Daar is ze dan!! Nieuwe aanwinst: Spaanse Havanna!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Daar is ze dan!! Nieuwe aanwinst: Spaanse Havanna!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 16:37

Na heeeel lang wachten... En aftellen...
Hebben we vandaag dan eindelijk Havanna opgehaald!! :D :D

Havanna komt uit Spanje, uit het asiel, en zat al sinds april in Nederland in een opvanggezin. Niet lang nadat ik afscheid moest nemen van Nouz vond ik haar op internet en iets in die mooie ogen sprak me dusdanig aan dat ik contact heb opgenomen met de stichting. Paar dagen later wezen kijken en ja hoor, de vonk sloeg over :D Ok, aangezien ze zo ver mogelijk bij me vandaan bleef was het wel iets anders dan je gewend bent, maar toch := We zaten midden in een verbouwing dus Havanna kon niet meteen komen, gelukkig was dat voor haar opvangbaasje geen probleem :) Afgelopen weekend hebben we de laatste spullen uit de opslag gehaald dus Havanna kon komen, en vandaag, na een lichtelijk slapeloze nacht, was het dan eindelijk zo ver! En net op tijd ook, want morgen is Havanna jarig en wordt ze 2 :D

Klokslag 1 reden we van huis weg, onderweg naar Maarssen... Aldaar eerst even wat gebabbeld, kreeg nog wat filmpjes te zien van Havanna buiten want de laatste keer dat ik er was liep ze nog niet los, inmiddels wel (hier gaat t nog even duren natuurlijk). Toen het contract doorgenomen en ondertekend, paspoort gekregen... Nieuwe halsbandje om en en route dan maar! Opvangbaas is nog meegelopen naar de auto en heeft haar erin getild. De rit ging keurig, maar Havanna was toch wel erg nerveus want t water liep uit dr bekkie :(:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat de opvangbaas vanmorgen een vlo gespot had moest ik toch even druppels halen.. Mams suggereerde dat ik dan van daaruit naar huis zou lopen met Havanna, t is maar een klein stukje vanaf t dorp :) Tsja, laten we dat maar proberen dan.. In de dierenwinkel bleek t een slimme zet. Er moest ook nog even een gaatje bijgeprikt in haar halsband, dus ik hing met de riem een beetje om haar heen en met al die vreemde mensen en nieuwe luchtjes móest ze wel op mij vertrouwen, ze hing ook helemaal tegen me aan. Het stukje door t dorp was toch wel erg veel (bedacht me nog dat t met mn pony wss een eitje was geweest :') ) maar gelukkig waren we al heel snel op een rustiger stuk. Het was allemaal toch wel erg eng.. :(:) Vrij vlot een grasje gevonden en daar ontspande ze af en toe al heerlijk een paar passen :)
Afbeelding
Verder naar huis, al die nieuwe luchtjes en vreemde mensen... In huis heeft ze erg veel door de tent gedribbeld, maar ze leek wel door te hebben dat ze t nu met ons moest doen. Ze is erg op mij gericht, maar benaderen voor een aai is nog wel even spannend. Wel dribbelde ze veel achter me aan daarnet en toen ik van boven kwam stond ze me bij de trap op te wachten :+:
Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk moest ook de tuin worden verkend!
Afbeelding

En als afsluiter een tuinfoto waar ze heerlijk relaxed op staat :+:
Afbeelding

Nu ligt ze heel rustig...op de deurmat :') Heb haar al naar haar mandje gedirigeerd maar kennelijk ligt de deurmat lekkerder... Nouja, dat vindt zn weg allemaal wel.

Ik ben ontzettend blij! Het zal nog wel even wennen worden voor Havanna en het zal ongetwijfeld tijd gaan kosten voordat ze vertrouwen in me heeft en lekker los kan lopen, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!!! Helemaal happy, vanavond eindelijk weer lekker buiten banjeren! Mis het gewoon zelfs om door de regen de hond uit te laten :=

Ah! Zojuist heeft ze dr mandje ontdekt! :D

Bedankt voor het kijken/lezen, laat je nog even een berichtje achter? :D

malih

Re: Daar is ze dan!! Nieuwe aanwinst: Spaanse Havanna!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:40

Aah wat leuk!!! heel veel plezier met haar joh!

