Tessa springt de sterren van de hemel! + Bloopers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Tessa springt de sterren van de hemel! + Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:51

Wauw, dat had ik echt nooit gedacht! Ik wist wel dat ze goed kon springen, maar zo hoog en ver? Daarom vond ik het een beetje oneerlijk om jullie niet mee te laten kijken met het middagje honden springen. :D Tessa is best oud, dus we springen eigenlijk nooit, omdat dat niet helemaal oké voor haar is, gelukkig kan ze zelf prima aangeven wanneer ze wilt stoppen. :)

Ik heb eerst voorzichtig 'insgesprongen' zonder dat dat op de foto's te zien is.

Eerst een leuke kenningsmakings foto.
Afbeelding

In springen. :)
Afbeelding

Alweer hoger. :D
Afbeelding

Vanuit stilstand toch gesprongen!
Afbeelding

Wauw, prachtige foto. <3
Afbeelding

Breed. :)
Afbeelding

De brede hindernis, die ze dapper heeft gesprongen, en foutloos. :D
Afbeelding

Maar als het te hoog is, ga je er toch gewoon door?
Afbeelding

Afbeelding

Kijk eens hoe super ik ben! :))
Afbeelding

De afzet. :)
Afbeelding

En ook ik waagde een sprongetje. :D (1.15, record staat op 1,40.)
Afbeelding

Onze geniale Tessa :')
Afbeelding

Ik ben benieuwd!
Groetjes Leonie :)

Moderatoropmerking:
Openingsregel verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Leonyr op 22-05-10 22:21, in het totaal 3 keer bewerkt

NicoleWHS

Re: Tessa springt de sterren van de hemel! + Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:53

schitterende foto's :D

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:53

Jeetje wat kan ie hoog! En jij ook trouwens!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:54

Haha ZALIG :D echt leuk!
Man zo'n springhond!
En wat kan jij springen! Zo grappig!
Lijkt mij een hele leuke namiddag geweest é :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:55

Wauw, bedankt allemaal! :D
Inderdaad, Tessa is echt onze lieveling.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:58

Ik vind die ene sprong met de schoffel niet echt verantwoord. Als de hond de schoffel eraf tikt en dat ding verkeerd terechtkomt, lees onder de poten van de hond, kan dat flinke wonden opleveren. Verder zeg je dat je niet zo vaak springt met je hond omdat ie al wat ouder is en het niet zo goed voor hem is, waarom ga je dan zo absurd hoog? Ik vind dat onverantwoord als ik eerlijk ben...

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:00

Heel bijzonder maar hoe krijg je je hond zover dat hij dit doet? Hij rent toch niet uit zichzelf zomaar op zo 'n hoge hindernis af?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:01

kleinvosje schreef:
Ik vind die ene sprong met de schoffel niet echt verantwoord. Als de hond de schoffel eraf tikt en dat ding verkeerd terechtkomt, lees onder de poten van de hond, kan dat flinke wonden opleveren. Verder zeg je dat je niet zo vaak springt met je hond omdat ie al wat ouder is en het niet zo goed voor hem is, waarom ga je dan zo absurd hoog? Ik vind dat onverantwoord als ik eerlijk ben...

Ik ken Tessa het best, mijn moeder nog beter. Zij had er echt wel wat van gezegd. Ik vind het zoiezo zwaar irrtant, mensen die commentaar geven over springmatriaal, zonder dat de foto's de realiteit aan geven. Ik heb hier vaker mee te maken gehad, en dit remt mij zwaar om überhaupt nog foto's te plaatsen. Ik weet wat ik doe.

puma: Brokjes doen wonderen. :')

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:02

puma schreef:
Heel bijzonder maar hoe krijg je je hond zover dat hij dit doet? Hij rent toch niet uit zichzelf zomaar op zo 'n hoge hindernis af?

Overigens nog een teken dat zij het nog graag doet en kan. Ik ga haar echt niet dwingen om te springen. Wil ze niet, dan gaat ze ook echt niet. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:03

Sorry, maar realiteit is te zien op de foto's, dat is namelijk dat je een schoffel gebruikt. Daar kunnen lelijke ongelukken mee gebeuren. Als je zulke foto's plaatst, kun je kritiek verwachten, zeker als je tegenstrijdige dingen meldt, zoals oudere hond, niet te vaak springen want dat is niet goed voor haar, en dan zulke hoogtes. Dat springen ze bij agilitywedstrijden zelfs niet...

