het een stuk slechter met haar te gaan dan iedereen dacht. Ze had een longontsteking, maar was ook onderkoeld, ze at niet meer, maar nog wel grasjes. De dierenarts stond ook voor een raadsel, wat kon het nou zijn? Ze gaf aan dat het niet haar eerste keus zou zijn om dr te laten inslapen, maar om het nog even te proberen met antibiotica, darmopwekkers en dwangvoer. Maandag ging dit nog goed, maar 's avonds ging ze ineens enorm achteruit. Ik vond het dan ook een wonder dat ze gisterochtend nog leefde, maar ze was zo ontzettend zwak. Ik heb haar nog dr medicijnen gegeven en wat olvarit, maar zelfs dat wilde ze niet meer hebben. Die middag is ze overleden toen ik op school was. Gelukkig had ik haar binnen gezet, ze is dus niet in de kou overleden, maar in een lekker warm hokje met alles waar ze normaal zo van hield.
15.

Youmy is ruim 6.5 jaar geworden, vaarwel klein meisje, het is misschien ook maar beter zo!

augustus 2005 - 20 maart 2012
Liefs Ella