Ik ben al bijna een jaar de zeer trotse eigenaar van een kogelvis. Ongeveer 3 maand geleden heb ik er een soortgenoot bij gekocht.
Beide hadden ze een mooi huisje voor zichzelf alleen, want kogelvissen mogen niet bij elkaar (Super agressief).
Tot kort geleden 1 van de bakken uit de hand liep kwa waterwaarde's en ze voor nood samen moesten gaan wonen zodat ik de bak opnieuw kon opstarten.
Gelukkig is het huis van Rudy heel groot en is er dus ruimte zat om elkaar te ontwijken en te verstoppen.
Maar Rudy en Junior ontwijken elkaar niet... Rudy en Junior willen kleine baby kogelvisjes
Bij deze soort is het niet te zien of het een man of vrouw is, ze zijn heel agressief naar soortgenoten en zover ik weet is het geen (of heel weinig) nederlanders gelukt om deze soort in gevangenschap te kweken.
In Japan/China krijgen ze het wel eens voor elkaar geloof ik.. maar ik denk dat ik wel ietsje jongen ben dan die personen
Het is dus ''best wel'' bijzonder dat ik hier gewoon zit te wachten op nakweek van deze soort!
Duimen jullie mee?

Al probeerd het mannetje het nog wel als het vrouwtje in de buurt komt.

9 uur, my god

Tenzij ze toch nog trammeland gaan krijgen, maar dat verwacht ik niet eigenlijk.