Bieke is thuis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Bieke is thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:11

Hoi bokkers.

Jullie weten waarschijnlijk niet wie Bieke is. En ook niet wat er de laatste tijd gebeurd is, maar ik zal het proberen in het '' kort '' uit te leggen.

Vrijdagavond, hebben we besloten om onze 16jarige Maltezer Gipsy te laten inslapen. Ze had al een hele tijd huid en darm kanker. En de medicatie die ze kreeg, hielp niet meer. Dus we hadden geen andere keuze, het gaf me toch best een raar gevoel. Ik heb dit wel weten aankomen, en ik ben ook altijd degene geweest die gezegd heeft dat ze nieuwjaar nooit zou halen. Maar om een hond af te geven na 16jaar, doet toch best wel pijn. Maar het was het beste, houden van is ook los laten zegt m'n moeder altijd...

We wisten dat onze Golden Retriever Beau van 7 jaar, niet alleen kon blijven. Omdat ze nooit alleen geweest is, maar we wisten ook dat ze moeilijk overeen kwam met andere honden. Een hond van uit het asiel was onmogelijk, we konden geen hond met een verleden in huis nemen. En puppy's waren er niet... Nadien zijn we gaan kijken bij een kennel. Wat meer leek op een broodfok, of laten we zeggen het was ook een broodfok. 600 puppy's op elkaar geplakt, en ook dat was een nee. Die dag zelf nog, wezen kijken op internet en ik kwam uit bij privé mensen. Die af en toe eens een pupytje fokte.

We hadden niet echt een ras waar we naar opzoek waren, we hadden wel enkele gedachten zoals Labrador, of een Franse Bulldog, of terug een Maltezer. Eenmaal toen we daar aankwamen, was ik meteen verliefd op de ras: Cavlier King Charles.

Mijn oog ging eerst uit op een andere puppy, omdat deze de mooiste was. Maar al gauw zag ik wat er achter dat '' mooi '' vachtje, schuilde. Heel veel lef, en stoer gedrag. Wat dus al zeker geen optie was voor onze Golden. Want we moesten opzoek gaan nog een onderdanige puppy, met een iets of wat rustig karakter.

Dus kozen we voor Bieke, die eigenlijk Bibi genoemd zou worden. Maar niemand vind Bibi mooi, dus is het maar Bieke geworden. Of beter gezegd, '' Biiieeeeeeeeee! '' Bieke leek een heel rustig en zacht karakter te hebben. En oh, mij hoor je niet klagen. Ik lach me kreupel met Bieke! Zo een zot geval heb ik van m'n leven nog nooit geweten, maar jeetje... Mijn tenen zijn nergens meer veilig, en mijn schoenen al helemaal niet.

Het enige wat mij nu wat zorgen geeft, is mijn Golden Retriever. Sinds gisteren (toen Bieke hier kwam) begint ze te huilen. En negeerd ze mij, en zowel de puppy. Ze zoekt geen enkel contact, en als de puppy dan zelf naar haar toe gaat. Dan begint ze te grommen, of haar tanden te laten zien. Ik ben er dan wel op tijd bij, en ik hou hun allebij in de gaten. De pup moet natuurlijk ook niet in haar staart zitten bijten, maar ik maak me zorgen of ze elkaar wel zouden accepteren? Waarom houd mijn Golden afstand van haar?

Hier zou ik graag even een tip over willen.

Verder, is mijn verhaal blijkbaar niet meer zo kort. Dus ga ik foto's posten! :')

Afbeelding
In de auto, onderweg.
Afbeelding
Heel fier op haar plasje voor het eerst buiten! <3
Afbeelding
Wat hoor ik daar?
Afbeelding
Lekker slapen! <3

bliksempie

Re: Bieke is thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:13

Wauw wat een leukerd! Die tweede foto kijkt ze lekker eigenwijs zeg! Vind het een erg mooie hond!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:14

Achossie <3
Wij hebben ook een Cavalier! alleen dan rood-wit (naam ff kwijt :'))

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:15

Ohja, die kleur vind ik ook mooi. Zo was er ook eentje, maar was een mannetje. En dat zag ik helemaal niet goed komen met mijn Golden. Heb ook geen ervaring met mannetjes, wij hebben altijd teefjes in huis.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:18

mooi pupke hoor, hopelijk een gezond diertje van de king charles hoor ik ook al zoveel narigheid over ;(
Veel plezier in iedergeval :D

Ohja ik heb bij mijn 9 jarige rottweiler ook een pup gezet, was die ook niet zo blij mee, zo'n druk ding.
Geef het tijd :) komt vast wel goed.

