Ik begin met de dames die jullie misschien al kennen.
Kindje. Mijn favoriet, ze zorgt altijd weer voor een lach. Stilzitten doet ze nooit, dus we hebben haar gepaaid met een snoepje.

Zusje. Lief, klein en vooral heel slim. Samen met Kindje zorgt ze ervoor dat de rattenkooi altijd goed gevuld wordt met spullen en etenswaren die niet voor ratten bestemd zijn.

Mammy. Heerlijke knuffelrat.

Zammy. Net als moeder Mammy een enorme knuffel. Verder een beetje onnozel.

En dan de 'nieuwe' aanwinsten. Eerst twee zusjes die ik ruim een maand geleden uit de opvang heb gehaald. Ze pasten meteen goed in de groep van bovenstaande vier ratten en met zijn zessen hangen ze hier flink de beest uit. Ze zijn dan ook allemaal nog jong, van zes tot twaalf maanden.
Zwart:

En Blauw: (jaja, de inspiratie was op)

Samen:

Dan twee oudjes die apart zitten. Ik heb ze nog maar net, Leen heb ik uit de opvang gehaald als gezelschap voor Inieminie die achter bleef na het overlijden van Een. Helaas overleed Inieminie een week later en had Leen weer gezelschap nodig.
(Ik kon Leen wel terugbrengen naar de opvang maar dat kon ik niet over mijn hart verkijgen, zo'n lief meisje.)Leen:

(Ze heeft zo'n scheef koppie vanwege een middenoorontsteking, is uiteraard behandeld)
En de mooiste rat als laatst.
Hier is Naakt!

(Ik sta totaal niet achter het fokken van naaktratten, maar ze is er nu eenmaal en ze is lief.
) 

De andere zou ik misschien nog vast durven houden, heb wel eens vaker een rat vast gehad maar ik griezel toch wel een beetje van die staarten (en ze schijnen erg graag op mij te plassen