Unfair nature... schokkende foto!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Unfair nature... schokkende foto!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:02

Reiger had de kuikenpopulatie weer eens uitgedund... nare vogels ook...

ja, het ziet er niet echt vrolijk uit...

Afbeelding

Filmpje ervan:

De natuur kan soms zeer oneerlijk zijn! |(
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-05-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xHanne

Re: Unfair nature... schokkende foto!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:05

Achja die reiger moet zijn jongen ook voeden, of in ieder geval zichzelf.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:06

voor zover ik weet zwemmen er nog genoeg eenden in de vijvers!
natuurlijk zijn kleine kuikentjes schattig, maar meestal overleefd een heel nest het niet.
en idd, de reiger moet ook eten! :Y)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:07

Omdat een reiger ook moet eten is het opeens een nare vogel en is de natuur oneerlijk?
Vind hier persoonlijk niet schokkends aan, en ook niet abnormaal :)

Kuggur

Als je dat schokkend vind is het misschien tijd wat eelt op je tere zieltje te gaan kweken. Tegen de reiger zou ik zeggen, goede vangst & eet smakelijk. Mooie vogels trouwens.

zap

Agut, dat is zo sneu he! Zo waren wij een keertje op vakantie in het Vennenbos en daar was de zwaan nogal moordlustig en moorde/verdronk/onthoofde ook alle kleine eendjes. Zo zielig (en wij maar proberen de zwaan weg te jagen door hem met eikeltjes te bekogelen (beest was uiteraard nergens van onder de indruk))

[edit] een reiger hoort visjes te eten, geen kleine, schattige, pluizige eendjes :Y)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:10

Nijn schreef:
Omdat een reiger ook moet eten is het opeens een nare vogel en is de natuur oneerlijk?
Vind hier persoonlijk niet schokkends aan, en ook niet abnormaal :)

Ja, sorry... kwam een beetje 'wimpy' over... :o

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:10

Ik weet het.....liep laatst s'morgens met de hond,hoorde die kleine dingen piepen en stond er vertederd naar te kijken.
Meneer of mevrouw reiger vloog over en nog geen 3 tellen later had ie er 1 te pakken, moeder eend er kwaad achteraan met gevolg die jonkies ook en toen kwam partner reiger in actie en had zijn ontbijt ook binnen.
Ik heb nog met de hondenriem naar die naarlingen staan meppen maar na een paar keer slikken waren ze al naar binnen geschrokt, mijn eigen ontbijt kreeg ik (na dit te hebben gezien) niet naar binnen, was even helemaal van slag.

Moeder eend is nu overigens kindloos, van de ong. 10 die ze had is alles opgegeten door katten,reigers en ratten.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:12

Ik heb van de week précies hetzelfde gezien, maar dan met een baby konijntje. Al gillend te paard doorgereden, gadverdamme wat was dat vies.
Hij kwam ermee aanvliegen, dompte het konijntje onder water om 'm te verdrinken en ging daarna aan de kant zitten. En het konijntje leefde nog en vocht voor zijn leven door zijn lichaam heen er weer te schudden. Ben doorgereden, het was niet aan te zien...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:13

Het is maargoed dat ze niet allemaal overleven, hoe schattig ze nu ook zijn :+

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:14

Kuggur schreef:
Als je dat schokkend vind is het misschien tijd wat eelt op je tere zieltje te gaan kweken. Tegen de reiger zou ik zeggen, goede vangst & eet smakelijk. Mooie vogels trouwens.

Helemaal mee eens!! :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:16

Ach, kuikentje heeft een heerlijk leventje gehad voor zolang het mocht duren.. :+ Minder zielig dan al die biggetjes en kipjes die jij 's avonds op je bordje hebt! :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:18

Heel normaal dit hoor, bij een nest van 14 kuikens (bijvoorbeeld bij een eend) blijven er vaak maar 1 of 2 leven. Anders zouden we hier een te veel aan eenden hebben :+
Hier hebben alle tien de kuikentjes het niet gered.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:19

Kuggur schreef:

Nou nou, iets aardiger had ook wel gemogen. Het is de natuur maar niet iedereen kan er tegen als zo'n schattig klein hoopje word weggesleurd bij zijn moeder.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:24

Nee daar kan niet iedereen tegen. Maar het blijft wel de natuur en je kan er nks tegen doen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:24

k heb zo'n hekel aan reigers, :(

....eten mijn kuikens op.. ;( .