Maar klein stukje uit je tekst

Citaat:
We hadden niet echt een ras waar we naar opzoek waren, we hadden wel enkele gedachten zoals Labrador, of een Franse Bulldog, of terug een Maltezer. Eenmaal toen we daar aankwamen, was ik meteen verliefd op de ras: Cavlier King Charles.

Hadden ze daar ook meerdere rassen dan? waarmee ze fokte? want dat is net zogoed broodfok :o

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:25

Er waren nog franse buldogjes. En nog een berner senner. Maar dat was het ook, vonden die puppy's geen thuisje. Dan bleven ze, was er gezellig hoor daar. Puppy's waren goed verzorgd, hokjes ook mooi proper. En de namen van de honden waren om van plat te liggen! De berner senner heete: Pompoentje. :')

Ik ben op de hoogte van de ziekte van de Cavliers. Maar deze is raszuiver, ze wilt alleen niet eten. Maar de puppy-brok die hij mij mee gegeven heeft, is volgens mij nog te hard. Want brood eet ze wel, ik ga zo meteen naar de dierenarts. Ook omdat ze vaak jeuk heeft aan haar oortjes, misschien een oor ontsteking.

Maar voor de rest is ze kerngezond, en zo gek als een achterdeur. :')

Ik durf Bieke en Beau niet alleen te laten. En haar opsluiten in een hokje, vindt ik zo zielig. Ik heb zelfs uit schrik Bieke mee genomen in bed deze nacht, maar dat doe ik vandaag toch niet meer hoor. Ik zou vandaag willen slapen. :Y)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:33

Ook nog een filmpje, zet vooral het geluid aan. Dan hoor je der grommen! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:43

Wat een heerlijk koppie!
Veel plezier (lach...)!!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:57

aaawh wat sgattig

om toch maar te zeuren

is het misschien handig om haar nú al te leren níet aan je schoenen, broek, tenen te bijten zodat ze het later niet af hoeft te leren als het niet meer schattig is?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:08

komt ze uit geteste ouders? Dit ivm het enorm grote probleem wat dit ras heeft met te kleine schedel voor teveel hersenen en dus altijd hoofdpijn hebben enz.
http://www.cavalierclub.nl/index.php?op ... &Itemid=19

Dit gaat dus niet over wel/niet hebben van stamboom want mij lijkt dat alle honden te testen zijn en ik zou hier echt rekening mee houden!

En verder idd nu al leren dat bijten overal in niet mag. Dus hoe oplossen? altijd een leuk speeltje hebben wat je kan ruilen en aanbieden zodat ze leert in het speelgoed te bijten en niet in jou. Of geef ze lekker wat te kluiven. Let dan wel op dat je honden apart van elkaar zijn omdat juist eten problemen kan geven.

Verder laat je honden doen. Je oude hond moet al niets hebben van andere honden. En dan komt er een druk puppending van ? 8 weken ? dat alles uit wil proberen en alle aandacht krijgt (logisch is ook nodig) van je baasje. Geen idee wat beter is voor zo'n oudere hond. Een andere oudere hond die je voorzichtig laat wennen aan elkaar of een druk puppending wat ettert en alles uit wil proberen.

Mijn 2de hond moest ook niets hebben van vreemde honden. OM hem te laten wennen aan mijn hond die ik al had hebben we meerdere keren naar het asiel geweest en gaan wandelen. Het was altijd leuk als wij en mijn eigen hond kwamen want dan ging hij wat leuks doen. Na een aantal keren samen te hebben gewandeld zonder dat ze bij elkaar konden komen hebben we ze los gelaten op omheind terrein met een aantal mensen die ook toezicht hielden en een paar emmers water. Echter ze negeerden elkaar. waren al gewend aan elkaars aanwezigheid en ze vonden het normaal. Is een leuk stel geweest helaas maar 3 maanden toen overleed mijn al aanwezige hond.
Na jaren weer een 2de hond erbij genomen en toen een pup. En wederom hetzelfde gedaan. Mijn toen al oude hond mee naar het nest genomen en alleen op afstand laten kijken en leuke dingen gedaan. NOoit tussen de puppen gezet. totdat hij normale interesse ging tonen. Toen het pupje wat voor ons bestemd was rustig laten gaan met hem. Ze zijn een hecht stel geweest de 6 maanden die ze samen hadden (toen oude hond door hersentumor zeer plotseling in moeten laten slapen).

