Henkie, De verloren Duif.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Henkie, De verloren Duif.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:13

Hee,

Ik wil jullie voorstellen aan Babyduif. Henkie. We weten niet hoe oud hij ongeveer is. Het engiste dat we weten is dat hij nog niet kan vliegen maar toch uit het nest is gegaan/gevallen. De ouders komen niet meer terug. Ik heb de zorg op me genomen. Hij krijgt eten van mij. Eerst moesten we het nog in zijn mond stoppen, maar sinds vandaag pakt hij het van je vinger. Er zit al vooruitgang in. Hij is totaal niet Druk e.d. hij zit maar wat in zijn hok. Ik heb hem sinds zondag.

Afbeelding

Hier zat hij er net in, dus hij probeerde eruit te gaan.
Afbeelding

Hoop snel nog een update te kunnen plaatsen.

Groetjes

p.s. de reden dat ik voor een buitenhok heb gekozen, omdat hij oud genoeg is om zichzelf warm te houden, zo kan hij wegvliegen wanneer hij wil en kan.

MerleSimone

Re: Henkie, De verloren Duif.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:16

leuke uitdaging, een duif hahah. Veel succes met m, en hoop dat hij snel kan vliegen!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:29

Wat leuk dat je Henk hebt opgevangen!
Ben benieuwd naar je updates!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:53

Update: Hij is net naar de eeuwige graanvelden gegaan. Wou hem eten gaan geven, Toen vond ik hem.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:35

ach,
heb je een idee waarom??

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:37

Nee, niet echt. Alleen weet ik dat als hij inademde hij zijn bekje opendoet. Misschien vanacht een kou gevat ofzo. Longontsteking? ik weet niet.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:40

He wat naar arm beestje toch wel mooi dat je hem hebt proberen groot te brengen. :o

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:42

dat was een kort maar krachtige update.. wat sneu! miss leverde het teveel stress voor hem op.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:44

Kan ook. Maar het hij is vredig gestorven en beter zo dan door een auto aangereden of gepakt door een kat e.d.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:01

Nou ja vredig, hij zat natuurlijk niet voor niets stil in een hoekje. Mogelijk was hij al ziek. Beter is om de dieren ambulance te bellen, die zorgen er dan voor dat hij in goede handen terecht komt. Sneu dat het beestje het niet gehaald heeft.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:47

Ja dat kan. Maar als hij op dat moment er goed uitziet. Hij kon alleen nogn iet vliegen. Hij is sinds gisteren achteruitgegaan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:09

Heel nobel dat je hem hebt opgevangen en het hebt geprobeerd. De duif was echter beter afgeweest in een vogelopvang. Daar had hij de juiste voeding gekregen en had warm, droog en beschut gezeten. Had hij waarschijnlijk meer overlevingskans gehad.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:13

Goed dat je het geprobeerd hebt!
Jammer dat hij het niet heeft gered.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:19

ik ben er vrijwel zeker van dat Henk het geel heeft gehad, een geelachtige schimmelachtige aangroei in de krop en bek, dit lopen ze op in stress situaties waardoor de weerstand naar beneden gaat en de trichomonen die het geel veroorzaken hun slag gaan. Dit had met één simpel pilletje opgelost kunnen worden. Zou toch liever hebben dat in zulke situaties de dierenambulance gebeld wordt! Jonge piepers met de hand groot brengen kan prima maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent ! ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:51

Bassenqua schreef:
ik ben er vrijwel zeker van dat Henk het geel heeft gehad, een geelachtige schimmelachtige aangroei in de krop en bek, dit lopen ze op in stress situaties waardoor de weerstand naar beneden gaat en de trichomonen die het geel veroorzaken hun slag gaan. Dit had met één simpel pilletje opgelost kunnen worden. Zou toch liever hebben dat in zulke situaties de dierenambulance gebeld wordt! Jonge piepers met de hand groot brengen kan prima maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent ! ;)

Je hebt je best gedaan, maar Bassenqua heeft wel gelijk.
Bij de vogelopvang hadden ze het dier de hulp kunnen geven dat het nodig had.

