Ik merkte nu toch dat het steeds meer begon te kriebelen en dat ik foto's, sites en advertenties zat te bekijken... en sinds vandaag ben ik de eigenaar van een geweldig lief egeltje.
Ik heb haar kunnen overnemen van de vorige eigenaresse, die haar door omstandigheden helaas moest wegdoen. Ik was van de week al een keertje komen kijken en ik vond haar al meteen leuk, dus ze mocht bij mij komen wonen.
Het is een vrouwtje (een goede naam zoek ik nog). Ze is ongeveer 4-5 maanden oud, echt een jonkie nog dus. Haar kleur is de "gewone" egelkleur maar dan met het pinto patroon (dus eigenlijk een bonte egel). Hierdoor heeft ze vlekken met volledig witte stekels.
Voor de mensen die deze egeltjes niet kennen, het gaat om een Afrikaanse witbuikegel, deze zijn huisdiergefokt dus het is geen wild dier. Het is een hybride van oorspronkelijk uit Afrika afkomstige egels, ze kunnen dan ook niet tegen lagere temperaturen en ze zijn kleiner dan "onze" wilde egel.
Ik kon het niet laten om een paar foto'tjes te maken, het was al donker dus de kwaliteit is niet opperbest (ik wilde niet flitsen). Maar ze is zo lief

In de eerste instantie was ze nog wat schrikkerig, ze rolde zich op in een balletje maar al heel gauw rolde ze uit, ze is zo nieuwsgierig! Ze heeft zich daarna niet meer helemaal opgerold en wilde achter me aan lopen, of de hele kamer door.
Ze lag net een tijdje heerlijk te slapen maar zojuist liep ze wat rond te stommelen en wat te eten/drinken. Ik zal binnenkort betere foto's maken, maar ze mag eerst nog even rustig wennen hier.
Anyway, hier de foto's van vanavond!
Een balletje, zoek het snuitje

Toch maar eens kijken hoe de wereld eruit ziet zonder stekeltjes voor je ogen...

En daar is ze dan

Toen besloot madame dat het tijd was de kamer te verkennen en half onder/op mij te kruipen, dus foto's maken wilde niet meer zo goed lukken