Mijn lieve Landie, een hond om nooit te vergeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RonavhN

Mijn lieve Landie, een hond om nooit te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 16:31

We hebben jouw een jaartje in ons bezit mogen hebben, een jaar om nooit te vergeten...

Een jaar geleden gingen wij naar het asiel, en jij was daar. Je leek de perfecte hond voor ons en eigenlijk was je dat ook, je paste perfect bij ons, je was lief en luisterde goed. En af en toe was je in voor een grapje. Binnen een half uurtje had jij je plekje in ons gezin, in ons huis helemaal gevonden.

Afbeelding Afbeelding

Wat genoten we van jou, je was ongeveer 7/8 jaar, maar meestal gedroeg je jezelf als een jonge hond, dit kregen we dan ook vaak te horen als we mensen tegenkwamen als we jou uitlieten.

maar na een half jaartje sloeg het noodlot toe, we gingen met jouw naar de dierenarts, gewoon om te kijken of je wel gezond was. dat was je dus niet. De dierenarts keek in je oog en zei: Dit ziet er niet goed uit.
Je had kanker in je oog. Je oog moest weggehaald worden en dan zou de kanker weg zijn, en jij zou weer helemaal de oude worden.

Afbeelding

Dit was gedeeltelijk ook zo, in je gedrag was je nog even lief en aanhankelijk als je altijd geweest was.
Maar sinds de operatie was je minder fit en ook minder vrolijk. maar je kon goed leven zonder je oog, je paste je, zoals we gewend waren van je, je gewoon aan.
We bleven toch gewoon lekker van jouw genieten. We gingen lekker naar het strand of naar het bos, waar jij lekker gek kon doen.
Afbeelding

Afbeelding

In de zomervakantie zijn we met zijn allen naar ameland geweest, wat heb jij toen genoten. Lekker elke dag over het strand achter je bal aanrennen, en 's avond uitgeput in je mandje slapen.

Afbeelding
Afbeelding
tsja soms verwenden je iet té misschien :+

maar opnieuw ging het mis. Je kreeg aanvallen, je ging helemaal trillen en was een beetje afwezig, ze werden steeds erger. We gingen met jouw naar de dierenarts en die stelde vast da je een vorm van epilepsie was. hij kon hier helaas niks tegen doen, en medicatie was pas nodig asl het vaak gebeurde.

toch bleven we nog steeds genieten van jou we gingen met je naar bos, strand en heide, lekker wandelen en spelen, want dat was nog steeds wat je het liefst deed.Afbeelding

De laatste tijd ging je steeds verder achteruit je aanvallen waren heftiger en steeds vaker. en er kwam nog iets bij. het leek alsof je niks meer zag want je liep overal tegenaan.
dus gingen we weer naar de dierenarts met je. met je oog was niks mis. dus hij nam wat bloed af. dit keer kreeg je wel medicijnen omdat 1 aanval in de 2 weken echt te hevig was. een half uurtje later belde de dierenarts al terug dat hij de uitslag had van de bloed test. er was inwendig iets goed mis dus er moest een echo van je maag gemaakt worden en foto's van je longen.

uit de foto's en echo bleek dat jij opnieuw kanker had... dit keer een grote tumor in je milt en een klein vlekje in je longen.
we moesten de moeilijke beslissing nemen om je door te laten leven totdat je echt op was, of je nu laten gaan, op een vredige manier, zonder dat je al te veel pijn hebt. wat was die keuze moeilijk, want wat zijn wij dol op jou! maar dit is het allerbeste voor jouw.

vanavond om 17.00 komt de dierenarts je thuis een spuitje geven zodat je rustig in je veilige warme mandje kan inslapen. het beste einde wat we je nu nog kunnen geven.

Afbeelding een kusje voor jouw.

we gaan je missen meid echt heel erg, maar we zijn blij dat we jouw in ieder geval een goed en fijn jaar hebben kunnen geven.
we zullen je nooit vergeten, niemand niet.
de overbuurman zal je ook gaan missen, hij was toch altijd zo dol op je. iedereen hier in de buurt was dat. jij bent het beste hondje wat ik me ooit in mijn leven heb kunnen meemaken.
Landie, ik houd van je lieverd!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RonavhN op 10-03-11 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Re: Mijn lieve Landie, een hond om nooit te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:33

Heel veel sterkte vanavond en wat geweldig dat je haar nog een heel fijn laatste jaar hebt gegeven en nu de moeilijkste keuze maakt die er is....