Ikzelf heb deze fout ook eens gemaakt.
Voel je niet schuldig oid, dit was een les voor een volgende keer dat je een dier "redt"

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:10

Het is ook niet de bedoeling om je een rot gevoel te geven ofzo, ik hoop niet dat je het zo opvat ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:04

Yinnar schreef:
Heel nobel dat je hem hebt opgevangen en het hebt geprobeerd. De duif was echter beter afgeweest in een vogelopvang. Daar had hij de juiste voeding gekregen en had warm, droog en beschut gezeten. Had hij waarschijnlijk meer overlevingskans gehad.

Bassenqua schreef:

Toevallig dat er vanmorgen op de oprit bij ons ook een jonge duif zat (dat hij/zij nog jong is ben ik net pas achter) toen ik de deur openmaakte om te kijken rende er een kat weg.
Ik heb de duif gepakt en achter in de tuin gezet, daar komen niet zo snel katten.
Ik heb de dierenambulance gebeld en die zijn net geweest, ze nemen de duif niet eens mee!!
Ze zeiden dat het dus een jonge duif was en het de natuur is of hij/zij wel of niet overleefd.
Ze kunnen niet elke duif ophalen want dan zouden ze geen plek genoeg hebben.....
Mijn broek zakte wel een beetje af eerlijk gezegd...

Ik heb de duif nu maar weer in de achtertuin gezet, daar heeft hij/zij meer overlevingskans dan voor op straat. Ik hoop dat het beestje het overleefd.....

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:55

Dan denk ik dat dat per regio verschilt, ik heb ze hier gehad voor een jong winterkoninkje en een keer voor een jonge merel. Is er geen vogelopvangbij jullie in de buurt ? Ben bang dat het diertje op deze manier weinig kans heeft! ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:20

We hadden hem voor de nacht maar weer binnen gehaald en in een bench gezet, vanmorgen weer in de tuin gelaten en hij/zij zit er nu nog.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet, vogelopvang weet ik zo niet....zal eens googleen
Volgens mij eet het beestje ook niks zo, leg wel wat nat brood vlak er bij maar kan niet zien of er iets van gegeten is....

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:46

Hij wou bij ons ook niet eten, je moet het in zijn mond stoppen. 1 iemand vast houden, dan achterin zijn bekje stoppen. na 2 dagen pakte hij het zelf aan.

We hebben hem net begraven. Vond toch wel moeilijk om het onder het zand te zien gaan. ;(

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:57

Ja we hebben hem/haar net weer gevangen en met een pipetje water gegeven, in het begin moest ie er niks van hebben maar even later dronk ie dan toch.
Heb wat hele kleine stukjes nat brood in zijn/haar bekkie gedaan en dat at ie op!
Nu weer in de bench gedaan voor de nacht.
Ik had gekeken op google maar de vogelopvang die in de buurt zat is gesloten en verder zag ik alleen Utrecht en Groningen.
Dit is ie:
Afbeelding

Kan me voorstellen dat je het rot vond om de duif te begraven, ik hecht me ook vlug aan beestjes en ik vind alles zielig ;)
Zelfs de kids vinden duif al lief en ik weet zeker dat als hij/zij het niet red dat ze gaan huilen....

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:02

sorry maar hij was toch dood Jin159 ?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:14

Sjors493 schreef:
sorry maar hij was toch dood Jin159 ?

Ze zegt toch nergens dat hij weer is opgestaan ??? :')

Het commentaar wat geleverd wordt met betrekking tot de dieren ambulance: Ik heb vorig jaar half Twente af gebeld eerst aan vogelopvangen, toen aan dierenambulances................, maar niemand wil een jonge duif hebben hoor. Ze hebben liever een uil oid.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:18

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:23

Sjors493 schreef:
Ja hij is dus wel dood, lees: [BB] Dringend, Babyduif in de wei. ;)
en in dat ander topic staat, de zelfde foto als in de OP.

Als je goed oplet zijn beide topics ook van dezelfde datum :+