Ook voor de konijnen is het warm...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Ook voor de konijnen is het warm...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 16:45

Het is hier op dit moment tussen de 26 en 28 graden buiten. Dus behoorlijk warm.
Ik trof de konijnen vanmiddag dan ook zo aan:

1. Afbeelding
Tijger

2. Afbeelding
Dibbes

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
Ik houd van deze foto <3

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Wassen moet ook gebeuren :j

9. Afbeelding

Paar dagen geleden:
10. Afbeelding

11. Afbeelding

Gelukkig zijn ze al een deel van de dikke wintervacht kwijt, dus ze kunnen het wel uithouden :D
Af en toe fftjes graven of rondrennen, en dan weer even uitrusten :P
Dibbes is nu net 4 jaar, en Tijger wordt in juli alweer 5 <3

Lisa_Caro

Re: Ook voor de konijnen is het warm...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:47

Wat een schatjes zeg!! Ze doen me een beetje denken aan de konijntjes die ik altijd had. Die gingen ook altijd lekker spelen en graven in de tuin.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:48

Agossie wat een leuke konijnen zeg! Als ik dit zie begint het echt te krieben: ik wil ook weer konijnen! <3

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 16:53

Thnx <3
Ze zijn ook zo leuk!
T zijn geen knuffel konijntjes, maar wel leuk om naar te kijken, hahah xD Nouja ik kan ze aaien als ze aan het eten zijn of als ze half liggen te slapen xD Dibbes gaat me altijd likken als ik dr aanraak.

Gisteren vonden ze het nodig om een hele berg 'aarde' (lees: vies geworden houtsnippers) naast de ren te graven, zo door het deurtje van de ren heen, hahah xD
Ik laat ze zo vaak mogelijk loslopen in afgezet stuk tuin. Dan mogen ze de hele dag rondrennen, maar meestal zitten ze na een half uurtje alweer in hun hok. (kunnen zelf in en uit)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:59

Heerlijk! Wat een leven hebben die konijnen :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:53

Mooie foto's en echt mooie konijnen! Ik wil ook konijnen (als ik eenmaal mijn eigen stekkie met tuin heb) wat kun je voor de konijnen doen dat ze zo min mogelijk last hebben van hitte?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 18:04

Het hok niet in de zon zetten :)) En als het echt heel warm is en ze er echt last van hebben dan leg ik wel eens een bevroren fles water in t hok, dan kunnen ze daar evt. tegenaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Verder kun je denk ik weinig doen.
Bij ons hebben ze best veel schaduw. Tijger ging ook onder de tuintrap liggen omdat het daar wat cooler was.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:58

Dat in de schaduw zetten had ik zelf al bedacht ;) maar dat van die fles is een goeie! Aangezien je ook agen hebt dat het zelfs in de schaduw om te stikken is :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 00:44

Klopt :j vandaag ook wel :')
Maarja opzich kunnen konijnen er wel tegen. Maar dan moeten ze niet nog in hun dikke wintervacht zitten :P
En als ze genoeg (koel) water hebben kan er niet veel gebeuren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:42

1234 schreef:
Klopt :j vandaag ook wel :')
Maarja opzich kunnen konijnen er wel tegen. Maar dan moeten ze niet nog in hun dikke wintervacht zitten :P
En als ze genoeg (koel) water hebben kan er niet veel gebeuren.

Konijnen kunnen niet goed tegen warmte. Hangt natuurlijk ook vanaf welk konijn, kleinere kunnen er beter tegen.
Mijn rode nieuwzeelander ligt met dit weer echt de hele dag. Boven de 30 graden moet ik ze wel binnen halen..

