Ze zijn bij mijn moeder blijven wonen nadat ik ben gaan samenwonen op een flat, omdat ik ze geen ruimte kon geven. Toen zaten ze zo:

Opzich hadden ze wel een groot hok, maar ze hadden niet de ruimte om los te lopen.
Wij gingen een huis bouwen, en ik zei gelijk tegen mijn vriend dat ik een groot hok met ren wou voor mijn konijnen.
Vriendlief aan het knutselen geweest... en een prachtig geisoleerd hok gebouwd.
Het hok staat hoog op de poten (80cm) is 150 lang en 80 cm breed. De wanden en het dak zijn geisoleerd, op de bodem ligt een rubbermat die helemaal is afgekit voor nog meer warmte en voor de hygiene. Kan ik er zo met de tuinslang door met schoonmaken. In het midden zit een verdieping waar ook een rubbermat op ligt en de voerbak op staat. Aan de voorzijde en achterzijde zitten twee deuren, en aan de voorzijde zit een kattenluik (nu nog zonder het klepje ervoor) een veranda en een trapje naar beneden. Aan beide zijkanten zitten twee raampjes die ook open kunnen. Beneden hebben ze een ren van 6 meter lang en 120 breed.
Het ene gedeeltje is zand met ingegraven gaas, en het andere gedeelte steen.
Ach we deden toch niks met die strook langs het huis, dus kunnen de konijnen mooi lopen
ik kijk zo vanuit de zijdeur bij de woonkamer de ren in, erg leuk!De konijnen hadden snel door hoe ze naar beneden moesten, ik was hier een beetje bang voor omdat het best hoog is, maar ze hadden er geen moeite mee.
Ze vinden en prachtig!! Ze racen ronden maken bokkensprongen. 'savonds gaan ze zelf het hok weer in. Als het regent zitten ze ook uit zichzelf binnen.

Zandgedeelte

Steen gedeelte onder het hok.

In het hok, alles afgewerkt met anti knaag

Zijkant, zelfde dakpannen als op het huis.
Het is de bedoeling als we de tuin helemaal dicht hebben zitten dat ze ook mogen grazen op het grasveld

Nog even de kippen showen