Wat ik gelukkig wel altijd heb gedaan is mijn honden leren apart van elkaar ook te kunnen leven. Heb er inmiddels een herplaatser uit het asiel bij.
Zo kan ik gerust met 1 hond weg en de andere gaat dan rustig slapen. Kan dus met de ene naar de DA zonder de andere of gaan trainen of winkelen en soms ook wel gaan werken een hele dag met 1 hond mee. Dit jaar ook op vakantie geweest met 1 van de 2 honden. De andere hond blijft bij mijn ouders. Het is echt goud waard een hond te leren dat er ook een leven is zonder andere honden. Heb nu 2 nog redelijk jonge honden maar weet dat mocht er plotseling 1 weg vallen dat ik niet voor de ander perce gelijk een hond erbij moet nemen.

Het laten wennen aan elkaar tja dat zou ik dus heel rustig doen en niet zoals het nu gedaan lijkt (verhaal kan anders zijn dan werkelijkheid) te zijn. Doe er gerust dagen over en steeds wat langer samen laten. Maak dat pup en volwassen hond al aan elkaar gewend zijn voordat de pup in huis komt. Dit is een enorme verandering en als je volwassen hond de pup niet mag en dan nog dit verschil qua grootte en gewicht dan hoop ik maar dat het goed blijft gaan en je werkelijk hun geen seconde uit het zicht verliest.

het alleen brood eten zou ik niets vinden. Probeer brok te weken en zo te geven en als ze goed eet dan langzaam minder lang weken en dus harder ebrok geven. Voor een pup is het enorm belangrijk GOEDE voeding te krijgen en alleen brood is echt niet goed. Of ga gewoon lekker vers voeren ;) dan is het vlees en dat zal ze vast willen eten.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:16

Hahaha wat een leuk ding!!

Dat filmpje echt te gek hoor, nu al zo grommen hihi.

Maar ik heb een teckel pup gehad ( is nu 6) en die vrat echt alle schoenen op!
Er was eens bezoek wat bleef logeren...je raad het al.........hele dure sportschoenen stuk gemaakt!!
En oja op brillen was die gek, laat echt niet liggen want hij ziet het als kluif....

Achteraf kan ik er hard om lachen maar toen echt niet meer hihi

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:23

Wat een ontzettend leuk ding zeg :D !
En gecondoleerd met het verlies van Gipsy. Het gedrag van je Golden Retriever zou je misschien ook kunnen verklaren door het plotseling vertrek van Gipsy en vervolgens komt Bieke binnen 'denderen' letterlijk! Ik denk dat het te snel voor haar is gegaan.
Ik zou je golden retriever zeker veel aandacht geven om te laten zien dat je haar echt niet vergeet.

En verder zou ik inderdaad Bieke nu al opvoeden om niet in je broekspijpen, schoenen en andere eigen spullen te gaan bijten. Ze moet gewoon weten dat het alleen mag in haar eigen flostouw en dergelijk. Dus, veel strenger zijn hoor.
En daarnaast, veel plezier met haar!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:21

Bedankt voor de tips! :)

Te snel zou ik zo niet zeggen, als ik er een lange tijd over ging laten. Dan had ze zeker geen nieuwe hond aanvaard, daarbij had m'n dierenarts aangeraden om toch zo snel mogelijk een nieuw hondje te halen. Zodat ze zich niet alleen voelt. We zijn gisteren naar de dierenarts geweest, alles is in orde met Bieke. En Mijn Golden Retriever is schijnzwanger. De reden dat ze dus ook vaak huilt, heel veel aandacht op vraagt. En geen seconde haar speeltje laat vallen... Volgende week Donderdag gaat Beau onder het mes. En wordt ze gesteriliseerd. Nu moet ik ze dus zo weinig mogelijk aandacht geven, en al haar speeltjes afpakken. Best wel zielig, maar het is voor haar eigen best wil... :(:)

Binnenkort ga ik met Bieke naar de hondenschool. Wat ik met Beau ook gedaan heb, Bieke is erg slim. Heb ik al gemerkt toen ze de eerste dag hier aan kwam en meteen de kattenbak begon te plunderen. :') Ik heb haar 1 a 2keer weg gezet van de kattebak en '' FOEI '' gezegd, en ze doet het niet meer.

