Hebben we vandaag dan eindelijk Havanna opgehaald!!
Havanna komt uit Spanje, uit het asiel, en zat al sinds april in Nederland in een opvanggezin. Niet lang nadat ik afscheid moest nemen van Nouz vond ik haar op internet en iets in die mooie ogen sprak me dusdanig aan dat ik contact heb opgenomen met de stichting. Paar dagen later wezen kijken en ja hoor, de vonk sloeg over
Ok, aangezien ze zo ver mogelijk bij me vandaan bleef was het wel iets anders dan je gewend bent, maar toch
We zaten midden in een verbouwing dus Havanna kon niet meteen komen, gelukkig was dat voor haar opvangbaasje geen probleem
Afgelopen weekend hebben we de laatste spullen uit de opslag gehaald dus Havanna kon komen, en vandaag, na een lichtelijk slapeloze nacht, was het dan eindelijk zo ver! En net op tijd ook, want morgen is Havanna jarig en wordt ze 2 
Klokslag 1 reden we van huis weg, onderweg naar Maarssen... Aldaar eerst even wat gebabbeld, kreeg nog wat filmpjes te zien van Havanna buiten want de laatste keer dat ik er was liep ze nog niet los, inmiddels wel (hier gaat t nog even duren natuurlijk). Toen het contract doorgenomen en ondertekend, paspoort gekregen... Nieuwe halsbandje om en en route dan maar! Opvangbaas is nog meegelopen naar de auto en heeft haar erin getild. De rit ging keurig, maar Havanna was toch wel erg nerveus want t water liep uit dr bekkie

Omdat de opvangbaas vanmorgen een vlo gespot had moest ik toch even druppels halen.. Mams suggereerde dat ik dan van daaruit naar huis zou lopen met Havanna, t is maar een klein stukje vanaf t dorp
Tsja, laten we dat maar proberen dan.. In de dierenwinkel bleek t een slimme zet. Er moest ook nog even een gaatje bijgeprikt in haar halsband, dus ik hing met de riem een beetje om haar heen en met al die vreemde mensen en nieuwe luchtjes móest ze wel op mij vertrouwen, ze hing ook helemaal tegen me aan. Het stukje door t dorp was toch wel erg veel (bedacht me nog dat t met mn pony wss een eitje was geweest
) maar gelukkig waren we al heel snel op een rustiger stuk. Het was allemaal toch wel erg eng..
Vrij vlot een grasje gevonden en daar ontspande ze af en toe al heerlijk een paar passen 

Verder naar huis, al die nieuwe luchtjes en vreemde mensen... In huis heeft ze erg veel door de tent gedribbeld, maar ze leek wel door te hebben dat ze t nu met ons moest doen. Ze is erg op mij gericht, maar benaderen voor een aai is nog wel even spannend. Wel dribbelde ze veel achter me aan daarnet en toen ik van boven kwam stond ze me bij de trap op te wachten

Natuurlijk moest ook de tuin worden verkend!

En als afsluiter een tuinfoto waar ze heerlijk relaxed op staat

Nu ligt ze heel rustig...op de deurmat
Heb haar al naar haar mandje gedirigeerd maar kennelijk ligt de deurmat lekkerder... Nouja, dat vindt zn weg allemaal wel. Ik ben ontzettend blij! Het zal nog wel even wennen worden voor Havanna en het zal ongetwijfeld tijd gaan kosten voordat ze vertrouwen in me heeft en lekker los kan lopen, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!!! Helemaal happy, vanavond eindelijk weer lekker buiten banjeren! Mis het gewoon zelfs om door de regen de hond uit te laten
Ah! Zojuist heeft ze dr mandje ontdekt!

Bedankt voor het kijken/lezen, laat je nog even een berichtje achter?

. Nee super leuk voor je en voor haar natuurlijk. Ze oogde bij haar opvang ook vrij angstig, maat dat gaat wel goed komen. Ik wil je al tip geven, dwing haar af en toe tot rust, mijn collie was met Havanna te vergelijken en je helpt ze heel erg door ze tot rust te dwingen. Ze vinden het heel moeilijk, maar jij en havanna zelf zullen er uiteindelijk alleen maar profijt van hebben. Heel veel plezier met haar!!!!
Buren waren ook even op de koffie geweest, die hadden best meegeleefd en waren erg nieuwsgierig natuurlijk. Buurman heeft, met wat geduld, haar uiteindelijk prima kunnen benaderen en heeft een hele tijd zitten kroelen met dr hihi. Hun katten kwamen ook nog even buurten, vond Havanna allemaal prima. Was zooo schattig ook... We zaten aan de koffie aan de tafel en Havanna lag lekker op de deurmat, maar ze was hartstikke moe! Zag steeds dr oogjes dichtvallen en dan zakte haar koppie echt steeds een stukje weg, en dan schrok ze weer op en begon t riedeltje opnieuw 
Nohhh, heb geen koekjes!! Toch iets vergeten dus hihi.