Bengalenbeebs verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Bengalenbeebs verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:03

Dit keer van Helena en Special Rumour (Spekkie). Zo rond 14 oktober worden de kleintjes verwacht.

Spekkie moest wat moeite voor haar doen (Helena veranderde in een soort van woeste panter), maar het is hem toch gelukt! 8)
Helena heeft knalroze tepels en is al behoorlijk aan het eten. Ik ben benieuwd wat deze combinatie ons gaat geven!

Spekkie
Afbeelding

Afbeelding

Helena
Afbeelding

SanderD

Re: Bengalenbeebs verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:06

BB --> BB-ITP

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:08

Wouw prachtige dieren!!
Dat zullen wel hele mooie kleintjes worden <3

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:10

Waaaaaah verliefd! <3 ben benieuwd wat er uit komt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:02

Wauwwww! <3
Dit is echt een super mooie kat!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:29

Wat een geweldig mooie kat ! :) Zullen vast en zeker mooie kleintjes van komen. :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:31

Schitterende beesten! Daar komt vast iets moois uit, ben erg benieuwd! Kan je mij wat vertellen over het karakter van bengalen?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:33

OMG die zijn mooi <3
ik dacht eerst dat het een soort kleine panter was ofzo :+

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:16

Jaime_ schreef:
Schitterende beesten! Daar komt vast iets moois uit, ben erg benieuwd! Kan je mij wat vertellen over het karakter van bengalen?

Ja hoor!

Even copy/paste van mijn site ;) :

De Bengaal is een vriendelijke, nieuwsgierige en intelligente kat. De laatste twee eigenschappen heeft de bengaal geërfd van zijn wilde voorvader. De Bengaal is in tegenstelling tot vele andere katten dol op water. Deze eigenschap is waarschijnlijk ook door de voorvader doorgegeven. Bengalen zijn gek op aandacht en zijn daarom ook erg speels. Ook kunnen ze zichzelf goed bezighouden. Toch zijn de meeste Bengalen geen schootkatten. Kopjes geven en spelen is genoeg voor ze. Ze gaan liever achter een vliegje aan dan bij je op schoot te zitten. Deze katten zitten graag op hoge plekken en daar komen ze zo met hun behendige lichaam; ze kunnen heel erg ver springen. Ze vinden het leuk om alles vanuit een hoge plek alles in de gaten te houden. Dit kan ook je schouder betekenen. Dit ras gaat ook goed samen met andere katten, maar dan het liefst ook actieve katten. Honden in huis is over het algemeen ook geen probleem. Ook past een bengaal zich snel aan, bijvoorbeeld aan nieuwe huisdieren of een andere omgeving. Veel bengalen worden, net als vele andere raskatten, binnengehouden. Dit kan mits er veel speelmogelijkheden zijn.

Dat gezegd hebbende, mijn 4 bengalen liggen bij elke mogelijkheid die ze krijgen op schoot. :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:25

WAUW!! :9 wat een gave katten/poezen, het is zoooo jammer dat mijn vriend geen katten wilt anders had ik het al wel geweten.
Ben super benieuwd naar wat voor leuks en moois uit komt :D.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:44

Oh dat worden vast weer prachtige rozetten Nathalie! En zou Spekkie ook van die mega nesten geven? _O-

Ook hier trouwens een schootbengaal hoor :j (de vorige niet, die voldeed extreem goed aan de bovenstaande gemiddelde beschrijving zeg maar)
Nu hebben we echt een tamme dodo. Oké, nog steeds behoorlijk last van ADHD -zoals een goede gaal betaamd :D , maar hij is echt zo mak als een lammetje.
Laatst lag hij bij mij op schoot, kon ik zo z'n nageltjes knippen := Dat hoefde ik bij de andere niet te proberen of ik moest levensmoe zijn ofzo _O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:12

Wauw, prachtige dieren zeg! Moeten vast heeeeele mooie kittens uit komen :D !

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:03

Mies: Volgens mij ligt het aantal de poes. Dus als Helena een beetje op haar moeder lijkt zal het wel. :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:10

Nathalie02 schreef:
Mies: Volgens mij ligt het aantal de poes. Dus als Helena een beetje op haar moeder lijkt zal het wel. :D

Ligt inderdaad aan de poes :j

Wat een gave combinatie weer Nath! Gefeliciteerd!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:15

*\o/*

Ik ben zó benieuwd!!!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:04

Gisterenavond dacht ik dat Helena wat aan het rommelen was. Maar mevrouw dacht er anders over want er gebeurde helemaal niks. Ik heb tot half twee bij haar gezeten en ben toen naar bed gegaan. Een paar keer eruit geweest, maar helemaal niks.

Vanochtend rond 8 uur ging ik er weer uit. Ze liep gewoon rond en was aan het eten. Ik dacht laat ik eens kijken of ik misschien de slijmprop al zie. Ik schrok me echt wezenloos want er hing een staartje uit. Helena was onrustig, wist niet goed wat ze met de situatie aan moest. Later kwam er ook nog een pootje uit en het kitten leek klem te zitten. Na overleg met de dierenarts toch nog even aangekeken. Mijn fantastische (en ja dat mag best wel even gezegd worden!) vriend, vroedman en steun en toe verlaat van Helena en mijzelf nam het heft in handen. Hij heeft bij een wee heel zachtjes het kitten eruit getrokken. Gelukkig was het helemaal in orde. Helena wilde zelf echter gaan slepen en dat vonden we niet zo'n goed idee. We hebben haar naar een andere kamer gebracht waar ze rustig verder kon gaan.

De volgende drie kittens kwamen er vrij makkelijk uit en Helena gedroeg zich als een perfecte mama. Bij kitten 5 raakte ze in paniek. Ze had veel pijn en wilde weg bij de kittens. Toen kitten 5 eindelijk na echt heel veel moeite kwam keek ze er niet echt naar om. Ik zag echt mijn geest al dwalen...
Het heeft al mijn overredingskracht gekost maar uiteindelijk bleef ze bij de kittens liggen en ging kitten 5 wassen.

Ze liggen nu lekker bij haar te drinken en alles is rustig. Ze is een lieve en tevreden moeder. Zover ik het nu kon zien zijn het 3 katers en 2 poesjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:06

wauw, wat een prachtkat met jongen heb je daar, geniet ervan! <3

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:09

Oooh ik zou nou al mooie contrasten! :j Wat een mooi stapeltje stippels!

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:17

prachtig!! gefeliciteerd !!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:46

Bedankt! :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:50

Oh, wat zijn ze mooi :D . Gefeliciteerd!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:51

wauw, wat een droppies! Hopen dat alles verder goed gaat :-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:54

Wat een plaatjes zeg <3 zo'n kat wil ik later ook wel... (ofja later: als ik op mezelf ga :+)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:19

Wat fijn dat het uiteindelijk goed is gegaan! :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:53

Thanks!