Ze mag af en toe wel spelen, zolang ze niet doorbijt. Maar dat van de schoenen en aan m'n kleren bijten en trekken, leer ik haar wel af. Ik heb een touwtje voor haar gekocht, maar dat vindt ze niet zo fijn. Ze vind het veel leuker om een groot ding te killen. :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:00

BB >> BB-ITP

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:58

Wat dierenfan zegt vind ik zeker zeer nuttig, petje af! :j
Geef ze vooral de tijd. Zo'n druk pupje moet ie zelf interesse in gaan tonen, en doet hij dat niet, ga dat dan niet afstraffen door hem minder aandacht te geven dan je voorheen deed want dan bevestig je alleen maar wat de oudere hond toch al "voelde".

Dus mocht de golden nooit interesse tonen in het pupje, ook dan gewoon aandacht blijven geven zoals je voorheen deed. Anders is het niet eerlijk. :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:01

Tuurlijk, mijn golden komt nog altijd op de eerste plaats. Maar ik mag haar nu niet teveel aandacht geven wegens schijndracht.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:13

Schijndracht mag je geen aandacht om geven? Of is het meer dat ze rust moet hebben? *geen idee, is nog niet zo ver in haar syllabus haha*

Misschien is het wel om de schijndracht trouwens dat ze andere pups niks vindt! Gewoon even afwachten alsnog.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:34

Als ze schijndrachtig is. (Wat ze ook is) Moet ik al haar speeltjes afpakken, en haar zo weinig mogelijk aandacht geven. Dus als ze zit te huilen bijvoorbeeld, of komt stoefen om te kijken naar haar speeltje moet ik dat negeren. Ze ziet haar speeltje als '' Puppy ''.

Verder gaat het wel vrij goed, de puppy mag langs haar door en onder haar door. Maar ik sta er met zekerheid toch naast, ze gromt af en toe nog wel eens. Maar dat is het ook...

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:47

Tadaaaaaa
Afbeelding

Voor het eerst een blik naar de puppy! <3

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:14

Oei, leuk beestje. Wel beetje vreemd dat je geen puppy wil van een broodfokker, maar uiteindelijk wel voor zo ongeveer de meest ongezond-doorgefokte 'ras' hondje bent gegaan.. (zeer hoog percentage hartproblemen en zelfde percentage te kleine schedel)

je zegt hierboven dat je naar de DA gaat; "Ook omdat ze vaak jeuk heeft aan haar oortjes, misschien een oor ontsteking".
Als je een DA hebt die goed op de hoogte is, houdt hij hopelijk sterk rekening met het volgende:
http://www.cavalierclub.nl/index.php?op ... &Itemid=19

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:17

De DA heeft haar gisteren onderzocht, ze was volledig gezond. Ik ben zeker en vast op de hoogte van die '' hersenpanziektes bij Cavlier King Charles ''. En de reden dat ik niet voor een broodfok ga is simpel. Ik heb één keer een hond in huis gehaald van een broodfokker, en nooit geen tweede keer meer. Deze was inteelt gefokt, en agressief tot en met. We hebben die hond toen moeten laten afmaken, omdat hij m'n vader gebeten had.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:50

Leuke pup!

Ik had persoonlijk ook voor een ander ras gekozen. In de familie van mijn vriend zijn 3 van deze hondjes, hadden eerst ook geen problemen, maar zijn nu ontzettend aan het sukkelen met ziektes.. Zij hadden hun hondjes ook voordat alles erover bekend was.

Succes met je honden!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:22

Ziet er al goed uit, het is in ieder geval alert en geïnteresseerd. :j

Zijn de ouders van je Cavalier pup trouwens ook op de rasaandoeningen getest? :D Want dan zou ik me er niet druk om maken.
Elk ras heeft namelijk wel zoiets, dus je moet gewoon zorgen dat je zeker weet dat de ouders vrij zijn.

Nog een reden om geen broodfok te willen. :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:12

Ik heb de ouders gezien, en daar was niets mis mee. Vrolijk en goed gezond... Als ze hersenpan ziekte hebben dan moet je dit toch zien?

Ze word volgende donderdag getest, voor de zekerheid. Nu maak ik mij wat ongerust :Y)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:22

Dat hangt er vanaf of ze die ziekte ook echt meteen openbaren.
Als beide ouders het gen hebben en het hondje krijgt dat 2x mee dan kan het best zijn dat ie het wel krijgt.

Als de ouders maar 1 zo'n gen hebben, hebben ze nergens last van want vaak moet je bij die ziektes 2x dat gen hebben.

Heel verstandig haar te testen!
Mocht ze nou positief testen, wat ik echt hoop van niet want dat zou zo zonde zijn... maar mocht het wel zo zijn, dan kun je beter de fokkers ook waarschuwen dat ze niet meer met die hondjes fokken.