Jaime_ schreef:Schitterende beesten! Daar komt vast iets moois uit, ben erg benieuwd! Kan je mij wat vertellen over het karakter van bengalen?
Ja hoor!
Even copy/paste van mijn site
:
De Bengaal is een vriendelijke, nieuwsgierige en intelligente kat. De laatste twee eigenschappen heeft de bengaal geërfd van zijn wilde voorvader. De Bengaal is in tegenstelling tot vele andere katten dol op water. Deze eigenschap is waarschijnlijk ook door de voorvader doorgegeven. Bengalen zijn gek op aandacht en zijn daarom ook erg speels. Ook kunnen ze zichzelf goed bezighouden. Toch zijn de meeste Bengalen geen schootkatten. Kopjes geven en spelen is genoeg voor ze. Ze gaan liever achter een vliegje aan dan bij je op schoot te zitten. Deze katten zitten graag op hoge plekken en daar komen ze zo met hun behendige lichaam; ze kunnen heel erg ver springen. Ze vinden het leuk om alles vanuit een hoge plek alles in de gaten te houden. Dit kan ook je schouder betekenen. Dit ras gaat ook goed samen met andere katten, maar dan het liefst ook actieve katten. Honden in huis is over het algemeen ook geen probleem. Ook past een bengaal zich snel aan, bijvoorbeeld aan nieuwe huisdieren of een andere omgeving. Veel bengalen worden, net als vele andere raskatten, binnengehouden. Dit kan mits er veel speelmogelijkheden zijn.
Dat gezegd hebbende, mijn 4 bengalen liggen bij elke mogelijkheid die ze krijgen op schoot.