gek wordende Ronja, ophalen bij het asiel <filmpje>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

gek wordende Ronja, ophalen bij het asiel <filmpje>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 11:52

Heeeee,

Ik was deze vakantie 3 weken op vakantie in Spanje, en helaas moest Ronja weer naar het Asiel :( Het liefst had ik haar meegenomen, maar dat kon natuurlijk niet...

Een paspoortje van Ronja:
- Ronja
- Ronnieponnie :D
- Pyreneese Herdershond
- Zwart
- Langharig
- Lief
- Speels
- Wordt helemaal gek als je haar ophaalt bij het asiel :P

Nou, gisteren kwamen we terug, en we gingen meteen Ronja ophalen! Ik heb gefilmd dat ze ons weer zag, in de auto, en weer thuis. Ik heb daar een groot filmpje van gemaakt.
Dit is dat filmpje:

Wat vinden jullie ervan? Is dat niet zo lief? Dit is dus een van de redenen dat ik een hond wilde, omdat ze zo trouw zijn, en zo blij om je weer te zien.... <3
Bij het asiel filmde m'n moeder, en in de auto en thuis filmde ik ( sorry, ik kan niet filmen :P )

Groetjes!

whisperramse

Re: gek wordende Ronja, ophalen bij het asiel <filmpje>

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:55

Ikzelf zou mijn hond nooit drie weken in het asiel dumpen maar goed :oo Zijn toch andere oplossingen? Vakantie met hond, vriendin die bij jou thuis komt dogsitten of naar kennissen. Mijn honden zouden helemaal over de rooie gaan als ik ze in het asiel zou achter laten...

Hond ziet er heel blij uit, en kan 'm zeker verstaan :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:55

Ondanks dat het filmpje inderdaad van twijfelachtige kwaliteit is :') is het echt ontzettend aandoenlijk om te zien hoe blij ze is dat ze jullie weer ziet. :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:56

Zo'n ontroerend filmpje...wat een happy hondje *\o/* Goh ik ben een watje op dat gebied...zit gewoon met de tranen in mijn ogen hahaha

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:59

whisperramse schreef:
Ikzelf zou mijn hond nooit drie weken in het asiel dumpen maar goed :oo Zijn toch andere oplossingen? Vakantie met hond, vriendin die bij jou thuis komt dogsitten of naar kennissen. Mijn honden zouden helemaal over de rooie gaan als ik ze in het asiel zou achter laten...

Nou nou een beetje minder kan ook wel :x
Niet iedereen heeft daar de mogelijkheid voor

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:04

whisperramse schreef:

Een hond dumpen vindt ik hem aan een boom binden in het bos of gewoon je autodeur opendoen :( Als ik mijn hond niet mee kan nemen op vakantie gaat hij ook gewoon een pension in. Vaak vinden ze het er heerlijk. De hele dag ravotten met soortgenootjes ;)

Wat een heerlijk enthousiast hondje heb je! Hij is duidelijk heel blij om jullie te zien maar komt ook heel blij uit zijn opvangadres :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:10

Dit is beter dan de hond vastzetten aan een boom voor je op vakantie gaat...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:11

Bedoelt TS niet gewoon een hondenpension? Dat noemden wij vroeger als kind ook 'asiel'...
Ik denk niet dat je een Pyreneeër zomaar in een asiel brengt en 'm dan ook weer gewoon na 3 weken als oud-eigenar gaat halen / meekrijgt. Bovendien betaal je dan twee keer, één keer voor het brengen en één keer voor het kopen.

Je broers zijn niet mee geweest op vakantie? Konden zij niet op Ronja passen?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:14

gosh wat een blij hondje!

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:18

Leuk filmpje! <3

( Ik heb bij het woord 'asiel' meer een opvangtehuis voor zwerfhonden in mn hoofd, ik ken Tessa, zij laat haar hond echt niet achter bij een asiel zoals ik het zie. Ze zou Ronja ook nooit ergens achter laten waar ze niet goed wordt verzorgd, daarvoor houdt ze veel te veel van haar. Ik denk eerder dat ze een hondenpension bedoelt idd. :) )
Laatst bijgewerkt door Parkietjee_ op 26-08-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:22

Een pension is misschien niet ideaal, maar in de auto urenlang lijkt me ook niet leuk voor een hond

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:22

Wij brachten onze hond ook vaak naar het hondenpension met vakantie. Hij vond het er heerlijk. Lekker
de hele dag spelen buiten. Vind ik beter dan hem naar kennissen brengen die de hele dag aan het werk zijn en alleen 's avonds thuis zijn. Nu gaat ie trouwens altijd mee op vakantie. Hij wordt ook ouder, dus dan vinden we dat wel prettig. Of hij logeert bij mijn tante op de camping. Die hebben ook een hond, en zijn dus zomers hele dagen thuis, of op de camping aan het werk.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:25

Dit doet mijn hond als ik 5 min weg ben geweest hahaha.