Leuke foto's, vind vooral de bruine mooi!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 10:45

ja klopt, mijn konijntjes kunnen er wel tegen :j al doen ze het dan wel rustig aan ;)
Ligt denk ik indd per konijn. Als je de omstandigheden optimaal voor ze maakt (dus niet in volle zon, genoeg koeling enzo) is t geen enkel probleem.
(als t maar niet boven de 30 graden wordt, dan kun je ze beter binnen halen, maar wel zorgen dat de temperatuurovergang niet al te groot is)

Thnx :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:46

Die van mij liggen er ook zo bij inderdaad... de zwarte in de volle zon. _O- Gelukkig lijken die ook al een groot deel van hun wintervacht kwijt te zijn, het verharen ging erg gladjes dit jaar. Ik heb vorig jaar geprobeerd een fles met ijs/water in hun ren te leggen want ze blijven hoe dan ook bovengronds nu, maar dat vonden ze maar raar dus daar zijn ze ook niet tegenaan gaan liggen. Te koud denk ik.

Ververs ook regelmatig water maar het is net of ze het zelf niet heel warm vinden. Als ze maar de hele dag stilliggen. :=

Wat doe jij eraan om ze koel te houden op warme dagen? Niets? (Want volgens mij hoeft dat ook niet altijd maar ik wil zeker weten dat mijn nijntjes het niet te warm krijgen. :=)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:34

Haha 2 van mijn konijnen liggen ook in de volle zon, de andere 2 zoeken wel de koelte op.
Wat betreft koel houden: Mijn konijnen lopen in een zandbak, die spuit ik met de tuinslang lekker met water af, scheelt een hoop!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:13

Doe ik ook wel even (en het dak, trucje uit de pluimvee industrie gejat) maar ze houden absoluut niet van de modder. :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:44

Nee die van mij ook niet, maar wel van vochtig zand :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:02

Dat is voor hun ook al modder... :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:02

oow oke :P

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:27

wat een knapperds heb je daar :j
Hier ligt mijn konijn ook languit op de stenen, hij zit nu overdag ook wat koeler.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 08:45

deze zomer als het echt warm/heet is, spuit k ook wel ff de tegels in de grote ren nat, laat k ze daar rondhupsen/liggen, haha kijken of dat werkt.

Thnx voor de reacties :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:46

Ik wil ook tegels in hun ren! Maar dan kunnen ze niet meer graven... _O- Ik denk dat ze met modder moeten leven of ik de fles water alleen in de koelkast moet zetten en niet in de diepvries, dan vinden ze hem misschien minder extreem.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 16:32

Haha wij hebben in de kleine, vaste ren houtsnippers/schors liggen, daar kunnen ze wanneer ze willen in, dag en nacht,
en als ik het gaas/hek neerzet kunnen ze ook in dat afgezette stuk tuin lopen :D Dus die ga ik met heel warm weer maar ff nat spuiten, is voor hun ook weer wat verkoeling :P

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:25

Het is zeker heet voor die beestjes. Mijn konijn gaat eerst een beetje graven in het zand en dan gaat hij rollen, ziet er echt komisch uit! :P

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:06

Aaa zo ligt Gerrit er ook de hele dag bij :)) hihi lekker in het zand <3

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 22:29

haha jaah <3 liefst wilde ik ook zand in de ren, alleen dat wordt zo snel vies :')
Niet dat houtsnippers/ schors niet vies wordt hoor, maar toch... wat zou het lekker zijn als de konijnen gewoon hun poepjes en plasjes niet in de ren deden _O- dan zouden ze heel lang kunnen genieten van een (zo goed als schone) zandbak :P Mn vorige konijn (die er nu niet meer is) ging altijd rollen als we net nieuwe houtsnippers/ zand hadden gestort xD echt leuk om te zien. Maar Tijger en Dibbes doen dat niet. Die beginnen meteen te graven. Als we het op 1 berg storten ligt het de volgende ochtend helemaal vlak.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:36

Bij mij slepen ze al het zand hun hok in, is onmogelijk die rommel te verschonen meestal. Ik probeer het er wel uit te krijgen maar er ligt gewoon een laag zand a la potstal nu. :( Wanneer het niet meer zo warm is maar wel zonnig maar eens de boel uitspuiten. Ze hebben het deurtje van hun hok ook gewoon ingebouwd met zand. Is maar goed dat ze niet te dik zijn.

Die van mij doen ook alleen graven, of er languit in liggen, ze hebben een gigantisch tunnelcomplex gemaakt. :=