:(:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:37

ik wens je heel veel sterkte!!
Wat moet dit een verschrikkelijke beslissing zijn zeg.

Anoniem

Heel veel sterkte wat een droevig verhaal zeg!

Benita

Heel veel sterkte vanavond. Jammer dat ze maar 1 jaar bij jullie heeft mogen zijn. Wees trots op jezelf dat je haar in het laatste jaar van haar leven hebt kunnen laten genieten.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 16:43

bedankt iedereen. we zijn inderdaad heel blij dat we haar zo kunnen hebben laten genieten dit jaar

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:48

Sterkte vanavond meis, en de rest van het gezin. Klinkt als de beste beslissing, hoe moeilijk ook.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:51

Wat jammer dat jullie zo kort van elkaar hebben kunnen genieten !
Maar wat mooi dat jullie haar nog een mooi laatste jaar hebben kunnen geven !

Heel veel sterkte vanavond!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:52

Heel veel sterkte meid :(:)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:53

Heel veel sterkte. Het is moeilijk, maar een goede beslissing. Landie heeft genoten bij jullie en jullie hebben elkaar alles gegeven wat er te geven valt. Een mooie tijd om op terug te kijken.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:54

Jeetje Roon! Krijg gewoon een brok in mn keel!
Ik weet hoe je je voelt :(:)
Sterkte vanavond :(:) :(:)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:55

Heel veel sterkte gewenst vanavond.... Helaas weet ik het maar al te goed wat het is om een geliefd dier in te moeten laten slapen..

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:01

Heel veel sterkte vanavond!
Wat geweldig dat jullie haar nog zo'n fijne tijd hebben kunnen en willen geven!
Afscheid nemen is nooit leuk, probeer te genieten van jullie herinneringen.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:01

Hoe moeilijk ook, ik vind dat jullie de beste keus gemaakt hebben. Je hebt alles gedaan om je hond een fijn leven te geven en nu krijgt hij de waardige dood die hij verdient. Hem langer laten leven zou je meer voor jezelf doen dan voor je hond maar het is en blijft een schrale troost dat hij uit zijn lijden verlost is vanavond. Knap dat je nu al een soort afscheidstopic gemaakt hebt, dat helpt misschien ook om je verdriet een plekje te geven, al zal dat wel even duren (weet ik uit ervaring...) Veel sterkte!!!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:06

hele moeilijke keuze maar wel de beste keuze die je kunt maken.
en wat hebben jullie nog voor een fijn en goed jaar gezorgd voor deze lieverd.
sterkte en een knuffel v landie

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:13

bedankt iedereen voor al die lieve woorden. :+:

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:46

Heel veel sterkte vanavond meis :(:)
Zo aan de foto's te zien heeft ze inderdaad wel een heel mooi jaar gehad bij jullie!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:48

Veel sterkte met het verlies van je kleine kanjer!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:53

Heel veel sterkte! :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:56

Veel sterkte, ik weet wat er nu door je heen gaat, mijn hond is een aantal jaar geleden ook thuis ingeslapen bij mij op schoot, heel heftig maar ook mooi dat we dit voor onze grote vrienden kunnen doen.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:58

Sterkte, de liefde voor je hondje druipt van het bericht,..wat ben jij een superbaasje geweest voor haar, wat een geluk heeft ze met jou gehad en omgekeerd, wat heb jij geluk gehad zo'n hondje te mogen hebben..dikke knuffel voor jullie beide, en rust zacht,..lieve Landie.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:00

Heel veel sterkte vanavond. Jullie hond heeft het onwijs goed bij jullie gehad. Dat is op elke foto heel duidelijk te zien.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:26

ze is net opgehaald. het was heftig, maar ik ben blij dat ze rustig in haar eigen mandje met haar knuffeltje naast haar heeft kunnen inslapen.
bedankt voor al jullie reacties.
het was een geweldige hond, zo een zullen we er nooit meer vinden. maar dat hoeft ook niet, niemand zal haar ooit vervangen. ze krijgt een speciaal plekje in mijn hart, samen met veel mooie herinneringen

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:45

jeetje vreselijk, erg mooi omschreven zit met tranen in mn ogen!!

Sterkte! :(:)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:36

Jeetje vreselijk zeg! Erg mooi geschreven...
Heel veel sterkt! :(:)