Kentaro schreef:Wat een schítterende hond!!!!! Ben wég van akita's
En Shiba was ook een schitterende hond! Wat jammer dat hij niet ouder heeft mogen worden....
Waar ik wel benieuwd naar ben

Als Shiro zijn vader een broertje is van Shiba, dan is hij toch niet helemaal een Amerikaanse akita?!

Nee klopt haha maar op het paspoort is het een amerikaanse akita
Zal het even uitleggen.
Het begon met Shiba de japanse, uit dit nest zit niet de vader van shiro.
4 jaar later heeft de fokker nog een nestje van de zelfde vader en moeder ( de moeder is een amerikaanse akita ) gemaakt, hierbij zit de vader van shiro.
van dit nestje heeft de fokker er dus een op een amerikaanse akita gezet.
maar het is toch echt een amerikaanse hoe dit precies werkt weet ik niet haha
Bergje schreef:Leuke hond! En weer wat bijgeleerd deze ochtend. Ik heb toevallig pas de film Hachi gezien, vandaar dat m'n oog op dit topic viel (dat was toch een Japanse Akita of ben ik nu helemaal abuis?).
Volgens mij was het idd een japanse akita, ik ben het echt totaal niet eens met die film, heeeeel veel mensen hebben zich een akita aangeschaft alleen maar door die film, maar een akita is echt een hond met een beschrijving, zeker niet geschikt als eerste hond.Kentaro schreef:Ik kijk er ook echt niet naar

(en ben benieuwd naar die foto

)
En over het algemeen is de amerikaan gemoedelijker/makkelijker dan de japanse!
Ja, dit is bij ons idd het geval, shiro is veel gemakkelijker in omgang en echt vééél meer mens gericht, komt elke avond bij je liggen totdat je hem naar bed hebt gebracht
Shiba daar in tegen hield zich altijd lekker afzijdig en moest niets van vreemde hebben super waakhond dus.
Maar beide rasse zijn echt familie honden! heerlijke beeste gaan voor je door het vuur.
Iris82 schreef:Ik moet denken aan dat filmpje van die hond die steeds zachter ging blaffen. Helemaal geweldig.
Haha ja, gisteravond nog gezien, maar dit was geen akita, het was een Shiba inu haha
amyz schreef:Wauw prachtige honden zeg!
Vind ze idd echt enorm gaaf (maar voor zover ik begrepen heb is het nogal een klus om ze op te voeden

).
Ja klopt, een hele klus mijn moeder heeft meer dan een jaar cursus met deze gevolgd en dagenlijks oefenen, heel consequent en alles.