Heerlijk om zo begroet te worden :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:25

Brengen mensen hun hond netjes naar een ''betaalde'' opvang, is het nog niet goed??

Wat lief om te zien dat ze weer zo blij is, lekker thuis is haar eigen mandje!

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:26

Ik vin het fijn dat er mensen zijn dat hun hond tijdens de vakantie toch maar bij iemand zetten en niet aan een boom gaan binden. Zoals je wel vaker ziet de laatste tijd. Ziet er een schattig hondje uit. :-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:29

Nou dat is toch geen dumpen vind ik, ze gaan op vakantie en dus brengen ze het voor zolang naar een asiel om het daar te laten verzorgen tot ze weer terug zijn, wat is daar nou zo erg aan? als je met vakantie gaat laat je toch ook een ander je paard verzorgen, alleen het is dan meestal op eigen stal van het dier van waar ie staat maar het komt wel op zelfde neer.

Dumpen dat is m wegdoen in een bos met een riem aan een boom en dan nooit meer naar omkijken of zo uit de auto uitzetten.

Leuke hondje hoor, lekker vrolijk.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:30

whisperramse schreef:

nou zie liever dat ze drie weken in het asiel worden gedumt wordt
als dat ze maar aan een boom in het bos gezet worden.
of uit een rijdende auto.

@ts ze is duidelijk blij jullie weer tezien.
altijd fijn je hondje weer terug te zien

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:31

och gossie...helemaal blij! <3
Prima hoor je hond bij een opvang brengen!Niets mis mee!
De overige 350 dagen is het voor hem gewoon feest,dus die paar dagen even wat minder is helemaal niet erg!
Spanje is geen land om een hond mee naar toe te nemen,veel te heet!
Ik zie zelfs hier in Frankrijk toeristen op rommelmarktjes met een hijgende hond van de hitte,ik snap niet wat je z'on dier aandoet!

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:34

MiniBoots schreef:
Brengen mensen hun hond netjes naar een ''betaalde'' opvang, is het nog niet goed??

Amen..

Heel leuk om te zien Tessa, je hondje is duidelijk erg blij jullie weer te zien :D!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:37

Haha wat een blije hond!
@ hanny_jelke: bedoelde je met de quote het verbeteren van het woord dumpen? Zo ja: het is echt dumpen en gedumpt worden :D niet gedumt worden

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:40

Ibbel schreef:
Bedoelt TS niet gewoon een hondenpension? Dat noemden wij vroeger als kind ook 'asiel'...
Ik denk niet dat je een Pyreneeër zomaar in een asiel brengt en 'm dan ook weer gewoon na 3 weken als oud-eigenar gaat halen / meekrijgt. Bovendien betaal je dan twee keer, één keer voor het brengen en één keer voor het kopen.

Het asiel heeft ook vaak een pension-afdeling ;)
Je brengt dan je hond naar het asiel, alleen verblijft hij in een ander deel. Niet bij de honden die baas-loos zijn. Je betaalt gewoon per dag dat je hond er is, dus niet afleveren+kopen. Heb zelf jarenlang in een asiel gewerkt, vandaar :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:01

Butterfly schreef:
Haha wat een blije hond!
@ hanny_jelke: bedoelde je met de quote het verbeteren van het woord dumpen? Zo ja: het is echt dumpen en gedumpt worden :D niet gedumt worden

ook ik maak wel eens een typ fout,
krijg je met dyslexie

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 16:40

terlygert schreef:
Ibbel schreef:

Het asiel heeft ook vaak een pension-afdeling ;)
Je brengt dan je hond naar het asiel, alleen verblijft hij in een ander deel. Niet bij de honden die baas-loos zijn. Je betaalt gewoon per dag dat je hond er is, dus niet afleveren+kopen. Heb zelf jarenlang in een asiel gewerkt, vandaar :)

Ja, dat is inderdaad wat ik bedoel! Het is inderdaad een asiel met een pensionverblijf. Sorry, ik ging hockeyen en ik kwam terug en ik zag al deze reacties :D

Iedereen: Bedankt voor jullie reacties!

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 16:43

whisperramse schreef:

Ik zal maar niet op jou reageren, dat hebben de andere al gedaan :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:45

Mijn hond doet dit iedere dag :')

heerlijk honden *\o/*