...eten mijn vissen op... ;(

nergens goed voor die beesten.... :( (ofja,,, de eenden populatie in gereel houden..)

Gelukkig hebben we nu hét reigerwerend middel gevonden...het weegt 6 kilo en heeft grote hangoren... :Y)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:32

Miss_Caroo schreef:
Nee daar kan niet iedereen tegen. Maar het blijft wel de natuur en je kan er nks tegen doen.

Nee natuurlijk moeten we daar ook niks aan willen doen,de natuur regelt zichzelf wel,maar om zoiets te zien.....tja ik ben dus zo'n weekdier die daar niet tegen kan.

Vanmiddag in de straat gebeurd ook iets bizars, 9 eksters vielen 1 ekster aan, ik heb ze nog weggejaagd omdat ik niet kon zien wat ze nou aanvielen. Het beestje was verzwakt en er overduidelijk niet goed aan toe, ik liep naar binnen in overweging om de dierenambulance te bellen. Eenmaal binnen waren ze alle 9 weer terug en bleven aanvallen (zag er best horror uit), ik weer naar buiten en de ekster was dood, kennelijk hebben zijn soortgenoten even een eind aan zijn leven gemaakt omdat hij niet goed was ofzo.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:37

Gut, een leeuw mag wel een kalfje opvreten, maar als een reiger een jong eendje opeet is het zielig?
Get real , that's life :D :D :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:04

Dat vind ik ook zielig.....

Ik vind alles zielig als het om dieren gaat. Ik weet ook wel dat het 'hoort', maar dan mag je het toch wel zielig vinden?
Sterven door ouderdom is ook 'that's life', maar kan ook heel zielig zijn (hoor :Y) )

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:49

Laatst kwam mijn kat ook aanzetten met een muis,no way dat ik haar te pakken kreeg,tegen de tijd dat ik haar kon grijpen was die muis al de pijp uit. Ik vind de natuur ook best,maar hoeft niet in mijn achtertuin te gebeuren :D insecten mag ze dan weer wel vangen en opvreten ;) . Bovendien zijn reigers makkelijk wat dat betreft,ze eten liever haute de cuisine uit jouw vissenvijver dan dat ze een kikker vangen uit de sloot ;) ze stelen trouwens ook vissen van je haak als je zelf aan't vissen bent,brutaal of wat :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:18

Op de paardenstal zie ik dagelijks moordpartijen van de kat. Dan loopt ie weer trots over het terrein met zijn net gevangen muis :D .
Ook zat er van de week een reiger te azen op de pasgeboren eendjes in de sloot.
En een kauw die een jong konijntje vangt heb ik ook al eens gezien (wat kunnen konijnen dan schreeuwen)

Tja that's life.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:21

dit is nou het leven ;) reigers moeten ook leven, en het is maar goed dat er een groot gedeelte van de nesten opgegeten word door reigers, snoeken en katten want hoe die eenden er aan toe waren in de winter was gewoon zielig, meerdere doodgevroren in het ijs gezien, ze hadden helemaal geen eten ;)

Mijn poes Puk is wel eens een lente met 7 eendjes in huis gekomen, nou er waren er nog meer dan genoeg in de sloten. Het zijn ook altijd de zwakkere die het waarschijnlijk toch niet overleefd hadden.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:27

En dan te bedenken dat ze nog veel grotere beestjes oppeuzelen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:31

Ieeel... Zun!!!! aahhh gosh... ondanks de natuur en de realiteit. Vind ik zo'n konijntje toch wel erg sneu bungelen!

Edit: hoe krijgt een reiger nou zo'n konijntje "dood". Of gebeurd dat pas als die in de keel zit?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:33

Ik heb wel eens een valk of buizerd met een konijn gezien, helemaal opengereten, en ook een reiger samen met een meeuw die een muskusrat aanvielen! dat beest maakte salto´s jonge maar denk niet dat die het heeft overleefd :n hoe gemeen muskusratten ook zijn. Het is de natuur. Ik begrijp best dat een konijntje er zieliger uitziet hoor, maar jah, als je teveel konijnen hebt is het ook niet meer leuk :')