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:43

Ahhh wat een knappie! Heel nobel van jou zeg! Super!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:45

Wat heerlijk om zo'n opvang beestje een goed thuis te bieden. Veel succes met haar!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 16:51

Thnx allemaal :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:55

Top ik hoop nog veel foto's te zien van dit hondje en super leuk dat ze op deze manier toch nog een geweldig leven kan lijden

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:56

Heerlijk Amy, heel heel erg veel geluk , gezondheid en liefde met Havanna, je verdient het!! Ik zie boven 3 hondjes glimlachen naar je, <3

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:21

helemaal super!!!!!!!!!!!!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:24

Wat super leuk! En het zal misschien nog even duren voordat ze haar draai helemaal gevonden heeft maar dat gaat helemaal goed komen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:25

wat een gaaf dier!

Ik wens je heeeeeeel veel plezier en geluk met haar!

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:00

Wat een mooi dier!

Wat goed van je dat je een asielhond hebt gekozen. Veel plezier!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:01

Wat een schattig beestje! :D

Heeft ze toevallig op internet gestaan?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:24

Daar is ze dan eindelijk! :D en nu maar lekker aan elkaar wennen :)
Veel plezier met haar, maar dat zal wel goed komen verwacht ik!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:47

Nou ik kom haar niet meer tegen in het bos ;(. Nee super leuk voor je en voor haar natuurlijk. Ze oogde bij haar opvang ook vrij angstig, maat dat gaat wel goed komen. Ik wil je al tip geven, dwing haar af en toe tot rust, mijn collie was met Havanna te vergelijken en je helpt ze heel erg door ze tot rust te dwingen. Ze vinden het heel moeilijk, maar jij en havanna zelf zullen er uiteindelijk alleen maar profijt van hebben. Heel veel plezier met haar!!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:27

Bedankt voor alle leuke reacties :D

Gaat hartstikke goed hier! Havanna ligt heel rustig op de deurmat, we hebben haar kleedje er maar even op gelegd voor vannacht dat haar geurtje er aan komt :) Gaat ze hopelijk morgen lekker in dr mandje. Na het eten nog even gewandeld, doe nu even korte stukjes steeds dat t niet te veel wordt voor haar. Merk wel duidelijk verandering zeg, na zo'n wandeling! Ze lijkt toch steeds meer te vinden dat ik wel ok ben :+ Buren waren ook even op de koffie geweest, die hadden best meegeleefd en waren erg nieuwsgierig natuurlijk. Buurman heeft, met wat geduld, haar uiteindelijk prima kunnen benaderen en heeft een hele tijd zitten kroelen met dr hihi. Hun katten kwamen ook nog even buurten, vond Havanna allemaal prima. Was zooo schattig ook... We zaten aan de koffie aan de tafel en Havanna lag lekker op de deurmat, maar ze was hartstikke moe! Zag steeds dr oogjes dichtvallen en dan zakte haar koppie echt steeds een stukje weg, en dan schrok ze weer op en begon t riedeltje opnieuw :+:
Toen ik daarnet van stal thuiskwam kwam ze gelijk om t hoekje gluren, een moment dacht ik dat er een kwispel zou komen, zo was haar hele houding iig wel, duidelijk een soort herkenning!

Merk heel duidelijk dat ze heel graag wil... T is alleen dat laatste stukje wat net even te veel gevraagd is, maar dat komt wel :) Ze liep vanmiddag nog lekker wat door de tuin te banjeren en ging t hoekje langs de uitbouw om, toen ik dr riep kwam ze ook, keek me aan, en daar ging ze weer :P

TinekeHorses; ze heeft iig op de Sphoeksite gestaan en nog op een soort verzamelsite (daar zag ik haar voor het eerst), kom even niet op die site.. Staan iig hondjes van allerlei stichtingen op :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:12

Wat een ontzettend knap meisje!
Heel veel plezier en geluk gegunt met Havanna! :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:18

Ah ze ziet er erg leuk uit amy! Duurt vast niet heel lang voordat ze je vertrouwt!
Ben jaloers hoor! Wil ook heeeeel graag een hond, helaas niet mogelijk :P
Maar ooit komt er 1 :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:21

wat een leukerd, veel plezier met haar, ze zal gauw genoeg ontdooien denk ik :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:30

