Mijn grasparkietjes in the picture!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Mijn grasparkietjes in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:21

Hoi Bokkers!

Sinds kort heb ik een nieuwe hobby: grasparkietjes :D We hebben een mooie ruime voliere in de tuin en in augustus kwamen de eerste 6 bewoners van deze mooie villa:
Afbeelding
Afbeelding
Op een rijtje: Sashimi, Louis, Otazu, Origami, Lou en Mikado.

Intussen is er wat uitbreiding geweest en zitten ze inmiddels met z'n 12-en en hebben ze het enorm naar hun zin :D Lekker kwetteren, vliegen, eten, spelen, wat wil je nog meer haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De linkse is Fay, dan meneer en mevrouw Yamamoto, en dan Sushi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas is deze week 's nachts Louis overleden, en heb ik een zieke, Sashimi. Met hem ben ik naar de kliniek geweest en hij krijgt nu 2x daags antibiotica, omdat hij teveel bacterien in zijn poepjes en krop had. Helaas heeft hij ook wat neurologische verschijnselen, dus ik hoop dat hij het redt. Hij zit veel binnen in het verwarmde nachthok. Gelukkig eet hij nu wel weer zelf:
Afbeelding

Afbeelding
Surimi en Origami.

Afbeelding
Dit zelfgemaakte schommeltakje is een groot succes haha :D
Rechts op de tak zit Otazu, die had deze week een akkefietje met Lou, want ze hadden beiden bloed op hun kop. Het ziet er verder goed uit en geneest goed dus maak me daar maar niet teveel zorgen om.

En nogmaals mr. en mevr. Yamamoto :D
Afbeelding

En, wat vinden jullie van ze :D ?
Groetjes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:23

Wat een mooie voliere en wat een gezellige (kleurrijke) boel! Heb zelf ook parkieten gehad,en ik vind ze geweldig! Beterschap met de zieke!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:24

Geweldig! Kan je ze ook vasthouden? Of zijn ze juist niet tam omdat ze in zo'n grote volière leven?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:24

mooie ruime voliere heb jij voor je vogels zeg en leuke kleuren hebben zij.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:25

Aaaaah ziet er leuk uit zeg! Volgens mij hebben die het super naar hun zin <3

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:27

Wat een mooie vogeltjes zeg... Helemaal geweldig vind ik grasparkietjes. ik heb er zelf nu 2 en ik hoop op nog een flinke uitbreiding, maar eerst moet ik de halve schuur zien op te eisen en een gedeelte van de achtertuin:P Heb je ze ook tam of niet?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:28

Dankjullie :D
Sanny_lief, ze zijn niet tam, ik kan ze niet vasthouden maar dat is ook niet mijn doel. Ze zitten gezellig met soortgenootjes en al zou ik ze tam willen maken moet ik daar zooooveel tijd in steken, laat ze maar lekker vliegen haha! Ze komen wel af en toe wat trosgierst uit mn hand eten, daar word ik al gelukkig van :D
Alleen voor ontwormen etc. moet ik ze dan wel vangen, maargoed daar komen ze wel overheen. Sashimi krijgt nu sinds vrijdag de antibiotica en komt nu al naar me toe als ik met het spuitje aankom, hihi, ze wennen er wel aan.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:28

jeeeee leeeuk Tes!! :D Je nieuwe zijn ook mooi!!! :D en die namen blijf ik geweldig vinden _O- hoe verzin je het :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:30

Wat een leuke vogeltjes! Ik heb vroeger ook parkietjes gehad :). Moest altijd wel lachen om die beestje want die van mij hadden allemaal vreemde tikken :P. Had er eentje die verlieft was op de spiegel, en eentje (een albino) die gefacineerd was van alles dat wit was. Grijze haren van me vader als ie de kans kreeg en de witte hagelslag van de bruine en witte hagelslag enz. Gekke beestjes :P.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:30

Daarom vroeg ik het ook. Hoe doe je dat dan met de medicatie en de wondjes? Maar dat begrijp ik nu!