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:06

kleinvosje schreef:
Sorry, maar realiteit is te zien op de foto's, dat is namelijk dat je een schoffel gebruikt. Daar kunnen lelijke ongelukken mee gebeuren. Als je zulke foto's plaatst, kun je kritiek verwachten, zeker als je tegenstrijdige dingen meldt, zoals oudere hond, niet te vaak springen want dat is niet goed voor haar, en dan zulke hoogtes. Dat springen ze bij agilitywedstrijden zelfs niet...
Als het te hoog was had ze er zeker balkjes afgegooid, of geweigerd. Dit heeft ze niet gedaan, bovendien dwing ik haar niet te springen. Ze heeft alle vrijheid om er naast te lopen of te weigeren. Zie je iemand achter haar staan die haar opjaagt? Ze kan dit aan, anders had ze het nooit gedaan, of na 1 sprong al direct gestopt. Maar ze heeft iedere sprong met volle enthousiastme gesprongen, zonder twijfel, meerdere keren zelfs, zonder enige aanmoediging.

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:07

Ik vind het prachtig dat je een goede band met je hond hebt , het bewijs ervan zijn de mooie foto,s.
leuk leuk leuk

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:08

Rufus2 schreef:
Ik vind het prachtig dat je een goede band met je hond hebt , het bewijs ervan zijn de mooie foto,s.
leuk leuk leuk

Heel erg bedankt! :j

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:11

Ik ga mee in het commentaar van kleinvosje, stel als ze er wel over heen springt en die schoffel meetikt. Een ongeluk zit in een klein hoekje!!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:12

casperzot schreef:
puma: Brokjes doen wonderen. :')

Een flink geurende leverworst zeker :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:15

Ik vind juist het springmateriaal van goede smaak getuigen!
Alles in dezelfde kleurstelling of accent, prachtig kleurend bij het object en de omgeving.
Erg moedig dat de hond ook over de bezem durfde te springen; is een veeeel gevaarlijker item dan de schoffel.
Die schoffel was trouwens erg goed gezien kleinvosje, het viel mij echt niet op.
Maar ja, sommige mensen willen graag liever iets negatiefs posten dan iets positiefs...

Zo. Nu ff on topic: je hebt een geweldige hond!
Echt leuke foto's om te zien. 8-)
Ze heeft er zichtbaar veel lol in, anders zou ze het ook niet doen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:15

Ik snap dat je je hond goed kent en weet wat hij wel en niet kan maar moet me er bij aansluiten dat het makkelijk fout kan gaan. Daarnaast zeg je dat hij heus niet springt als hij niet wilt maar geef je ook aan dat je brokjes gebruikt. Op zo'n moment kunnen de brokjes voor een hond belangrijker zijn dan of hij het eigenlijk nog wel volhoudt of niet. De volgende keer zal ik dus iets veiligere dingen gebruiken (dus niet een hark met punten) maar verder onwijs knap dat je hond dit kan en heel mooi beestje is het :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:20

:oo

DIERENBEUL!

:') Ziet er super leuk uit TS! :D Laat mensen maar zeuren, soms is positief reageren nogal moeilijk!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:20

Eefske schreef:
Ik snap dat je je hond goed kent en weet wat hij wel en niet kan maar moet me er bij aansluiten dat het makkelijk fout kan gaan. Daarnaast zeg je dat hij heus niet springt als hij niet wilt maar geef je ook aan dat je brokjes gebruikt. Op zo'n moment kunnen de brokjes voor een hond belangrijker zijn dan of hij het eigenlijk nog wel volhoudt of niet. De volgende keer zal ik dus iets veiligere dingen gebruiken (dus niet een hark met punten) maar verder onwijs knap dat je hond dit kan en heel mooi beestje is het :j

Bedankt voor je tips, wat duidelijk minder aanvallend is. :)
Ik wil nog even melden dat de hark iedere keer lager zit dat de hoogste 'balk'. Verder heb ik genoeg gehoord over het springmatriaal, hier dus gelieve geen reactie's meer over. Na 3x is het duidelijk genoeg. :)

Hannah_Menno: Heel erg bedankt! :D

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:25

Wat leuk. Ik heb het ook een aantal keer geprobeerd met de hond van mijn moeder. Maar die was niet voor een gat te vangen. Ging gewoon onder de bezem door of er gewoon omheen. Moet het misschien nog eens proberen.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:29

Wow geniaal!
Hoe je toch met allerlei interessante spullen een mooie hindernis kan construeren! :D
Ziet eruit alsof ze het heel leuk vind :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:34

BlackDancer schreef:
Wow geniaal!
Hoe je toch met allerlei interessante spullen een mooie hindernis kan construeren! :D
Ziet eruit alsof ze het heel leuk vind :D

Bedankt! :D

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:39

Ziet er leuk uit, haha! :D :D
Die hond kan goed springen! (jij ook. :') )

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 11:42

Natalie1993 schreef:
Ziet er leuk uit, haha! :D :D
Die hond kan goed springen! (jij ook. :') )

Whaha, dankjewel! :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:43

ziet er leuk uit, hond vind het leuk.. niets mis mee zou je zeggen;)
Maarre.. hoop dat de gewrichten het ook leuk (blijven!) vinden. En dat de hond er dus (later!) geen last van krijgt. Ik vind het nogal veel, en hoog.. Inspringen of niet. Verder ziet het er leuk uit hoor, kan niet zeggen dat de hond er geen lol in heeft;)