Nou daar is ze eindelijk *\o/*
Wat een prachtige hond!
Nog heel veel plezier samen.. gaat vast lukken zo te zien 8-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:36

:D
Mir, weet je dat ik dus al jaaaaren konijnen wil maar t mag niet :')

Daarnet laatste rondje voor de avond gedaan en ze deed het echt fantastisch!!! Heel ontspannen, staart ook al niet meer zo laag en ze spotte een kat ergens, moest haar echt even duidelijk maken dat we niet katten gaan opjagen := Ze trok en schrok eigenlijk maar nauwelijks, op t veld ook paar keer heel relaxed stilstaan en snuffelen :D

Ze heeft voor zover we hebben gezien overigens nog steeds niks gedronken? Wel gewoon lekker gegeten en ik heb de waterbak al een paar keer voorgehouden, intussen weet ze ook waar ie staat (had nog paar brokjes in dr voerbak gedaan, die heeft ze net op) dus daar ligt t niet aan...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:56

*\o/* *\o/* *\o/* GEFELICITEERD MET HAVANNA!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Krijgt ze vandaag een koekjestaart? ;)
Wat een prachtige hond is het, en zodra ze jou vertrouwt heb je er een gouden hond aan.
Haar persoonlijkheid doet me enorm denken aan mijn hond, Chip, ook een beetje afwachtend maar oh zo lief!
Jullie zullen ongetwijfeld nog veel plezier beleven met elkaar.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 10:14

:oo Nohhh, heb geen koekjes!! Toch iets vergeten dus hihi.

Hier nog even paar fotootjes :D
Rondje buiten, ze keek helaas nét mijn kant op toen ik afdrukte, ze stond juist zo lekker van t zonnetje te genieten..
Afbeelding
Kat van de buren (ik noem m altijd onze time-share-kat, hij komt best vaak binnen :+ ) was nog even wezen buurten, was erg grappig :P
Afbeelding
En vannacht heeft ze eindelijk haar mandje echt ontdekt... Dus ik wilde vanmorgen het dekentje er bij leggen, die hadden we voor vannacht maar op de deurmat gelegd. Ik bij dr mandje om de speeltjes eruit te halen en dekentje erin... *plof*. Denk maar niet dat ze er nog uit komt :=
Afbeelding

Vanmorgen ging t wandelen iets minder dan gisteravond, maar er was natuurlijk ook weer een stuk meer drukte buiten. Over all vond ik dat ze het hartstikke netjes deed! Ook binnen krijgt ze steeds meer vertrouwen in ons, kunnen haar al een stuk makkelijker benaderen voor een aai :D

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:30

aah wat een leukerd zeg

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:13

wat een schatje is het! Je ziet nog inderdaad dat ze angstig is, maar dat trekt wel weer bij. Je hebt kans dat ze altijd schrikkerig blijft, maar dan nog is het een prachthond!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:30

Toch merken we echt duidelijk verbetering! Zelfs op zo'n korte termijn zit er vooruitgang in, zo super om te zien! Ze zal waarschijnlijk nooit een allemansvriendje worden maar das niet erg :)
Hadden vanmiddag wel een heel angstig avontuur.. Op t veld wilde een hond spelen, zij werd bang en ik zie zó dr halsband over dr koppie schieten :oo :oo Heb dr 2km achtervolgd door Heemskerk en de hemel zij dank dat ze geen drukke wegen over is gestoken, kreeg dr te pakken vlak voor een drukke weg... Gelijk een tuigje gehaald, gebeurt me niet nog een keer... Maarrr; ze bleef uiteindelijk wél zitten en ik kon haar pakken :D Én ze is sinds dat avontuur meteen een stuk dapperder buiten... Een lol dat ze had dat ze los was! Pfft... Doodeng maar goed, nu met t tuigje zou t niet meer moeten kunnen gebeuren.. Daarnet ook een andere hond die wilde spelen maar even weggehouden, Havanna werd toch weer bang, ze kan ook niet van m weg aan die riem natuurlijk. Kleine hondjes kan ze wel hebben dus die laat ik maar komen. Komt verder allemaal wel als ze eenmaal lekker los loopt, dan kan ze zelf bepalen of ze er zin in heeft of niet :)