Heel erg schattig al die vliegende kleuren in je tuin! Kunnen ze 's winters ook naar buiten of is het dan te koud!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:32

Jaaa, ze hebben zúlke leuke namen!

En wat een mooie kleurtjes hebben ze zeg! Zeker mr. en ms. Yamamoto, het lijken wel snoepjes zo zoet.. <3

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:32

Ik heb een heel fijn netje waar ik ze makkelijk mee kan vangen ;)

In de winter blijven ze ook buiten ja, er zit rondom plexiglas om de voliere tegen de ergste kou en als het echt gaat vriezen kan ik er nog wat isolatie omheen doen. Maar parkietjes kunnen best tegen wat kou, zeker als ze al langer buiten zitten. En ik heb een verwarmd nachthok waar ze kunnen schuilen als ze het echt te koud vinden.

Die zijn mooi he Joyce!! <3

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:24

Wauw, wat leuk voor ze. Zou ik ook wel willen, maar zo ver krijg ik mijn ouders niet, haha.

Ik ben echt fan van meneer en mevrouw Yamamoto! Wat een mooie parkietjes <3

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:46

Wat zijn ze leuk! Die namen ook, geweldig _O-

Ik hoop dat Sashimi er weer bovenop komt! Wil je er eigenlijk nog meer bij of blijft het bij deze?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mijn grasparkietjes in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:48

Wat leuk! Ik heb zelf een valkje en 2 grasjes.
Die schommeltak is wel een idee trouwens. Heb je aan beide kanten een gat geboord oid? En wat voor tak is het?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:51

O ik ben helemaal gek op parkieten ze zijn zo leuk als je een engelse heb een volle engelse wil ik hem ik had er een en die heette roelofje
hier vliegen de halsband parkieten in het wild of tew3el mn balkon vol hangen met eten en er een vangen maar dat zal niet werken denk ik maar als ik er een vind is tie van mij. :D :D :D <3 die gele met zn groene buik geweeeldig

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:23

Wat leuk Tes, mooi stelletje zo!
Ze treffen het ook wel met zo´n luxe villa :D

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 00:03

Lisa ik hoop ook dat het met Sashimi goedkomt! Tot nu toe gaat het goed en hij eet ook zelf weer een beetje want ik voelde dat er zaadjes in zijn kropje zaten! Dus dat is een goed teken.

Verder blijft het bij deze :) Ze mogen volgend jaar voorjaar gaan broeden, en als ik het nu bekijk gaat dat goedkomen want er ontwikkelen nu al koppeltjes! Dus wie weet hoeveel ik er volgend jaar heb!

Cayenne, ik heb gewoon een touwtje stevig om de tak gebonden aan allebei de kanten. Vinden ze ook leuk om aan te knabbelen, hihi! Gat boren lukte me niet, want dan ging de tak splijten. Ik weet niet precies wat voor tak het is, want hij komt uit de achtertuin (en dat is nogal een stuk bos), maar wrs is het een berk of een eikentak (meningen zijn verdeeld over giftigheid). Heb hem gewoon goed schoongemaakt, laten drogen in de zon en opgehangen en ze vinden hem echt geweldig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:11

sashimi vind ik juist zo leuk.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:41

Wat een paradijs! Ziet er erg mooi uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:44

Leuk zeg ik heb er zelf ook acht ( :o ).

Trouwens, ik vroeg me af waarom je er zebravinknestkastjes in hebt hangen? Of g je er zebravinkjes bij in doen?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:06

Leuk Wuis! Ook in een voliere buiten?

Haha, die nestkastjes was ik niet helemaal goed over geinformeerd bij de dierenwinkel ;) Maar ze vinden het leuk om er mee te spelen, zitten er vaak op/hangen eraan dus ik heb ze er in laten hangen. De broedkasten voor hunzelf komen er in het voorjaar weer in.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:20

leuke foto's :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:48

Wat een leuke vogelboel heb je daar! :D
Vind het er erg gezellig uit zien! Leuke vogeltjes!!!
Meneer en mevrouw Yamamoto <3

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:25

Je kiest ze goed uit Tes, die nieuwe zijn ook weer mooi zeg :j