Yinnar schreef:Heel nobel dat je hem hebt opgevangen en het hebt geprobeerd. De duif was echter beter afgeweest in een vogelopvang. Daar had hij de juiste voeding gekregen en had warm, droog en beschut gezeten. Had hij waarschijnlijk meer overlevingskans gehad.
Bassenqua schreef:ik ben er vrijwel zeker van dat Henk het geel heeft gehad, een geelachtige schimmelachtige aangroei in de krop en bek, dit lopen ze op in stress situaties waardoor de weerstand naar beneden gaat en de trichomonen die het geel veroorzaken hun slag gaan. Dit had met één simpel pilletje opgelost kunnen worden. Zou toch liever hebben dat in zulke situaties de dierenambulance gebeld wordt! Jonge piepers met de hand groot brengen kan prima maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent !

Toevallig dat er vanmorgen op de oprit bij ons ook een jonge duif zat (dat hij/zij nog jong is ben ik net pas achter) toen ik de deur openmaakte om te kijken rende er een kat weg.
Ik heb de duif gepakt en achter in de tuin gezet, daar komen niet zo snel katten.
Ik heb de dierenambulance gebeld en die zijn net geweest, ze nemen de duif niet eens mee!!
Ze zeiden dat het dus een jonge duif was en het de natuur is of hij/zij wel of niet overleefd.
Ze kunnen niet elke duif ophalen want dan zouden ze geen plek genoeg hebben.....
Mijn broek zakte wel een beetje af eerlijk gezegd...
Ik heb de duif nu maar weer in de achtertuin gezet, daar heeft hij/zij meer overlevingskans dan voor op straat. Ik hoop dat het beestje het overleefd.....